A7N8x ude af drift.
Fra : Ib Ladegaard

Dato : 14-03-03 21:16

Asus A7N8x Bios 1002 Final.

Efter at have ændret nogle settings i bios, som jeg har gjort før, og
derefter
skulle save og exit, for at genstarte med de nye indstillinger, ville den
ikke exit'e (genstarte).
Den frøs nærmest midt i save and exit.
Efter at have ventet i LAAANG tid (5 min) besluttede jeg mig for at reset'e.
Efter reset knappens brug kan min maskine ikke poste/boote !!!
Jeg har prøvet at cleare CMOS med den lille jumper & pille det lille batteri
ud, intet hjælper.
Min maskine forbliver død, dvs. at jeg kan høre at den starter men der
kommer ikke noget blip og skærmen tænder heller ik'.
Jeg har nu givet op, er der andre der har ideer ?

PS. Jeg forsøger med et nyt batteri imorgen.

Med Venlig Hilsen

Søren Ladegaard
s.ladegaard@pc.dk

Fra : danni plougmann

Dato : 14-03-03 21:41

måske kan garantien på bundkortet dække her
hvis nu der har været en fejl i bioschippen

kender du evt. en der har et A/N8x så kan i måske lave et hotswap.

Fra : Ib Ladegaard

Dato : 14-03-03 22:13

> kender du evt. en der har et A/N8x så kan i måske lave et hotswap.

Det gør jeg umiddelbart ik'
Men jeg prøver hos min forhandler (www.shg.dk) på mandag, de plejer at
være gode på support/RMA siden.
Det er jo bare ikke nemt at undværre sin "putter" så længe, vel

Med Venlig Hilsen

Søren
s.ladegaard@pc.dk

Fra : Grinz

Dato : 14-03-03 23:58

CMOS clear: Husk at du skal tænde for computeren imens benene er connected.
Såfremt du har en anden CPU, så prøv at installere denne og se om det
virker.

Ellers er her 2 links til en "mulig" løsning. Jeg ved godt at det ikke er
dit mobo, men måske lider din version under de samme forhold som de 2 her.

http://www.asus.com/support/faq/qanda.aspx?KB_ID=80037&SLanguage=en-us
http://www.asus.com/support/faq/qanda.aspx?KB_ID=81435

Det er da et forsøg værd at gå i total "jumper free mode" og derpå resette
bios cmos osv.

Held og lykke.

AGA

Fra : Grinz

Dato : 15-03-03 00:03

Ehem, det første link var forkert - undskylder !!!

Håber du når at se bort fra denne ups.

Fra : Bachelor®

Dato : 15-03-03 00:13

"Grinz" <agaaga@hotmailREMOVE.com> skrev i en meddelelse news:3e725e75$0$52094$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> CMOS clear: Husk at du skal tænde for computeren imens benene er connected.

Hvorfor dog det ? I manualen til mit bundkort står der, at det kan
direkte ødelægge bundkortet.
Jeg tror du blander noget sammen, man skal jo netop have den spænding
væk der gemmer CMOS, det får du jo ikke ligefrem ved at tænde maskinen.

Fra : Grinz

Dato : 15-03-03 00:50

Ja, du har så ret. Fuck, jeg må vøre meget træt. Det står også i min manual.
Troede jeg kunne huske dette udenad, men nix.

Fra : Jørgen Christiansen

Dato : 16-03-03 17:49

"Ib Ladegaard" <ilade@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Søren Ladegaard
> s.ladegaard@pc.dk
>
> lav en autoexec.bat fil på en diskette og boot fra floppy drevet,husk at
bruge din egen biosfil!.

a:\awdflash.exe 1002a.bin /py /Sb /sn /cc /cp /cd /R

Fra : Søren Ladegaard

Dato : 18-03-03 22:19

Fejlen ligger i nForce2 chipsættet.
Har fået et nyt MB, og nVidia arbejder på en upgradering for at fjerne
fejlen.

Se evt. :
http://www.theinquirer.net/?article=8014
http://www.amdforums.com/