[Filateli] Stempler dansk/tysk
Fra : Jensen & Nielsen

Dato : 14-03-03 21:37

Er der nogen der ved noget om sønderjyske stempler på
tyske mærker, eller hvor jeg kan læse om dem?

Ann

Fra : Bent Pedersen

Dato : 15-03-03 00:43

"Jensen & Nielsen" <sempernospam@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen der ved noget om sønderjyske stempler på
> tyske mærker, eller hvor jeg kan læse om dem?
>

> Ann

Der findes en del om hvad der er af stempler og Banepoststempler i Michel
Deutschland Special katalog.

Hilsen Bent Pedersen.

Fra : Jensen & Nielsen

Dato : 15-03-03 10:51

"Bent Pedersen" <bentped@post4.tele.dk> skrev

> Der findes en del om hvad der er af stempler og Banepoststempler i Michel
> Deutschland Special katalog.

Tak for oplysningen.
Jeg må en tur på biblioteket.

Ann

Fra : S.Waever

Dato : 16-03-03 16:21

Hej Ann

Den bog du skal have fat på hedder:

Sønderjyske Poststempler indtil 1920. Den er udkommet i 2. udgave i 1999.
Forfatteren er Erik Paaskesen, og forlaget DAKA. Bedre bog om det emne
findes ikke.

mvh
Svend

Fra : Jensen & Nielsen

Dato : 16-03-03 17:24

"S.Waever" <philatelist@noos.fr> skrev

> Den bog du skal have fat på hedder:
>
> Sønderjyske Poststempler indtil 1920. Den er udkommet i 2. udgave i 1999.
> Forfatteren er Erik Paaskesen, og forlaget DAKA. Bedre bog om det emne
> findes ikke.

Tak for tippet.
Jeg må se om biblioteket kan skaffe den.

Ann

Fra : Toke Nørby

Dato : 16-03-03 21:04

"S.Waever" <philatelist@noos.fr> wrote:

anbefaler
>Sønderjyske Poststempler indtil 1920. Den er udkommet i 2. udgave i 1999.
>Forfatteren er Erik Paaskesen, og forlaget DAKA. Bedre bog om det emne
>findes ikke.

Svend har helt ret. Hvis ikke dit bibliotek har den - eller kan skaffe
den, kan jeg give dig adresserne på to af de tre forfattere, der var
af 1. udgaven. (Jeg har ikke 2. udgave, men de var sikkert også med i
2. udgave også?). Det må være muligt at købe bogen hos dem.

--
Mvh Toke
http://www.norbyhus.dk/