ASUS p4pe og XP
Fra : Kell Larsen

Dato : 16-03-03 20:29

Hej
Manualen anbefaler at lave backup af BIOS Rom-chip, og angiver også en
metode: 1. Systemformater en floppy.
Allerede her opstår problemet: Hele opdateringen og backupen foregår i
DOS, og det er ikke til at finde i XP.
Jeg har også prøvet at boote på en win98se disk, men biosen tilbyder
ikke en bootrækkefølge med A-drevet først
Nogen, der har løst problemet?
Venlig hilsen
Kell Larsen

Fra : Kosmonauten

Dato : 16-03-03 22:35

"Kell Larsen" <Kell.LarsenREMOVE_THIS@image.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg har også prøvet at boote på en win98se disk, men biosen tilbyder
> ikke en bootrækkefølge med A-drevet først
Hej Kell,
hmm, inde i BIOS vælger du Boot, så kommer rækkefølgen frem, vælg "removable
device", derefter legacy floppy, jeg kan starte op med en Win98 boot
diskette via denne måde.
Håber at du kan bruge det til noget.
Hygge
Martin

Fra : Leony

Dato : 17-03-03 15:14

"Kell Larsen" <Kell.LarsenREMOVE_THIS@image.dk> skrev i en meddelelse

> Allerede her opstår problemet: Hele opdateringen og backupen foregår i
> DOS, og det er ikke til at finde i XP.

I XP:
Sæt en diskette i drevet, højreklik og vælg formater, sæt hak i "opret
en MS-DOS diskette". Så skulle du være flyvende,

> Jeg har også prøvet at boote på en win98se disk, men biosen tilbyder
> ikke en bootrækkefølge med A-drevet først

Det er en dårlig ide at bruge en startdiskette, da denne installere
drivere som kan forstyrre flashningen. Jeg har dog selv gjort det, men
man kan jo være uheldig, det er så surt hvis det går galt.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Martin S.

Dato : 17-03-03 18:19

> [...]
> drivere som kan forstyrre flashningen. Jeg har dog selv gjort det, men
> man kan jo være uheldig, det er så surt hvis det går galt.

Shift + F5