Specialundervisning (§20.1)
Fra : Anders

Dato : 16-03-03 10:58

Hej!

Jeg er igang med at undersøge området "almen specialundervisning i
folkeskolen", den såkaldte §20.1 specialundervisning i forbindelse med
en opgave. Er der nogen, der ved, om der eksisterer en undersøgelse
af, hvor udbredt almen specialundervsining er, gerne opdelt på
kommuner/skoler med antal timer pr. elev. Jeg har forsøgt hos Danmarks
Statistik og Undervisningsministeriet, men uden resultat.

Med venlig hilsen
Anders Ryom

Fra : Birgitte Abkjær

Dato : 16-03-03 12:05

"Anders" <a_ryom@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> kommuner/skoler med antal timer pr. elev. Jeg har forsøgt hos Danmarks
> Statistik og Undervisningsministeriet, men uden resultat.

Hej

Måske kan du finde noget hos Kommunernes Landsforening under
"Specialundervisning"

Jeg har selv kikket en smule på http://www.kl.dk/261666/, men har ikke tid
til mere -

skal på skolen og samarbejde med kollegerne om IT -kørekort - man sku' være
lærer med al den fritid

VH Birgitte

Fra : Anders

Dato : 16-03-03 18:45

Hejsa!

Tak for tippet, men det handler desværre om vidtgående
specialundervisning. Jeg er så småt ved at skifte emne, da der vist
ikke er så meget at hente nogen steder, desværre.

Fra : Birgitte Abkjær

Dato : 16-03-03 20:54

> Hejsa!
>
> Tak for tippet, men det handler desværre om vidtgående
> specialundervisning. Jeg er så småt ved at skifte emne, da der vist
> ikke er så meget at hente nogen steder, desværre.

Er vidtgående specialundervisning ikke §20.2 ?

VH Birgitte

Fra : Birgitte Abkjær

Dato : 16-03-03 20:56

> [...]
> specialundervisning. Jeg er så småt ved at skifte emne, da der vist
> ikke er så meget at hente nogen steder, desværre.

Hej igen

Jeg slog op på google under "vidtgående specialundervisning" - der kom en
del (også statistik).

BA

Fra : Anders

Dato : 17-03-03 12:51

Mange tak for svarene. Jeg skriver om almindelig specialundervisning
(§20.1), og ikke den vidtgående. Det jeg mente var, at hos kl.dk er
der kun statistik om den vidtgående specialundervisning. Er der
forresten nogen der ved, om årsagen til de manglende tal for
almindelig specialundervisning er, at med differentiseret undervisning
bliver midlerne til §20.1 specialundervisning ikke optalt på den
enkelte skole?