Kan ikke trække forhuden tilbage.
Fra : Ukendt

Dato : 15-03-03 23:46

Hejsa.

Jeg er 17 år, og har et mindre problem, tror jeg da.
Jeg kan ikke trække forhuden tilbage på min penis. Det kan kun blive til et
hul på en 1cm i diameter.

Kommer det med tiden ? Vil helst ikke til en læge eller noget. Hvor
alvorligt er det egenligt ikke at kunne trække forhuden tilbage?

Det begynder da at irretere mig, både på at en læge muligvis skal stå og glo
på den, og på det sexuale..

Håber I kan hjælpe.
Mindes ikke at der blev forklaret noget under de mange sexualundervisninger
man har haft på skolen.. Der blev man kun mindet om at man kan gøre et andet
menneske gravid. Men alle de problemer puberteten kan medbringe.. nej.. Ret
dårligt.

med venlige hilsner
Jesper

Fra : Peter Brown

Dato : 16-03-03 00:11

Hej Jesper

Der er mange der har det som dig, så det er ikke noget at skamme sig over.
Ligeledes har din læge set mange tissemænd i årenes løb, så han er ligeglad,
og hvis din forhud er så stram som beskrevet, tror jeg ikke du undgår en
lille tur til lægen.
Under lokal bedøvelse ligger han et lille snit og klipper den streng over,
som gør forhuden stram. I visse tilfælde henviser han til sygehuset, hvor
indgrebet foretages eller du får en omskæring.
Det er klogt at få det gjort, for du har ingen mulighed for at vaske dig
under forhuden. Det betyder at tissemanden nemt kommer til at lugte og at
der kan udvikle sig forhuds betændelse m.m.

Peter

Fra : Ukendt

Dato : 16-03-03 00:17

"Peter Brown" <doc_069@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> under forhuden. Det betyder at tissemanden nemt kommer til at lugte og at
> der kan udvikle sig forhuds betændelse m.m.

Hej Peter. Tak for dit svar. Jeg kunne vel ikke også få dig til at svare på
mit indlæg nedenfor?
Jeg vil meget meget gerne under fuld narkose. Jeg kan _ikke_ få det gjort
kun med lokal bedøvelse. Men omskæringen behøver ikke fortages nu. Har ingen
kæreste og har ingen planer om at få nogen her i den nærmeste tid.

Men som jeg læste på nettet er det kun børn der må 'få' fuld narkose ved
omskæringen.
Jeg aner slet ikke hvad jeg skal gøre :(

Mvh
Jesper

Fra : Ukendt

Dato : 16-03-03 00:14

Har lige undersøgt nettet lidt. Kan se at jeg langt fra er den eneste.
Omskæring? Fint for mig..

Det skal bare ikke være således at penishovedet er blottet hele tiden. Kan
dette mon lade sig gøre?
Ang. med 1cm diameter, er nok overdrevet endda :( . En ½cm i diameter passer
vist bedre.

Ved samleje, mastubation, kan da komme små sprækker rundt i forhuden, og det
kan svie som bare pokker!

Jeg 2 problemer lige pt;

- Jeg vil gerne omskæres, det skal bare ikke være nu. Helst når jeg bliver
19-20år, så jeg bor selv. Så kan jeg blive omskæret uden nogen behøves at
vide det. Synes sku det er flovt.

- Når jeg så bliver 19-20år, skal jeg vel selv betale? Som 19-20 år, kan jeg
vel heller ikke komme under fuld norkose? Jeg kan ikke blive omskæret kun
med lokalbedøvelse. Det går bare ikke.

Jeg har det virkelig dårlig med mig selv, bare pga af dette lille problem.
Jeg har som 10 årige eller deromkring, kunne trække forhuden tilbage, men
det er som om penissen er vokset fra huden, eller hvad kan man sige.

Jeg havde en kæreste for et år siden, hvor vi også dyrkede sex. Sex kunne
fint gennemføres. Der kom dog ofte disse revner i forhuden som svier som
bare fanden. Men jeg lærte at bide det i mig.

Kan jeg være heldig at huden skulle vokse lige pludselig?

Jeg er virkelig ked af det, pga af det.

mvh
Jepser

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 16-03-03 00:43

Jesper wrote:

> Har lige undersøgt nettet lidt. Kan se at jeg langt fra er den eneste.
> Omskæring? Fint for mig..

Har du været forbi netdoktor?
http://www.netdoktor.dk/sygdomme/Fakta/forhudsforsnaevring.htm

> Det skal bare ikke være således at penishovedet er blottet hele tiden. Kan
> dette mon lade sig gøre?

Ifølge ovenstående fjerner man ikke så meget hud som ved en omskæring.

> - Jeg vil gerne omskæres, det skal bare ikke være nu. Helst når jeg bliver
> 19-20år, så jeg bor selv. Så kan jeg blive omskæret uden nogen behøves at
> vide det. Synes sku det er flovt.

Du kan evt. først prøve med medicinsk behandling - det kan jo være, det
er nok.

> - Når jeg så bliver 19-20år, skal jeg vel selv betale?

Hvis lægen vurderer, at en operation er nødvendig, kan jeg ikke
forestille mig, at du skal betale noget - uanset din alder.

> vel heller ikke komme under fuld norkose? Jeg kan ikke blive omskæret kun
> med lokalbedøvelse. Det går bare ikke.

Jeg forstår dig udmærket - bare tanken...
Snak med lægen, det er ikke sikkert det er så slemt med en
lokalbedøvelse. Man får normalt også noget afslappende. Jeg har prøvet
en øjenoperation, hvor der kun blev brugt lokal bedøvelse, og det var
overraskende nok slet ikke slemt (jeg har ellers svært ved at sidde
oprejst til en almindelig blodprøve - nåle, uff!).

> Kan jeg være heldig at huden skulle vokse lige pludselig?

Det skal du nok ikke regne med. Du slipper nok ikke for en tur til
lægen, og når det generer dig så meget, som det gør, er der ingen grund
til at udsætte det. Som nævnt, det kan endda være, du kan nøjes med
medicinsk behandling.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Ida Nielsen

Dato : 16-03-03 07:15

Hej Jesper

Jeg er ked af at sige det, det bliver ikke bederer med tiden
Jeg syntes at du skulle dappe forbi din læge og tage en snak om det.
Det kunne jo være at du stødte på en sød tøs, og så er det da lidt ærgeligt
at den ikke helt fungerer som den skal - det skulle jo helst være rart for
begge
Og som en har skrevet tideligerer - din læge har set mange tissemænd igennem
tiden, og vil ikke kommenterer den.
Når men min mand fik foretaget en forhuds operation ( Som det hedder når det
ikke er religiøst) og det var i fuld narkose, han kunne heller ikke det med
en lokal bedøvelse. Han blev opereret på Frederiksberg Hospital.

Hans læge tog kun den forsnævret del, så han har lidt forhud endnu.

Venlig Hilsen
Ida

Fra : Frederiksen

Dato : 16-03-03 17:21

> - Jeg vil gerne omskæres, det skal bare ikke være nu. Helst når jeg bliver
> 19-20år, så jeg bor selv. Så kan jeg blive omskæret uden nogen behøves at
> vide det. Synes sku det er flovt.

Du skal ikke omskæres, bare have et lille snit. Det foregår i
lokalbedøvelse, og ingen behøver at vide noget om det. Ugen efter griner du
af at du var så nervøs, og hverken dine forældre eller en evt. kæreste
opdager nogensinde noget som helst. Smut du op til lægen og få det
overstået.

Mvh Maria

Fra : Ukendt

Dato : 16-03-03 18:53

"Frederiksen" <mf@easyfrag.dk> wrote in message
> [...]
> af at du var så nervøs, og hverken dine forældre eller en evt. kæreste
> opdager nogensinde noget som helst. Smut du op til lægen og få det

Hej Maria.

Lokalbedøvelse ville selvfølgelig være det bedste, for så behøver ingen at
vide det. Ved fuld narkose bliver evt. min mor eller far jo nød til at vide
det.

Måske, men kun måske kan jeg stramme mig op til en lokalbedøevelse. Hvor
lang tid vil det evt tage?
Skal jeg stå og glo på det imens..?

Håber jeg kan blive proppet med stoffer så det dulmer nerverne.

Allerede nu, er jeg pisse nervøs bare ved tanken.:

Mvh
Jepser

Fra : Frederiksen

Dato : 16-03-03 19:46

> Måske, men kun måske kan jeg stramme mig op til en lokalbedøevelse. Hvor
> lang tid vil det evt tage?
> Skal jeg stå og glo på det imens..?

Det tager vel 15 minutter inden lokalbedøvelsen virker, og vel 2 minutter
for snittet. Du skal ligge ned (læger kan ikke lide patienter, der besvimer
midt i det hele, og slet ikke med en skarp kniv i nærheden af "fremtiden").

Det værste er at komme hos lægen, det næste er at han altså er nødt til at
se på problemet. Resten er ingenting.

Mvh Maria

Fra : Ukendt

Dato : 16-03-03 20:30

> [...]
"fremtiden").

> Det værste er at komme hos lægen, det næste er at han altså er nødt til at

Ok. Det er ingen problem for mig.
Lokalbedøvelse eller fuld narkose, så skal min egen læse først se på
problemet. Når jeg alligevel står med buskerne nede, og han spørger om han
skal ordne det her og nu, så siger jeg at han lige så godt kan få det
overstået.. (hehm)

2Min.? Hvad med sting?

Tak for infoen
Mvh
Jespers

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 16-03-03 21:20

Jesper wrote:
> [...]
> problemet. Når jeg alligevel står med buskerne nede, og han spørger
> om han skal ordne det her og nu, så siger jeg at han lige så godt kan

kan han næppe.... men han vil sikkert først foreslå medicinsk behandling med
binyrebarkhormon.... og virker det ikke efter en månedstid vil det være
snittet :)

> 2Min.? Hvad med sting?

så vidt jeg har forstået så er det kun lige for at lukke kanten og stingene
er somregel nogle der forsvinder af sig selv igen......

nu kender jeg ikke noget til den slags operationer, men jeg kan forestille
mig at det på mange områder ligner en sterilisation...... ifølge min kæreste
foregik det sådan nogenlunde som følger:
ind, af med bukserne, stik, 20 minutters ventetid, afdækning og snit, snit,
sy, indpakning, 30 minutters ventetid, tjek for blødninger, forbinding ect
og så sendt hjem......

jeg gik lige på jagt og fandt følgene link :)

hvad er forhudsforsnævring og hvordan behandles det:

http://www.laegevagten.dk/sb.cfm?amt=20&sygdom=97

http://www.speciallaegecenteret.dk/kirurgi/forhudsforsnaevring.php

hvordan foregår operationen....

http://216.239.37.100/search?q=cache:CVDi12b8PugC:www.gc-epis.dk/log/Dokumen
ter/Phimosis.pdf++Forhudsforsn%C3%A6vring++&hl=da&lr=lang_da&ie=UTF-8

http://www.kirurgisk-klinik-svbg.dk/Behandling/Forhudsforsnaevring/forhudsfo
rsnaevring.html

http://www.vestamt.dk/sundinfo/Patientvejledninger/KS/kirurgisk/forhudsforsn
aevringvoksne.htm

http://www.urologi.suite.dk/Phimosis.htm

er der andre derude end du?

http://hjem.get2net.dk/phk/psforhud01.htm

håber de links kunne bruges ;)

--
Knus Sabina

www.MandeZonen.dk
Danmarks førende mandeportal.

Fra : Ukendt

Dato : 16-03-03 21:47

"Sabina Hertzum" <sabina@SPAMmandezonen.dk> wrote in message
[snip]
> håber de links kunne bruges ;)

Det kunne de i hvert fald.
Dog anser jeg mit problem endel større. Har kun læst at folk ikke kan trække
forhuden tilbage ved erektion. Erektion eller ej, så har jeg kun et hul på
en ½ cm i diameter.

Det tyder på at jeg helt skal omskæres, så den er blottet hele tiden.

Av av av av :(

Mvh
Jesper

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 16-03-03 22:03

Jesper wrote:

> [...]
> kun et hul på en ½ cm i diameter.
>
> Det tyder på at jeg helt skal omskæres, så den er blottet hele tiden.

måske skulle du prøve at ballontisse en periode som de beskriver på et af
linkene... evt snakke med din læge om at kombinere det med behandling med
creme.... det er da et forsøg værd hvis du kan undgå kniven ;)
har du nogen fornemmelse eller hukommelse af at dine forældre måske har
forsøgt at trække din forhud tilbage da du var lille, og på den måde har
skabt noget arvæv??

> Av av av av :(

jeg tror frygten for smerten er væsentligt større end smerten i sig selv ;)

Fra : Ukendt

Dato : 16-03-03 22:13

> måske skulle du prøve at ballontisse en periode som de beskriver på et af
> linkene... evt snakke med din læge om at kombinere det med behandling med
> creme.... det er da et forsøg værd hvis du kan undgå kniven ;)

Også selvom 'hullet' kun er ½cm i diameter? Jeg kunne forstå dem som næsten
kunne få forhuden tilbage ved erektion. Men mig..?
Jeg sidder og samler krafter til at gå ned til lægen imorgen. Jeg håber jeg
gør det, men.. Det er svært alligevel.

> har du nogen fornemmelse eller hukommelse af at dine forældre måske har
> forsøgt at trække din forhud tilbage da du var lille, og på den måde har
> skabt noget arvæv??

Nej. Kan huske at jeg engang kunne trække forhuden tilbage ved slap
tilstand, ved erektion kunne man mærke at huden sad stramt rundt om. Jeg
snakker formentlig omkring 12-13års alderen. Eller senere. Tiden er fløjet
forbi de sidste par år, så det er lidt svært at bedømme. Men 13 år omkring,
kunne jeg ved slap tilstand.

> jeg tror frygten for smerten er væsentligt større end smerten i sig selv
;)

Nemt for dig at sige? :)
Tag lige ovenstående problem og gang det med gernerthed... Håber jeg kommer
afsted til lægen.

mvh
Jesper

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 16-03-03 22:36

Jesper wrote:
> "Sabina Hertzum" <sabina@SPAMmandezonen.dk> wrote in message
>
> Også selvom 'hullet' kun er ½cm i diameter? Jeg kunne forstå dem som
> næsten kunne få forhuden tilbage ved erektion. Men mig..?

hvorfor ikke forsøge det?? det er da i det mindste smertefrit og forholdsvis
nemt......

> Jeg sidder og samler krafter til at gå ned til lægen imorgen. Jeg
> håber jeg gør det, men.. Det er svært alligevel.

alt i livet der er noget værd, er svært ;)

> Nemt for dig at sige? :)

ohhh you have no idea what i've been through ;) bare inden for det sidste
års tid er det blevet til 3 operationer, hvoraf de to har været på langs fra
skambenet og til 5 cm over navlen..... og inden da 3 år med tarmbetændelse
hvor lægen med jævne mellemrum rodede rundt oppe i min endetarm med kikkert
og diverse, min tarm var iøvrigt blødende og betændt i en grad der næsten
ikke var til at holde ud...... så nej*G* det er ikke bare "nemt" for mig at
sige..... jeg VED at frygten ofte gør ondt værre, og når det hele er
overstået så betragter man det med et lille smil og tænker "var det virkelig
ikke andet?"

> Tag lige ovenstående problem og gang det med gernerthed... Håber jeg
> kommer afsted til lægen.

*G* du skulle prøve at være pige der for første gang skal have p-piller....
der er ingen kære mor nemlig, bare op med stængerne og så glor og roder
lægen ellers rundt indvendigt..... trykket og maser udvendigt....... og hvis
man er rigtig tidligt ude så kommer man derop som jomfru og INGEN har rørt
de regioner på kroppen før ;)
et lille kik på lillemanden kan virkelig ikke komme i nærheden af hvad vi
kvinder må igennem fra tid til anden ;)

Fra : Ukendt

Dato : 16-03-03 23:54

> [...]
> sige..... jeg VED at frygten ofte gør ondt værre, og når det hele er
> overstået så betragter man det med et lille smil og tænker "var det

Oh sorry. Kan godt se du må snakke af erfaring :)

> [...]
> de regioner på kroppen før ;)
> et lille kik på lillemanden kan virkelig ikke komme i nærheden af hvad vi

Jaja... Men.. For fanden.. Altså..
Du har sikkert se nogle drenge/mænd ser noget sport hvor en spiller for
bolden lige klokkerent. Af ren instinkt klammer man sig bare fast.
Tanken om at det er en kniv der er skarpere end en hobbykniv..

Men helt sikkert. Det er nok bare mig der er pyldret. Jeg tager til lægen i
morgen.
Jeg prøver i hvert fald.

Tak for det Sabina

mvh
Jepser

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 17-03-03 00:16

Jesper wrote:

> [...]
> for bolden lige klokkerent. Af ren instinkt klammer man sig bare fast.
> Tanken om at det er en kniv der er skarpere end en hobbykniv..

jo det har jeg da*G* jeg kan sku da også selv finde på at tage mig til
skridtet hvis jeg ser noget sådant... ( en herrecykel i kambolage med et
kvindeskridt er altså heller ikke for sjov)..... og jeg forstår skam også
din frygt..... kan da huske da kæresten for et års tid siden skulle
snippes... mænd er i det hele taget nogle meget små drenge når det kommer
til de nedre regioner ;D

> Men helt sikkert. Det er nok bare mig der er pyldret. Jeg tager til
> lægen i morgen.
> Jeg prøver i hvert fald.

du skal da have lov at være pyldret, det skal vi alle indimellem ;) men at
bruge det som undskyldning.... naaa.... det kommer til at svie til din egen
røv den dag du finder dig en dejlig pige som du ikke har lyst til at vente
på....... hellere få det overstået nu, hvor der ikke er noget i vente, og du
kan bruge al den tid du har lyst til på at blive ok igen......
du er nok nødt til at betragte det som blot et lille skridt på vejen til et
skønt sexliv ;)

> Tak for det Sabina

anytime ;)

Fra : Ukendt

Dato : 17-03-03 11:42

Jeg tog mig sammen, gik i bad gjorde mig ordenlig ren. Gik ned til lægen,
efter at have været vågen hele natten.
Finder ud af ved at læse en seddel på hans dør, at han ikke er der idag.
Heh.

Håber han er der imorgen :) Fik jeg mig endelig til at gå derned, og så er
han der ikke.

mvh
Jesper

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 17-03-03 11:46

Jesper wrote:
> [...]
> idag. Heh.
>
> Håber han er der imorgen :) Fik jeg mig endelig til at gå derned, og

skide godt gået :)
så bliver det så meget desto nemmere at komme afsted i morgen ;)

Fra : Peter Brown

Dato : 18-03-03 00:50

> [...]
> Heh.
>
> Håber han er der imorgen :) Fik jeg mig endelig til at gå derned, og så er

Hej Jesper

Som Sabina skriver, gør tanken om det der skal foregå mere ondt end selve
operationen.
Jeg havde i en ½ snes år gået og døjet med en vandbrok i den ene pung. Den
var såmænd ikke større end et stor hønseæg, så årene gik, for jeg kviedede
mig selvfølgelig også for at komme til læge og få noget gjort ved sagen. Det
betød at den voksede og til sidst gik der irritations betændelse i skidtet,
så den endte på størrelse med en meget stor appelsin og meget, MEGET øm.
Røg på sygehuset samme dag, jeg besøgte lægen. Blev opereret 2 dage senere
kl. 01:30 om natten, hvor jeg fik fjernet hele den ene klunke. Bedøvet med
en rygmarvsbedøvelse, så jeg var med under hele operationen. Næste morgen
kl. 07:00 var jeg i brusebad og kl. 09:00 blev jeg udskrevet. Alle de
smerter jeg havde gået og frygtet, kom aldrig. Det kraftigste
smertestillende jeg fik under hele forløbet var 2 stk. Pamol. Det
allerbedste er, at nu kan jeg igen være i mine badebukser, uden at alle
kigger skummelt.

Den omgang du skal igennem er for en bagatel at regne, så du kan tage det
helt roligt.

Peter