Total ny begynder i C++
Fra : jabbe

Dato : 16-03-03 21:38

Hej gruppe...

Det er nu lykkeds mig at lave et lille prg der opretter en fil....

---------
#include <fstream.h>

void main()

{

ofstream SaveFile("file.txt",ios::ate);

SaveFile<<"That's new!\n";

SaveFile.close();
}
-------------

Men filen kommer til at hedde "file.txt" er det muligt af få den navngivet
med den dato den nu bliver genereret på??
eks. 16 marts 2003 kommer til at hedde "030316.txt" det vil soge år måned
dag..??

Jeg har fået hjælp til det prg jeg allerede har lavet og er ved at lure
hvordan det funker..

jabbe

Fra : Rasmus Kaae

Dato : 17-03-03 09:29

#include <fstream.h>
#include <string>

void main()
{
std::string filename = "filnavn.txt";
ofstream SaveFile(filename.c_str(),ios::ate);
SaveFile<<"That's new!\n";
SaveFile.close()
}

det er nu op til dig at udfylde strengen filename med noget fornuftig

Fra : jabbe

Dato : 17-03-03 16:29

Den hjælper da ikke meget.....
Den kommer da ikke til at generere nogen dato i filnavnet....

Jabbe

Fra : Rasmus Christian Kaa~

Dato : 18-03-03 14:05

"jabbe" <jabbe@get2net.dk> wrote in message
> Den hjælper da ikke meget.....
> Den kommer da ikke til at generere nogen dato i filnavnet....

Nej, men hvis du læste min posting ville du se at det heller ikke var min
intention. Hvis du vil lære et programmeringssprog er du nød til at sætte
dig ind i hvordan det virker.

Fra : Soren Davidsen

Dato : 18-03-03 14:34

"Rasmus Christian Kaae" <kaae@daimi.au.dk> writes:

> [...]
> intention. Hvis du vil lære et programmeringssprog er du nød til at sætte

Et hint kunne dog vaere at se paa dokumentationen til 'strftime', jeg har
ikke lige nogen ide om der findes noget c++ wrapper dertil.

Mvh,

--
___
Soren Davidsen / o\

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 18-03-03 16:43

In <j3y93cg5ox.fsf@tanesha.net> Soren Davidsen <soren-usenet200303@tanesha.net> writes:

>Et hint kunne dog vaere at se paa dokumentationen til 'strftime', jeg har
>ikke lige nogen ide om der findes noget c++ wrapper dertil.

Da strftime findes i time.h under c, saa maa det hedde:
#include <ctime>

under c++.

Fra : jabbe

Dato : 18-03-03 20:17

Hejsa

Hvor finder man dokumentation til sådanne ting henne??

> Da strftime findes i time.h under c, saa maa det hedde:
> #include <ctime>
> under c++.

Alle de prg. eksempler jeg har set indtil vidre ender på ".h" i include
linien...

Hvorfor denne ændring???

Jabbe

Fra : Kent Friis

Dato : 18-03-03 20:29

Den Tue, 18 Mar 2003 20:16:52 +0100 skrev jabbe:

> [...]
>
>Hvor finder man dokumentation til sådanne ting henne??

>Alle de prg. eksempler jeg har set indtil vidre ender på ".h" i include

Fordi du programmerer C++.

I C hedder det:
#include <time.h>

I C++ hedder det:
#include <ctime>

Hvis din bog blander C kode imellem C++ koden, så smid den ad h... til,
det er håbløst at lære to sprog på en gang. Specielt to sprog der er så
forskellige som C og C++, men alligevel minder om hinanden, og specielt
når C++ compileren ikke har noget problem med at compile C kode.

Mvh
Kent
--
IE is the only thing capable of making Netscape look good
- D. Spider in comp.os.linux.advocacy