Permabiliteten for ferrit?
Fra : Morten M. Jørgensen

Dato : 16-03-03 14:07

Nogen der kender permabiliteten for ferrit? Jeg skal bruge værdien til
desgin af en sensorspole.

Er det forresten ikke det eneste der skal ændres i mine udtryk for flux,
induceret EMF, hvis jeg giver den nye ferritkerne det samme arel, som den
gamle luftkerne?

Mvh.

--
MMJ

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 16-03-03 14:38

Morten M. Jørgensen wrote:
> Nogen der kender permabiliteten for ferrit? Jeg skal bruge værdien til
> desgin af en sensorspole.

Permeabiliteten er ikke konstant.

Kig f.eks. hos Kaschke eller TDK.

Eller her: (Søg, og du skal finde...)
http://www.google.com/search?as_q=ferrite+permeability&num=30&hl=en&ie=UTF-8&oe=UTF-8&btnG=Google+Search&as_epq=&as_oq=&as_eq=&lr=&as_ft=i&as_filetype=&as_qdr=all&as_occt=any&as_dt=i&as_sitesearch=&safe=images

Mvh. Jørgen

Fra : Morten M. Jørgensen

Dato : 16-03-03 14:57

> Permeabiliteten er ikke konstant.

Det er vel kun i forhold til dimensionerne ikk? Men der må stadig være en
"basis" permabilitet at regne ud fra.

Tak for link's jeg havde ellers tjekket google, men det hjalp betydeligt at
søge på "ferrite" og ikke "ferrit".

Mvh.

--
MMJ