[dk.fritid.filateli] Elektrisk presse
Fra : Lars Wiberg

Dato : 15-03-03 13:04

Hej,

Jeg er stødt på omtale af elektriske presser forskellige steder. Er
der nogen der har erfaring med disse?

Evt. hvor en sådan kan købes?

--
Lars Wiberg alias Slartibartfast /\ ASCII Ribbon Campaign
http://southend.dk/ \/ No HTML or RTF in mail

Fra : Toke Nørby

Dato : 16-03-03 20:59

Lars Wiberg <lw@#nospam#c.dk> wrote:

>Jeg er stødt på omtale af elektriske presser forskellige steder. Er
>der nogen der har erfaring med disse?
>Evt. hvor en sådan kan købes?

Jeg har aldrig hørt om dem - hvor har du læst om dem? og skal de
bruges i forbindelse med afvaskning af frimærker?

--
Mvh Toke
http://www.norbyhus.dk/

Fra : Lars Wiberg

Dato : 16-03-03 21:24

On Sun, 16 Mar 2003 20:59:16 +0100, Toke Nørby
<Toke.Norby@Norbyhus.dk> wrote:

> Jeg har aldrig hørt om dem - hvor har du læst om dem? og skal de
> bruges i forbindelse med afvaskning af frimærker?

Jeg stødte på lidt omtale af en sådan på rcsd her den anden dag. Det
er en slags varmeapparat man bruger til at tørre og presse de nyligt
afvaskede frimærker. På et øjeblik har man helt tørre og glatte
frimærker - lige til at sætte ind i sine indstiksbøger eller hvad det
nu skulle være.

Apparaturet fungerer ved to varmeplader og et stykke filt/stof på
henholdsvis over og undersiden af frimærkerne for at beskytte dem. Man
lukker låget og et minuts tid senere har man smukt pressede frimærker.

Det skulle ikke undre mig hvis sådan en 'dims' kostede en mindre
formue, men hvis den er til at komme i nærheden af for menneskepenge,
så kunne jeg godt se det som et meget 'bekvemt' alternativ til
bunkevis af trækpapir og tunge bøger.

Fra : Morten

Dato : 16-03-03 21:26

"Lars Wiberg" <lw@#nospam#c.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> http://southend.dk/ \/ No HTML or RTF in mail
> "Because standards matter!" /\ Respect Open Standards

Hej >Lars

Du kan få den hos SAFE
Se evt. nedenstående link:
http://www.safealbum.se/detalj.cfm?artnr=9895
Den er lækker, men ret dyr.

Morten Brøgger

http://hjem.get2net.dk/m-m

Fra : Lars Wiberg

Dato : 16-03-03 21:42

On Sun, 16 Mar 2003 21:26:21 +0100, "Morten"
<morten.broegger@get2net.dk> wrote:

> Du kan få den hos SAFE
> Se evt. nedenstående link:
> http://www.safealbum.se/detalj.cfm?artnr=9895
> Den er lækker, men ret dyr.

Ok, 1700 Danske kroner for sådan et dyr er lige pebret nok. Så kan jeg
godt leve med at bruge telefonbøger og lign.

Fra : Toke Nørby

Dato : 17-03-03 12:48

Lars Wiberg <lw@#nospam#c.dk> wrote:

[og fik svar fra Morten]
> [...]

Tak, Morten og Lars, Nu har jeg downloaded de sidste indlæg i rcsd og
så også, at der var en utilfreds bruger blandt tilfredse. Jeg ville
dog være forsigtig og bestemt prøve den først, da de nyere danske
frimærker (som nævnt i en tidligere tråd: "Samler du på frimærkelim?")
har en tokomponent lim. Det skulle jo nødig gå sådan, at sådanne
frimærker klistrer uhjælpeligt fast i en sådan presse.

--
Mvh Toke
http://www.norbyhus.dk/