Nyhed se her - nu TRÅDLØSTAdsl!
Fra : Kas.

Dato : 15-03-03 10:54

http://www.bt.dk/Nyheder.pl?c=left&aid=131935

Det er helt skørt, hvad den teknologi kan.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 15-03-03 12:42

"Kas." <no@spam.dk> wrote in message news:yKCca.25$Mu6.1@news.get2net.dk...
> http://www.bt.dk/Nyheder.pl?c=left&aid=131935

Hvad nyt er der i det?

Det har da overhovedet intet med ADSL at gøre... Men da ordet "ADSL"
åbenbart er blevet et ord der tiltrækker mange der vil have "bredbånd" Så er
det måske den vej arrownetvil gå, for at få opmærksomhed for deres FWA,
Fixed Wireless access.. SÅ er det jo ulovlig markedsførelse! Ellers er det
jo nok bare BT der ikke har styr på det...

Desuden har Sonofon tilbudt det landsdækkende længe... også til en god
pris.. Men da arrownet tilbyder områder, hvor der med sikkerhed er mulighed
for mange kunder.. Så er prisen tilfølgelig mere gunstig... I modsæt til
Sonofon som har bygget et landdækkende net, hvor der måske på nogle master
kun er 10 kunder, og der er 6 sendeceller på hver mast.. Ja så er det svært
at holde prisen nede!

Desuden bruger arrownet det hersens 10Ghz bånd, som der ikke er
licenskrævende på samme måde som de 7 selskaber i danmark har fået 3,5Ghz
båndet.. Hvor der har pligt til at dække et bestemt procentdel af landet, og
har betalt store summer for at få fat i.....

> Det er helt skørt, hvad den teknologi kan.

Hvad er der skørt i det?

Fra : Jesper Lundorf Thusg~

Dato : 15-03-03 13:15

> Hvad nyt er der i det?

Intet, men det er ikke ensbetydende med at der er mange der har hørt om det!

> [...]
> Fixed Wireless access.. SÅ er det jo ulovlig markedsførelse! Ellers er det
> jo nok bare BT der ikke har styr på det...

Følgende fra Arrownets, presse meddelse:
Arrownet har fået tilladelse til at anvende frekvenser i 10,5 GHz båndet med
henblik på at levere trådløst Internet som alternativ til ADSL.

Det er altså BT der kludre i teksten (det er jo heller ikke verdens mest
pålidelige avis).

> [...]
svært
> at holde prisen nede!

Følgende fra Arrownets, presse meddelse:
Etableringen vil strække sig over de næste par år, og Arrownet regner med at
dække det meste af Danmark inden udgangen af 2005.

Så Arrownet når nok aldrig helt ud på landet

> [...]
og
> har betalt store summer for at få fat i.....

Følgende fra Arrownets, presse meddelse:
Slutbrugerpriserne er endnu ikke helt fastlagt, men Arrownet regner med, at
oprettelsen vil ligge lidt højere end en tilsvarende ADSL-løsning (på grund
af relativ høje udstyrsomkostninger hos den enkelte kunde), men til gengæld
vil den løbende abonnementspris være markant lavere.

Den pris der er i BT er altså et gæt på hvad det måske kunne koste.

> Hvad er der skørt i det?

Der kan være meget skørt i det, Der er mange skøre Hjemmesider, men ideen er
ikke skør. Uden Marconi var vi dog aldrig kommet der til hvor vi er i dag.
Fremtiden byder ifølge Arrownet også på TV og Telefon på den samme
forindelse, det er der heller ikke noget skørt i (andet end programmerne og
dem der ringer)!

Fra : jens

Dato : 18-03-03 19:11

"Jesper Lundorf Thusgaard" <jespernospam@thusgaard.com> skrev i en
meddelelse news:3e7318bf$0$159$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> [...]
> vil den løbende abonnementspris være markant lavere.
>
> Den pris der er i BT er altså et gæt på hvad det måske kunne koste.

De i BT angibne priser er de aktuelle i henholdsvis Jelling og
Bramming...... næe i Bramming er en 256/128 linie nede i 109 kr/md

mvh Jens

Fra : Lasse Jarlskov

Dato : 15-03-03 13:18

On Sat, 15 Mar 2003 12:41:30 +0100, "Bjarke Hansen"
<bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> wrote:

>SÅ er det jo ulovlig markedsførelse! Ellers er det
>jo nok bare BT der ikke har styr på det...

Det er nok bare BT.
Arrownets pressemeddelelse kan ses her:
http://www.arrownet.dk/presse/index.php?presseid=1

Her står der tydeligt "alternativ til ADSL".

/Jarlskov

Fra : Kim Hansen, DJ

Dato : 15-03-03 15:43

Så må vi jo håbe at de får bedre styr på deres teknik end de idag har.

Jeg er pt. kunde på Ishøj Nettet, og det er mildest talt ikke
tilfredsstillende..

Høje nedetider, belastningsproblemer, for sen annoncering af planlagt
nedetid,
prisstigninger og hastighedsændringer uden at annoncere det overfor
kunderne,
og meget andet er hvad vi møder herude.

Prisen pr. måned er yderst attraktiv - betaler pt. 289,- pr. måned for en
1024/512
linie - så den del har jeg ingen indvendinger imod.

Jeg tror og håber dog på at de med tiden får bedre styr på tingene, men nu
har de efter-
hånden haft 2 års drift herude, uden at imponere.

M.v.h.

Kim

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 15-03-03 17:33

"Kim Hansen, DJ" <kim@NOSPAMdiscjockey.dk> wrote in message

SNIP

> Prisen pr. måned er yderst attraktiv - betaler pt. 289,- pr. måned for en
> 1024/512
> linie - så den del har jeg ingen indvendinger imod.

Ja, der er ingen tvivl om at de er yderst billige...

Men nu er der jo også ret mange kunder om butikken i Ishøj...

Man kan jo sige at priserne kommer an på den enkelte by og mulighed for
kunder

> Jeg tror og håber dog på at de med tiden får bedre styr på tingene, men nu
> har de efter-
> hånden haft 2 års drift herude, uden at imponere.

Tjaa, de er vel ikke særlig hurtige til noget?

Da jeg lige ville undersøge sagerne for hurtigt internet til min nyindkøbte
lejlighed...

Ville de jo være fint hvis man kunne få FWA fra arrownmet. Da jeg sendte den
en mail på min forespørgsel gik der over en uge for svar!!

Nu ved jeg ikke hvor langt deres FWA dækker.. Men jeg mener da de også har
en FWA sender på inhøj planen? Meldingen var at jeg ikke kunne få FWA... Men
der er nu omkring 10KM til ishøj herfra... Det kan Sonofons godt række.. Men
det er jo godtnok også kun 3.5Hz...

Men nogen der ved hvor langt Arrownets udstyr kan række?

Desuden endte det med at jeg valgte TDC som ADSL udbyder....

Jeg kunne selv vælge dagen for installation, det blev igår.. Og da jeg satte
det til kl 14 virkede det hele. Så det er jo godtnok, ud over at man for
mindre båndbredde for pengene med adsl... Jeg kunne også vælge Stofanet...
Men der er de sku for dyre, nårman tænker på at at det er meget afhændighed
af andre brugers belastning på nettet.. og så skal man ovenikøbet betale for
traffik, uden at få stillet garanti for hastigheden.. Også pakketab osv er
det ligeglade med... Det er ivertfald meldingen at det "selfølgelig" er
belastet meget i aftentimerne...

Fra : Jesper Lundorf Thusg~

Dato : 15-03-03 17:43

Kilde for nedenstående tekst:
http://www.computerworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=17714

> [...]
Men
> det er jo godtnok også kun 3.5Hz...
> Men nogen der ved hvor langt Arrownets udstyr kan række?

En mast har en rækkevidde på omkring 20 kilometer , og derfor forventer
Arrownet, at en del af de forbrugere, der ikke kan få en ADSL-forbindelse
hos eksempelvis TDC, vil være omfattet af Arrownets dækningsområde. [Dette
kræver at man kan "se" senderen]

Produktet er kraftigt beslægtet med den FWA-teknologi (Fixed Wireless
Access), der kun har fået en meget begrænset udbredelse herhjemme. [Det er
altså ikke FWA, men tæt på, Antennen er ikke nær så retningsfølsom]

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 15-03-03 17:56

"Jesper Lundorf Thusgaard" <jespernospam@thusgaard.com> wrote in message
> [...]

> hos eksempelvis TDC, vil være omfattet af Arrownets dækningsområde. [Dette

Det forstår jeg ikke...

Det må da være en diameter dækning.. Da ikke 20km i radius?

Alene det at frekvensen på 10,5Ghz er omkring 3 gange så høj som 3,5Ghz.. Så
burde dækningen under de samme betingelser med samme sendestyrke have en 1/3
dækning...

Arrownet må vel heller ikke sende med så høje sendestyrker?? Da det er en
delt frekvensbånd, som bruges til mange andre ting også!

> Produktet er kraftigt beslægtet med den FWA-teknologi (Fixed Wireless
> Access), der kun har fået en meget begrænset udbredelse herhjemme. [Det er
> altså ikke FWA, men tæt på, Antennen er ikke nær så retningsfølsom]

Om det er FWA eller ej, ved jeg nu ikke.. Jeg mener at producenten der
producere arrownets udstyr siger det er FWA....

Om hvor retningsfølsomt antennerne er... Kommer jo nok nærmere an på den
enkelte antenne.... Det er jo det det samme som ved alm. wireless lan...
Hvor man kan få antenner som har en retningsfølsomhed på 7-8 grader, istedet
for de 360 grader....

Måske har det noget med de celler arownet sætter op? Sonofons FWA celler
dækker 60grader så vidt jeg husker.. Ved ikke hvor meget klint antennen
dækker...

Men da man jo hos arrownet selv skal sætte antennen op, er det jo meget
fornuftig at den ikke er helt så meget retningsfølsom.. Men ulempten er jo
så bare at den ikke rækker så langt.

Fra : Ivar Madsen

Dato : 17-03-03 23:12

Bjarke Hansen skrev Lørdag den 15. marts 2003 17:55 i
dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Det må da være en diameter dækning.. Da ikke 20km i radius?

Hvis du ser i pressemeddelsen, så står der også ganske tydeligt diameter,,,

Ivar Madsen

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 18-03-03 18:49

"Ivar Madsen" <news-@milli.dk> wrote in message

> Hvis du ser i pressemeddelsen, så står der også ganske tydeligt
diameter,,,

Nej, det gør der nemlig ikke... Det står der først i næste afsnit-. Hvor de
skriver 10km i radius med deres sender i københavn

Fra : Jesper Lundorf Thusg~

Dato : 18-03-03 19:07

Husk nu lige at de 10 eller 20 kms rækkevidde er meget begrænset. For hvis
man ikke kan se senderen kan man ikke få forbindelse dette hedder også line
of sight. Det er IKKe samme princip man bruger til mobil telefoner eller
trådløst hjemme netværk.

Fra : Ivar Madsen

Dato : 18-03-03 19:10

Bjarke Hansen skrev Tirsdag den 18. marts 2003 18:49 i
dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> diameter,,,
> Nej, det gør der nemlig ikke...

Der står

| Den trådløse Internet løsning etableres først i de master hos
| antenneforeninger, hvor Arrownet i dag leverer Internet (Over 40 master). En
| mast (sender) dækker et område på 20 km i diameter.

> Det står der først i næste afsnit-. Hvor de
> skriver 10km i radius med deres sender i københavn

Der står ikke noget om København i den pressemeddelse.

Bemærk at det er

| Pressemeddelelse fra Arrownet A/S
| Udsendt onsdag d.15. januar 2003 kl. 18.30

Jeg henviser til.

(Som der i et andet indlæg i tråden er link til)

Ivar Madsen

Fra : S

Dato : 15-03-03 20:45

> [...]
for
> traffik, uden at få stillet garanti for hastigheden.. Også pakketab osv er

Og det kan du vel dokumentere?
/S

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 16-03-03 14:40

"S" <webwatcher@forum.dk> wrote in message

> Og det kan du vel dokumentere?

Det er udelukkende min opfattelse.... Også når jeg hørte kundeservice
omkring det...

Fra : Roland Vogt

Dato : 17-03-03 20:37

Sikken en masse fine indlæg.

Jeg vil sige at Arrownet på deres hjemmeside www.arrownet.dk klart
bekendtgører at der er tale om et alternativ til ADSL. Som der osse nævnes
hernede.

Sonofon: Jeg har kun hørt om hvor dundrende en fiasko det har været.

Jeg er selv kunde hos Arrownet i Ringe, på midtfyn og har været det i 1 års
tid nu. Og jeg er udelukkende tilfreds. Linien har endnu ikke været nede
her, andet end i forb. med vedligeholdelse (med mindre det er sket når jeg
ik var hjemme)

Priser er osse lækre: Jeg giver 169,- mdl for en 512/256

til sidst skal det siges at for dem der til smide 999,- mdl tilbyder
Arrownet en 4 MBit / 512 linie. Dels er det billigt, men andre kan slet ikke
tilbyde sådan en download

Fra : Allan Joergensen

Dato : 17-03-03 20:51

Roland Vogt <vogt@midtfyn.net> wrote:

> til sidst skal det siges at for dem der til smide 999,- mdl tilbyder
> Arrownet en 4 MBit / 512 linie. Dels er det billigt, men andre kan slet ikke
> tilbyde sådan en download

Det er lidt en skråsikker udtalelse (ikke om prisen, men om "download").

Der er sikkert ikke mange, der kan matche prisen, men det er noget pjat
at sige at ingen andre kan tilbyde den båndbredde.

Allan Joergensen aka alj on eu.freenode.net

"I'm trying out my Madonna Starter Slut Kit." - Ronald-Ann

Fra : Ivar Madsen

Dato : 17-03-03 22:43

Allan Joergensen skrev Mandag den 17. marts 2003 20:50 i
> [...]

> Der er sikkert ikke mange, der kan matche prisen, men det er noget pjat
> at sige at ingen andre kan tilbyde den båndbredde.

Til menske penge, er der sikkert ikke mange,,,

Ivar Madsen

Fra : Larz

Dato : 18-03-03 13:59

Allan Joergensen <allan@nowhere.dk> wrote in
> Det er lidt en skråsikker udtalelse (ikke om prisen, men om
> "download").
>
> Der er sikkert ikke mange, der kan matche prisen, men det er noget
> pjat at sige at ingen andre kan tilbyde den båndbredde.

Hehehe vis mig en udbyder der kan give mere end 2Mbps downstream for under
1.000,- om måneden ;)

--
-
Lars

Fra : Allan Joergensen

Dato : 18-03-03 14:09

Larz <lp@your-pants-coder.dk> wrote:

> Hehehe vis mig en udbyder der kan give mere end 2Mbps downstream for under
> 1.000,- om måneden ;)

Læs nu hvad jeg skrev.

--
Allan Joergensen aka alj on eu.freenode.net

"I soiled my armor, I was so scared!"

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 18-03-03 14:36

"Larz" <lp@your-pants-coder.dk> skrev i en meddelelse
> Hehehe vis mig en udbyder der kan give mere end 2Mbps downstream for
under
> 1.000,- om måneden ;)

Det er der ingen der kan, medmindre du bor geografisk gunstigt.

--
Martin Højriis Kristensen - http://makr.starthotel.dk
Usenetstatistik 2002/2003 - http://www.f2.dk/ (TEST)

Fra : Jens

Dato : 18-03-03 16:39

"Larz" <lp@your-pants-coder.dk> skrev i en meddelelse

> Hehehe vis mig en udbyder der kan give mere end 2Mbps downstream for
under
> 1.000,- om måneden ;)

Hvis du hører ind under Næsby Antennelaug i Odense, kan du for kr. 199,-
pr. måned få 2,5 Mbit/s downstream......

Jens

Fra : Roland Vogt

Dato : 19-03-03 20:27

Arrownet. . 2Mbit/512 forbindelse

kosrter en del under 1000,,- kroner om måneden

Fra : Flemming Joensson

Dato : 20-03-03 13:16

"Roland Vogt" <vogt@midtfyn.net> wrote in

> Arrownet. . 2Mbit/512 forbindelse
>
> kosrter en del under 1000,,- kroner om måneden

2Mbit er ikke "mere end 2Mbps downstream" - Alle danske ADSL udbydere kan
da fint levere 2Mbit til under 1000 per måned. Men skal du over den grænse
stiger prisen hurtigt, da det så ikke er ADSL mere.

Flemming

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 20-03-03 13:21

Flemming Joensson <joensson@fjerndette.cs.auc.dk> writes:

>2Mbit er ikke "mere end 2Mbps downstream" - Alle danske ADSL udbydere kan
>da fint levere 2Mbit til under 1000 per måned. Men skal du over den grænse
>stiger prisen hurtigt, da det så ikke er ADSL mere.

Joda. ADSL kan levere op omkring 8 Mbps under gunstige forhold.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 20-03-03 13:53

"Klaus Ellegaard" <klaus@ellegaard.dk> skrev i en meddelelse
> Joda. ADSL kan levere op omkring 8 Mbps under gunstige forhold.

Ikke i Danmark...

Fra : Thomas Corell

Dato : 20-03-03 14:19

Martin Højriis Kristensen wrote:
> "Klaus Ellegaard" <klaus@ellegaard.dk> skrev i en meddelelse
>
> Ikke i Danmark...

Jo, også i Danmark. At man så ikke må er så en anden sag.

--
Don't waste space

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 20-03-03 14:29

"Thomas Corell" <intheNOSPAMnews@corell.dk> skrev i en meddelelse
> Jo

Og man kan komme landet rundt på 15 min. hvis man bruger en F16...
Tekniske muligheder uden praktisk anvendelsesmulighed er ikke vildt
interessante i mine øjne.

Fra : Thomas Corell

Dato : 20-03-03 15:13

Martin Højriis Kristensen wrote:
> "Thomas Corell" <intheNOSPAMnews@corell.dk> skrev i en meddelelse
>
> Og man kan komme landet rundt på 15 min. hvis man bruger en F16...

Tror det er nemmere at få lov til at køre mere end 2Mbps på en adsl, end
det er for at få lov til lave dit F16 stunt. Det er ihvertfald
billigere ;)

M.a.o. det vi snakker om, er en administrativ begrænsning, dit F16 stunt
er en (primært) økonomisk begrænsning.

> Tekniske muligheder uden praktisk anvendelsesmulighed er ikke vildt
> interessante i mine øjne.

Er vi ikke enige om at det kun er en regel der skal ændres og ikke noget
teknisk ?

--
Don't waste space

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 20-03-03 16:20

> Er vi ikke enige om at det kun er en regel der skal ændres og ikke
noget
> teknisk ?

Regler kan sagtens være sværere at omgå end tekniske problemer...

Fra : Simon Skals

Dato : 24-03-03 13:58

It seems Martin Højriis Kristensen wrote:
> Regler kan sagtens være sværere at omgå end tekniske problemer...

Engang var reglen, at man kun måtte køre 512 kbps. Så blev den
ændret.

Det vil givetvis ske igen.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Ivar Madsen

Dato : 20-03-03 22:34

Martin Højriis Kristensen wrote:

> Og man kan komme landet rundt på 15 min. hvis man bruger en F16...
> Tekniske muligheder uden praktisk anvendelsesmulighed er ikke vildt
> interessante i mine øjne.

Er du nu også sikker på at en F16 kan nå fra Neksø til Skagen på 15
minutter?

Dette har ikke så meget med XDSL at gøre, så XFUT til dk.videnskab, så vist
er den bedste gruppe,,,

Ivar Madsen

Fra : Thomas Thorsen

Dato : 20-03-03 22:41

Ivar Madsen skrev:

> Er du nu også sikker på at en F16 kan nå fra Neksø til
> Skagen på 15 minutter?

En F-16 kan klare ca. 2000 km i timen hvis den skynder sig. På 1/4 time
kan den klare ca. 500 km. Der er ca. 400 km i luftlinje mellem Nexø og
Skagen.

TT

Fra : Torben Simonsen

Dato : 21-03-03 03:06

"Thomas Thorsen" <usenet@thomasthorsen.dk> writes:

> En F-16 kan klare ca. 2000 km i timen hvis den skynder sig. På 1/4 time
> kan den klare ca. 500 km. Der er ca. 400 km i luftlinje mellem Nexø og
> Skagen.

Ja, men den kan kun komme op på mach 2 med efterbrænder, og med
efterbrænder æder den fuel cirka tre gange så hurtigt som uden
efterbrænder. Jeg tror faktisk ikke, at selv en helt fuldtanket
F-16 kan tage turen fra Nexø til Skagen for fuld efterbrænder uden
at løbe tør for fuel. I øvrigt kan den også kun komme op på mach 2
i rimeligt stor højde. Ved havoverfladen ligger max-hastigheden på
omkring mach 1,2.

--
-- Torben.

Fra : Jesper Skriver

Dato : 20-03-03 14:21

On Thu, 20 Mar 2003 13:52:55 +0100, Martin Højriis Kristensen wrote:
> "Klaus Ellegaard" <klaus@ellegaard.dk> skrev i en meddelelse
>
> Ikke i Danmark...

Danmark er alsaa ikke undtaget fra fysikkens love, og ADSL
teknologien er den samme her som andre steder.

At der er regler er en anden sag

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 20-03-03 14:27

"Jesper Skriver" <harvest@wheel.dk> skrev i en meddelelse
> At der er regler er en anden sag

At reglerne er der er et faktum, og dette faktum gør at der ikke kan
leveres ADSL på mere end 2 mbit i DK.
Sådan er det.
At teknikken har en teoretisk max-grænse der ligger højere er et
kuriosum der primært har interesse for teknikere.

Fra : Esben

Dato : 20-03-03 14:33

> [...]
> At teknikken har en teoretisk max-grænse der ligger højere er et
> kuriosum der primært har interesse for teknikere.

Og du er en flue knepper.

Fra : Martin Schultz

Dato : 20-03-03 14:40

"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> writes:

> "Jesper Skriver" <harvest@wheel.dk> skrev i en meddelelse
>
> At reglerne er der er et faktum, og dette faktum gør at der ikke kan
> leveres ADSL på mere end 2 mbit i DK.

Regler kan ændres. Det er derimod svære at ændre ADSL teknologien.

Martin
--
Besøg http://adsltips.crunzh.com for guider
til ADSL og opsætning af CISCO router.

Fra : Jesper Skriver

Dato : 20-03-03 15:26

On Thu, 20 Mar 2003 14:26:44 +0100, Martin Højriis Kristensen wrote:
> "Jesper Skriver" <harvest@wheel.dk> skrev i en meddelelse
>
> At reglerne er der er et faktum, og dette faktum gør at der ikke kan
> leveres ADSL på mere end 2 mbit i DK.

Det kan der da, blot ikke paa TDC's kobber, hvis jeg graver mit
eget ned, og saetter min egen DSLAM paa, saa maa jeg goere hvad
jeg vil.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 20-03-03 16:19

> Det kan der da, blot ikke paa TDC's kobber, hvis jeg graver mit
> eget ned, og saetter min egen DSLAM paa, saa maa jeg goere hvad
> jeg vil.

Point taken, men det er stadig kun en teoretisk mulighed

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 22-03-03 20:00

> [...]
> At teknikken har en teoretisk max-grænse der ligger højere er et
> kuriosum der primært har interesse for teknikere.

Øhh

Nu hvis TDC udelukkende havde ADSL optimeret kobber liggende i jorden..
Kunne de alle kunderne i kablet være koblet op med fuld adsl speed.. Hvis
afstanden ellers er okay... Men problemet med adsl optimeret telekabler er
at der ikke er særlig mange par i hvert kabel, samt at de er dyrere end
normale telekabler hvor der sagtens kan være 500 par i et kabel.. Men det er
så ikke lavet til at alle 500 par bliver brugt til adsl med høj hastighed

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 22-03-03 20:05

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> skrev i en
meddelelse news:po2fa.1635$vn1.415287@news010.worldonline.dk...
> Nu hvis TDC udelukkende havde ADSL optimeret kobber liggende i
jorden..

Er det tilfældet?

Fra : Rudi Stegen

Dato : 20-03-03 15:05

Hej Klaus Ellegaard, du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Joda. ADSL kan levere op omkring 8 Mbps under gunstige forhold.

Faktisk ofte omkring 9 Mbps, fx min:
"Line capacity 9120 Kbps down; 672 Kbps up"

--
Hygge fra Århus - Rudi