Galnet - Odense ?
Fra : ab

Dato : 16-03-03 07:23

Et familiemedlem har fået opkobling via ovennævnte - hun har fået at vide,
at systemet kører via et "modem", som kan give forbindelse direkte til flere
computere (via netkort og hub / schwits).

På den computer, hvor systemet virker, er der ikke installeret nogen
netværksforbindelse (! / ?).

Nogen, der har en forklaring på, hvordan dette system virker ?

ab

Fra : Nicolai

Dato : 16-03-03 10:53

> [...]
> netværksforbindelse (! / ?).
>
> Nogen, der har en forklaring på, hvordan dette system virker ?

Mener de bruger et alm. kabelmodem connected via USB?

Fra : ab

Dato : 16-03-03 09:08

"Nicolai" <nifonewsFJERNDETTE@tiscali.dk> wrote in message

> Mener de bruger et alm. kabelmodem connected via USB?

Hun har en gammel PC uden USB, men hvis der er tale om et kabelmodem med
net-udgang, er der så nogen der har et forslag til, hvordan flere PC´er kan
kobles op ?

(Er måske et dk.edb.netværk-spørgsmål)

ab

Fra : Jesper Lundorf Thusg~

Dato : 16-03-03 12:24

Se her: http://galnet.dk/support.php?style=faq

Der er noget der hedder internettet, der ligger de fleste oplysninger man
skal bruge om sådanne ting, specielt hvis man gider kikke i udbyderens FAQ
(under support)

Fra : Jens

Dato : 16-03-03 12:27

> [...]
>
> Hun har en gammel PC uden USB, men hvis der er tale om et kabelmodem med
> net-udgang, er der så nogen der har et forslag til, hvordan flere PC´er

Enten ved hjælp af en hub/switch eller også ved hjælp af en router.

> (Er måske et dk.edb.netværk-spørgsmål)
Både og vil jeg mene....

Jens

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 16-03-03 14:38

"Jens" <jjonsson@_NOSPAM_get2net.dk> wrote in

> Enten ved hjælp af en hub/switch eller også ved hjælp af en router.

Det hjælper altså ikke at have en router, hvis man ikke har en hub/switch!

Men eftterhånden er der indbygget switch i mange af de billige routere!

Fra : Jens

Dato : 16-03-03 12:26

> [...]
> netværksforbindelse (! / ?).
>
> Nogen, der har en forklaring på, hvordan dette system virker ?

Galnet kører over TV/Radio kablerne. Der benyttes et kabel-modem, altså en
enhed der kort fortalt oversætter et TV signal til data.
Man kan tilslutte sin computer til kabel-modemmet enten ved hjælp af et
netkort (EtherNet) eller via USB.

Hvis man skal tilslutte flere computere til forbindelsen skal man typisk
benytte en hub/switch eller en router (afhænger typisk af hvordan udbyderen
har konfigureret systemet).

Jens

Fra : ab

Dato : 19-03-03 10:28

"Jens" <jjonsson@_NOSPAM_get2net.dk> wrote in message

> [...]
>
> Hvis man skal tilslutte flere computere til forbindelsen skal man typisk
> benytte en hub/switch eller en router (afhænger typisk af hvordan

Tak, tak (nu har jeg også fundet ud af, at jeg har internet-forbindelse
- og som galnet skriver på deres side / som brugeren har fået forklaret,
kan man via en hub / switch koble op til 4 PC´er på.

Nu er det jo måske ikke alt, man (jeg) skal kunne forstå, men det må
åbenbart kunne lade sig gøre uden en router. Jeg har så fejlagtigt forklaret
den lykkelige ejer, at hun behøvede en router.

ab