Hans Peter Tauber, nu også på St. Thomas
Fra : Bjarne Lander

Dato : 15-03-03 06:52

Hej NG. Ja, Hans Peter spøger stadig. Mange har hjulpet mig godt med at
finde ud af noget om ham. Men når man finder lidt, kommer der bare endnu
flere spørgsmål! Sådan er denne hobby jo!

Nå til sagen. Har nogen på denne NG mulighed for at kigge i FT eller lign
fra St. Thomas?

Hvis der, vil du så have ulejlighed med at se efter hvad der er om min Hans
Peter?

Her kommer de facts jeg indtil nu har samlet om Hans Peter:

Hans Peter Tauber

Født 17-05-1868 i København

Død 05-07-1945

Optegnelser til slægtstræ af Louise Bindslev ca. 1925: " Cand. Pharm.,
Apoteker St. Thomas - (New York), Brooklyn N. Y.

Hans Peter ankommer til Ellis Island New York den 9. september 1893 med
skibet Caribbee fra Vestindien. (St. Thomas)

Ifølge DDD-Udvandrerdatabasen rejser Hans Peter 20 år gammel (???),
apoteker, den 25-06-1897 (forevisningsdato) til New York. Kontrakt nr:
104900 Skibsnavn: "Indirekte"

Hans Peter og Bertha Jane Tauber ankommer til Ellis Island 19. januar 1921
med skibet Frederik VIII fra København. De bor da i Brooklyn i New York.
Hans Peter er da 52 år og hun er 42.

De ankommer til Ellis Island igen 29. juli 1924 med skibet Republic fra
Southampton i England.

Fra "Den farmacevtiske stat i Danmark": Hans Peter Tauber f. 1868 i
København, lært farmacie i Christianshavns Apotek fra 1884, tog
medhjælpereksamen i 1888 karakter mg, Kandidat 1889.

I 1915 er han apoteker i Brooklyn. Død 05-07-1945.

På forhånd tak!

Venlig hilsen Lise Tauber

PS. Jeg skriver fra min kærestes mail. Jeg kan stadig kontaktes direkte på
lisetauber@get2net.dk.