Vi har fået hund :-)
Fra : Louise Viborg

Dato : 15-03-03 07:24

Hej alle sammen!
Jeg vil lige fortælle jer alle sammen, at vi igår var ude og se på en
Golden Retriever, som jeg var faldet over på Fredericia internats
hjemmeside. Han var bare vildt skøn, så vi købte ham. Han var blevet
afleveret om formiddagen af hans tidligere ejere, og vi købte ham ved
lukketid, så det var en kort visit for ham, heldigvis :
På stamtavlen hedder han Florit's Samson, men hans tidligere ejere
døbte ham Baluka, så det hedder han til dagligt.

Vi var temmelig spændte på, hvad kattene ville sige til ham, og
omvendt. Vi lukkede dem alle sammen ind i katteværelset, og satte en
plade for, så han ikke kunne komme derind. Da Vianna så ham, hoppede
hun direkte op mod ham og hvæste og langede ud. Aldrig har jeg set
hende være så sur. Jeg har faktisk aldrig set hende være sur, så det
her måtte være meget slemt *G* Pga hendes turmult, blev de andre katte
bange, og Bobo hoppede i sikkerhed på reolen, mens BlueBell og Gonzo
løb ind bag sengen. Chérie var kommet ud i resten af huset, og var
sjovt nok den mest nysgerrige om modige af dem alle :
Så kom de langsom ud, en efter en.....Vianna var stadig stiktosset, og
langede ud hvis han kom for tæt på, men hun var alligevel meget
nysgerrig og fulgte efter ham når han gik væk. BlueBell var i
sikkerhed øverst i kradsetræet. Senere kom hun længere ned i
"hundehøjde" og hvis han kom for tæt på hende, skulle hun nok vise ham
hvor stor og stærk og var : Det ser altså sjovt ud når en lille bitte
killing, står og gør sig farlig overfor 30 kg hund *G* Efter en lille
time, kunne hun ikke dy sig, og gik hen til ham og trykkede snude :
Det var meget meget sødt : Derudover har hun erobret hans tæppe og
hans kødben, som hun åbenbart endnu ikke har opdaget, er ligeså stort
som hende selv *G* Selvtilliden fejler godt nok ikke noget hos den
lille dame :
Gonzo har det sådan, at han er lidt bange for at miste hans status
(hhmmm, Birgitte, kunne det tænkes at han har arvet ENDNU en ting fra
sin far? *G*). Han ville hverken være bange eller være sur, så han
holdt sig bare væk fra Baluka.
Bobo var stadig ikke kommet ud fra katteværelset efter en times tid,
men ville rigtig gerne nusse når jeg kom ind og snakkede med ham, så
jeg bare ham ind i køkkenet til de andre. Han har endnu ikke "hilst"
på Baluka, men det kommer nok :
Baluka har rigtig meget respekt for kattene, og han tør ikke gå forbi
dem hvis de står i en døråbning eller lign. Så han render os i røven
hele tiden, og hvis der kommer en kat, gemmer han sig bagved en af os
: Han har sovet hos dem i nat, og jeg ved ikke hvordan det går med dem
idag, for Jakob har taget ham med over på arbejde i gartneriet (her
hvor vi bor). Der har han været ovre i snart 1½ time nu, så det går
åbenbart godt :

Det var lidt om vores nye lille guldklump :

Fra : Kate

Dato : 15-03-03 10:17

Louise Viborg <nospam@shunozahra.dk> wrote in

> Det var lidt om vores nye lille guldklump

Jamen, tillykke med endnu en familieforøgelse

Det lyder da som om det nok skal gå, når alle dyrene tager det så pænt.

--
Kate

REMOVE skal ikke fjernes ved svar
REMOVE nothing on answer

Fra : Birgitte

Dato : 15-03-03 12:23

"Louise Viborg" <nospam@shunozahra.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> åbenbart godt :
>
> Det var lidt om vores nye lille guldklump :

Hej Louise
Jamen det lyder til at alle nok skal komme overens efter et par dage
Jeg forstår ganske udmærket at I godt vil have hund der hvor I bor, I har jo
alle forudsætninger for at give den gode forhold.
Held og lykke.
Missehilsner fra Birgitte
www.truetrust.dk

Fra : Louise Viborg

Dato : 15-03-03 13:14

Hej Kate & Birgitte!
Tak skal I ha

Kattene hvæser af ham alle sammen idag, men det virker til at gå
bedre. Han må komme lidt tættere på nu. Bortset fra Bobo. Han har
ligget under sengen inde i katteværelset hele dagen, men så længe det
går i hans eget tempo, så skal det nok gå

Det var egentlig mig der ville have hund. Det har jeg villet længe,
men Jakob var ikke helt enig. Men jeg synes det er rart når jeg er
alene hjemme om aftenen. Vi bor ude på landet, langt væk fra naboer,
så her er ret øde når det bliver mørkt.

Venligst, Louise
Shuno Zahra's norske skovkatte
www.shunozahra.dk
KILLINGER VENTES I UGE 15!!!

Fra : Louise Viborg

Dato : 15-03-03 16:15
Fra : Trine Piltoft

Dato : 15-03-03 19:29

Hej Louise

> Hvis I har lyst til at se, så er han stadig på DB's hjemmeside:

Åhhh - hvor ser han sød ud Jeg håber da dine misser hurtigt affinder
sig med situationen, men det er da fint at han ikke er påtrængende overfor
dem, så går det nok lettere

Mvh. Trine

Piltoft´s Siamese & Oriental Shorthair´s
e-mail: piltofts@post.tele.dk
Web: http://home0.inet.tele.dk/piltofts/