start med auto cad?
Fra : isbjerg

Dato : 16-03-03 17:42

hej cad mennesker
Jeg er en dreng på atten år som gerne vil starte med at lære autocad, da jeg
til næste år skal havde maskin fag på HTX år 3(svare til 3.g). Jeg har
overvejet at købe bøgerne fra www.uhrskov.com da de ser meget gode ud.
1. er det bedste valg at starte med de bøger?
2. er der nogen interaktive proggram på danske eller englsken der kan
hjælpe mig

venlig hilsen Morten Eghøj

Fra : meiland

Dato : 16-03-03 20:18

Hej Morten !

Hvis du starter fra nul, er Uhrskovs bøger ganske udmærkede, især hvis
du starter med bogen 2D øvelser til bygningstegning/Maskintegning, alt
efter hvad der passer dig bedst. Derudover kan du supplere med
"Grundbogen" (lån den på biblioteket) Den er mere et opslagsværk end en
lærebog.

Ved du forresten at du for ca. 1000,- kan få en studie udgave af Autocad
og Architechtual Desktop/Mechanical Desktop, der må bruges i 2 år.

Ellers er det kun at komme igang med at tegne.

Hvis du får problemer, kan du bare stille spørgsmål via ng eller endnu
bedre via www.kandu.dk.
Her er masser at folk med erfaring som kan hjælpe dig.

Held og lykke med dit studie (Både HTX og CAD)

/meiland

http://www.kandu.dk/

Fra : Michael

Dato : 24-03-03 11:53

Hej Morten Eghøj !

Når du nu spørger så direkte, kan jeg kun anbefale dig at kigge ind på dette
link:
http://www.michulla1.starthotel.dk/page7.html
Hvor jeg forsøger at øse af de erfaringer jer har gjort med AutoCad

Hilsen fra
Michael

Fra : Karen

Dato : 15-04-03 12:02

Hej Morten,
jeg går selv på Htx 3.år nu, men jeg har teknikfaget "byggeri og
energi". Jeg vil helt klart anbefale dig at købe de før omtalte
bøger fra Uhrskov -de er rigtig gode. Jeg kunne tænke mig du
ligeledes skulle arbejde med 3D, hvis du skal det har jeg jeg
noget du vil få brug for, så send en mail, hvis du er
interesseret. Ellers er der kun at sige, kom i gang inden 3. år,
måske i sommerferien(??) det kan helt klart betale sig!!!
-Karen