Eddikebaseret silikone
Fra : THOMAS VESTERGÅRD HA~

Dato : 14-03-03 17:38

Hej gruppe

Kan jeg bruge eddikebaseret silikone til at fastgøre en indvendig baggrund i
et tomt akvarium ?
Her tænker jeg på om det er giftigt for fiskene når de kommer i.

På forhånd tak
Thomas Hansen

Fra : Jan Bøgh

Dato : 14-03-03 17:44

"THOMAS VESTERGÅRD HANSEN" <pernille_thomas@get2net.dk> wrote in message

> Kan jeg bruge eddikebaseret silikone til at fastgøre en indvendig baggrund
> et tomt akvarium ?

Ja.

> Her tænker jeg på om det er giftigt for fiskene når de kommer i.

Sørg for at det ikke er sanitetssilicone, der indeholder antimug-midler.
Ikke fordi jeg er overbevist om at antimugmidlet er giftigt
i en grad, så det betyder noget. Men 'just in case'!

vh
Jan

Fra : Wheelie

Dato : 14-03-03 17:47

Du kan fint bruge eddikebaseret silikone. Blot skal du lade baggrunden
staå med vand og uden fisk i et par uger, hvis du har brugt feks. Alfix
på din baggrund. Vandskift i denne periode er også en god idé.

Wheelie

http://www.kandu.dk/

Fra : Jan Bøgh

Dato : 14-03-03 18:56

"Wheelie" <Wheelie.news@kandu.dk> wrote in message
> Du kan fint bruge eddikebaseret silikone. Blot skal du lade baggrunden
> staå med vand og uden fisk i et par uger, hvis du har brugt feks. Alfix
> på din baggrund.

Hvorfor dog det?
Jeg bruger den type baggrund til mine malawier og tanganyikaer. Efter
tørring (1-2 døgn i stuetemp.) får de et døgn i vand og derefter tages de i
brug. Og jeg har aldrig haft problemer i den forbindelse.

vh
Jan

Fra : Wheelie

Dato : 14-03-03 17:47

http://www.kandu.dk/

Fra : Claus Petersen

Dato : 14-03-03 23:03

Jeg må give Jan ret, efter at alfix er afhærdet er det 100 % giftfrit, det
samme gælder silikonen , hærdetiden afhænger af temp. og tykkelse , men et
par dage lyder fint..

Claus

--

THOMAS VESTERGÅRD HANSEN <pernille_thomas@get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:UAnca.2397$WH7.631@news.get2net.dk...

Fra : THOMAS VESTERGÅRD HA~

Dato : 14-03-03 23:13

Hej Wheelie & Claus

Jeg siger mange tak for hjælpen og de gode råd.

Venlig hilsen
Thomas Hansen.