Livø tur
Fra : Jesper Bruun

Dato : 16-03-03 21:02

Jeg ønsker at tage på en weekend tur til Livø.

Hvordan er fiskemulighederne?

Er det muligt at overnatte - teltplads eller andet?

Hilsen Jesper

Fra : Michael Boysen

Dato : 17-03-03 12:47

Jesper Bruun skrev:
> Hvordan er fiskemulighederne?
> Er det muligt at overnatte - teltplads eller andet?

Jeg var i sin tid på Livø med "min" efterskole, og så vidt jeg husker
overnattede vi på en offentlig telt/campingplads - Ellers kan man jo altid
sove på stranden.
Som jeg husker øen kunne der sagtens være et glimrende havørred fiskeri
(høje skrænter m.m.), men det er over 10 år siden så det kniber lidt med
huskeren

God tur
Michael Boysen

Fra : Ivan V. Nielsen

Dato : 17-03-03 13:11

Hej

Det er også ved at være nogle år siden jeg sidst var på denne perle. Men som
jeg husker det, så "vrimlede" det med fisk. Det var primært øens nordlige
del vi fiskede på, og primært vestsiden, da nord og østsiden virkede meget
sandet. Men fiskene var der dog.

Et godt tip er at benytte travesko og vente med at tage vadersene på til man
når fiskepladsen, for der er ret langt at gå.

Du skal nok være klar over at du støder på et par sæler undervejs, da
sydspidsen er sælreservat og altså adgang forbudt.

Mht overnatning, så finder du på livø en rimelig teltplads med adgang til
toilet/bad osv. Derudover kunne man leje nogle af de gamle huse på
weekendbasis, hvilket er ret lækkert efter en hel dag ved kysten.

Knæk og bræk
ivan

Fra : Soren

Dato : 17-03-03 23:14

Hej

Se denne side http://www.livo.dk/index.html ,der kan du se det koster kun 45
kr. pr. overnatning på telt-pladsen med masser af plads og gode badeforhold.
Jeg kender et par med to børn som overnattede 5 dage, stort set alene på
telt pladsen sidste år, midt på sommeren.
Der er rigtig godt på livø, ingen biler og hunde, dejlig lille købmand som
har hvad man skal bruge, fritgående vildt, hyggelig havn med grill plads
(sejlede dertil i sommers), flot natur, meget god lejeplads.
Fiskeforhold kender jeg ikke.
Der er færge fra Rønbjerg til Livø.
Mvh: Søren