Impeller besvær
Fra : Skipper

Dato : 14-03-03 19:20

Har netop skiftet impeller på min Yanmar 4JH-TE. Det var som sædvanlig
temmelig svært at få den ind i pumpehuset selvom såvel impellerens
skovlblade som aksel og hus var smurt med vandfast fedt - og det skyldes
både vandpumpens utilgængelighed samt det faktum, at impelleren -
naturligvis - er lidt større end huset. Jeg lagde problemet ud på det forum,
der køres af det engelske blad Practical Boat Owner og fik straks dette
svar:

"If the trouble is getting the blades to go into the housing, try putting a
cable tie around the blades and pulling it tight to bend the blades over
(make sure they're bent in the right direction). as you push the impeller
in, the edges of the housing will push the cable tie off.

should make the job straightforward."

Held og lykke med den dejlige forårsklargøring.

Skipper

Fra : Claus Tersgov

Dato : 14-03-03 21:09

"Skipper" <set.sail@webspeed.dk> skrev i en meddelelse news:3e721d44$0$52147

> [...]
> både vandpumpens utilgængelighed samt det faktum, at impelleren -
> naturligvis - er lidt større end huset. Jeg lagde problemet ud på det forum,

En anden fidus er at lægge den i næsten kogende vand, så bli'r den mere blød!

Claus
--
**** ** SMART Mini krydsfelt til lydkortmanden ********
** Skån dit lydkort og få masser af tilslutningsmuligheder ****