Dobbelt sortering
Fra : M@rk

Dato : 14-03-03 21:20

Hej i gruppen,

er der nogen der har en god ide til følgende - jeg har følgende kode:

   strSQL = "Select * From fotoalbummet Order by kategori Asc"

Den "sortere" mine fotoalbums efter kategori, så langt så godt

Jeg kunne imidlertid godt tænke mig, at sortere disse efter efter ID
også - dvs. jeg sorterer dem efter kategori og indenfor hver kategori,
skal de så være sorteret efter ID-Nummeret og derefter stepper jeg ned
igennem listen og gør "forskelligt".

Hvordan i alverden gør man det?

TIA,

Mark

--
M@rk, the unknown @ vosborg.dk - ICQ #6564215

"When the rythm-section ain't making it
- go for it your self" ~ Ben Webster

Fra : Jakob Andersen

Dato : 14-03-03 21:33

M@rk skrev:
> [...]
> også - dvs. jeg sorterer dem efter kategori og indenfor hver kategori,
> skal de så være sorteret efter ID-Nummeret

Dit spørgsmål er et rent SQL spørgsmål og derfor bør du egentlig
stille det i dk.edb.database, men da det er lidt af en gråzone
er det nok okay ...

I order by kan du specificere en liste, f.eks. hvis dit problem skal
løses skriver du:

.... ORDER BY kategori, id

--
Jakob Andersen

Fra : M@rk

Dato : 14-03-03 21:42

Fri, 14 Mar 2003 20:33:24 +0000 (UTC), berigede Jakob Andersen
<jakob@effectus.dk> dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp med:

>Dit spørgsmål er et rent SQL spørgsmål og derfor bør du egentlig
>stille det i dk.edb.database ......................

Det vil jeg notere mig behøring bag øret!

>... ORDER BY kategori, id

Super - hmmm, det var vist det der med "skoven for bar træer"

Tak!

/Mark