Grundbog!!
Fra : Jan

Dato : 16-03-03 20:55

Jeg har lige læst Jesse Libertys C++-grundbog, men da jeg har en del
erfaring med ex. pascal, manglede jeg en indføring i diskoperationer - hente
og gemme data. Hvor pokker kan jeg læse om det? Findes der et eller andet
sted i compileren en liste over de forskellige kommandoer - herunder
systemkald i C++

Jeg har hentet den compiler der er brugt i bogen - for nemheds skyld.

Hvordan kommer jeg videre?

Mvh
jan

Fra : Rasmus Kaae

Dato : 17-03-03 09:27

Jan wrote:
> [...]
> systemkald i C++
>
> Jeg har hentet den compiler der er brugt i bogen - for nemheds skyld.

Hvis du vil gøre det "the C++ way" så bør du nok læse lidt om STL og
dets stream-templates. Hvis du bare vil have noget der virker, så kan du
finde nogen imperative funktioner der svarer til dem du kender fra
Pascal (fopen, fread, fwrite, fclose er gode søge ord :)

Fra : Igor V. Rafienko

Dato : 17-03-03 14:55

[ rostrup_elektronik@hotmail.com ]

> Jeg har lige læst Jesse Libertys C++-grundbog, men da jeg har en del
> erfaring med ex. pascal, manglede jeg en indføring i diskoperationer
> - hente og gemme data. Hvor pokker kan jeg læse om det?

For å få en meget grundig innføring i C++ stream, kan du lese

"Standard C++ IO Streams and Locales",
A. Langer, K. Kreft
ISBN: 0-201-18395-1
<URL:http://www.langer.camelot.de/iostreams.htm>

> Findes der et eller andet sted i compileren en liste over de
> forskellige kommandoer - herunder systemkald i C++

Det gjør det sikkert.

> Jeg har hentet den compiler der er brugt i bogen - for nemheds
> skyld.

Det skal ikke spille noen rolle hvilken kompilator du bruker, såfremt
det er en noenlunde moderne versjon.

ivr
--
A: Because it messes up the order in which people normally read text.