ip tunnel eller VPN?, hjælp!
Fra : Mark Urup

Dato : 15-03-03 14:04

Jeg vil gerne lige har besvaret et par spøgssmål af nogle kloge hoveder.
Jeg vil gerne have "overført" en ipadresse fra et netværk, til et andet
andet, der er forbundet med en pc med to NIC's.

Netværket:

PC1 PC2
|____|

PC3: NIC1 (intranet)
PC3: Wireless NIC2 (internet)
~
Wireless gateway

Kabelmodem

ISP

Håber min tegning er forstålig. PC1 og 2 er på samme netværk (192.168.0.X),
PC3 er også men dette netværk, men også på et Wireless netværk
(192.168.1.X).
Hele balladen skyldes at PC1 (eller dette netværk) skal kunne administerer
kabelmodem, er det ofte går koldt, og skal genstartes (via software (HTTP)).
Nu ville jeg jo så gerne have lavet en ip tunnel, eller sådan noget ligende
mellem de to netværk så pc1 kan komme ind og genstarte modemmet på ip
192.168.1.100.

pc3 køre Windows NT4 (ville gerne køre linux, men kan ikke finde drivere til
det ene netkort, og er ikke helt sikker på Wireless opsætningen i linux)

Er der nogen der kan hjælpe, eller skal jeg gøre det på en helt anden måde?

MVH.
Mark U

Fra : Martin Bilgrav

Dato : 17-03-03 12:23

du kan vel bare enable ip forwarding på NT4 og dermed er der adgang mellem
de to netkort.,
Jeg aner ikke om NT 4 er fed at køre tunnels på.... 8)
HTH
Martin