Krebensis unger, Hvad nu ?
Fra : Kong Kurt

Dato : 15-03-03 22:23

Mine Krebensis har fået en flok unger i mit store selskabsakvarie.
Heri går bl.a. Scalarer, og de er jo lidt grådige.
Jeg vil flytte Krebensis over i et mindre akvarie hvor der kun går
Guppyunger.
Skal forældre fiskene med over, eller kan jeg nøjes med ungerne? Hvad
skal disse fodres med? Kan de "leve" af knust flagefoder?

Fra : André Høstrup

Dato : 16-03-03 12:17

"Kong Kurt" <thiemer@2tykke.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Skal forældre fiskene med over, eller kan jeg nøjes med ungerne? Hvad
> skal disse fodres med? Kan de "leve" af knust flagefoder?

De gange jeg har fået unger på mine kribensis, har jeg ladet ungerne gå med
forældrene i en uges tid, da jeg har erfaret af moderen bliver helt kulret
hvis jeg fjerner dem efter 2 dage.

Når du har fjernet ungerne over i et andet akvarie så giv dem nyklækket
artemia den første uges tid da vokser hurtigt på det, derefter så frosne
bosmider og hvad du ellers kan finde af småt foder til dem, prøv evt.
afskallet artemia æg.

--
M.v.h. André Høstrup aka Flymann
Mobil: 26 844 911