Facit liste til "Accelerated C++".
Fra : Rasmus Ladekjær Pede~

Dato : 15-03-03 23:32

Hej.
Jeg er lige begyndt at læse i Accelerated C++, og er kommet til de
første "Exerises". Jeg kan dog ikke finde en facit liste som jeg mener
ville være en fordel at have da jeg så kunne checke om mine svar
var korrekte
Nogle som kender til en sådan facitliste?

--
mvh Rasmus

Fra : Mogens Hansen

Dato : 16-03-03 09:24

"Rasmus Ladekjær Pedersen" <ilmabg@hotmail.com> wrote

[8<8<8<]
> Nogle som kender til en sådan facitliste?

Mig bekendt findes der ikke en officiel facitliste.
Hvis du løber ind i problemer, så spørg f.eks. her på gruppen.

Det er godt at du laver øvelserne - de er gode.
Det er også en god idee lige at oversætte og køre koden fra bogens tekst -
gerne i en debugger.
Sourcen kan downloades fra http://www.acceleratedcpp.com

Venlig hilsen

Mogens Hansen

PS.
Til Bjarne Stroustrup's
The C++ Programming Language, Special Edition (Third Edition)
Bjarne Stroustrup
ISBN 0-201-70073-5 (0-201-88954-4)
findes der en bog med løsninger til en god del af øvelserne
C++ Solutions
David Vandevoorde
0-201-30965-3

Fra : Rasmus Ladekjær Pede~

Dato : 16-03-03 17:04

> Hvis du løber ind i problemer, så spørg f.eks. her på gruppen.
Tak tak, det vil jeg gøre.

> Det er godt at du laver øvelserne - de er gode.
Ja, det har jeg også tidligere læst i denne gruppe.

> Det er også en god idee lige at oversætte og køre koden fra bogens tekst -
> gerne i en debugger.
Debugger? Jeg har en compuler (en gratis en fra borland.com), skal jeg
også have en "debugger"?

> [...]
> Bjarne Stroustrup
> ISBN 0-201-70073-5 (0-201-88954-4)
> findes der en bog med løsninger til en god del af øvelserne

Hvornår anbefales det at anskaffe "The C++ Programming Language", nu medes
jeg forsøger at lære sproget eller senere når jeg kan noget af det?

Findes nogle af bøgerne (Accelerarted C++, The C++ Programming Language
og C++ Solutions) på dansk?

--
mvh Rasmus

Fra : Mogens Hansen

Dato : 16-03-03 18:18

"Rasmus Ladekjær Pedersen" <ilmabg@hotmail.com> wrote

[8<8<8<]
> Debugger? Jeg har en compuler (en gratis en fra borland.com), skal jeg
> også have en "debugger"?

Du kan gratis hente Turbo Debugger som passer til Borland's gratis compiler
http://www.borland.com/products/downloads/download_cbuilder.html#.

Så kan du følge med i hvad programmet laver.

[8<8<8<]
> Hvornår anbefales det at anskaffe "The C++ Programming Language", nu medes
> jeg forsøger at lære sproget eller senere når jeg kan noget af det?

Arbejd dig stille og roligt gennem Accelerated C++.
Sidst i bogen står der en anbefaling af at fortsætte med 2 bøger: een af
Bjarne Stroustrup og een af Matt Austern.
Det lyder for mig som et par gode råd.

> Findes nogle af bøgerne (Accelerarted C++, The C++ Programming Language
> og C++ Solutions) på dansk?

Nej.

Venlig hilsen

Mogens Hansen