mysql version 3.3.23.38: Indsættelse af da~
Fra : Jesper Stocholm

Dato : 16-03-03 19:21

Men CURRENT_DATE og CURRENT_TIME kan jeg indsætte hhv datoen og tidspunktet
i en tabel i min mysql-server. Men hvordan kan jeg indsætte begge dele i et
felt ? Er der andre måder end at bruge begge to og "appende" dem inden
indsættelse ? Hvis der ikke er andre måder - hvordan gør jeg så dette
(sammensætter to strenge inden indsættelse) ?

--
Jesper Stocholm - http://stocholm.dk - http://asp-faq.dk
Skriv venligst under det du svarer på og skær det overflødige væk.

Fra : Peter Brodersen

Dato : 16-03-03 20:16

On Sun, 16 Mar 2003 18:21:18 +0000 (UTC), Jesper Stocholm
<skal.du.absolut.vise.min.emailadresse.ved.svar@stocholm.invalid>
wrote:

>Men CURRENT_DATE og CURRENT_TIME kan jeg indsætte hhv datoen og tidspunktet
>i en tabel i min mysql-server. Men hvordan kan jeg indsætte begge dele i et
>felt ?

NOW() rummer begge dele.

>Er der andre måder end at bruge begge to og "appende" dem inden
>indsættelse ? Hvis der ikke er andre måder - hvordan gør jeg så dette
>(sammensætter to strenge inden indsættelse) ?

Alternativet ville fx have været:
CONCAT(CURRENT_DATE(),' ',CURRENT_TIME())

--
- Peter Brodersen

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 16-03-03 20:39

Peter Brodersen wrote :

> NOW() rummer begge dele.

ok ... jeg troede at Now() var en ADO/Access/MSSQL-ting.

Fino ... tak skal du have.