Tydning af tekst
Fra : Søren

Dato : 14-03-03 15:12

Jeg søger hjælp til tydning af teksten fra kirkebogen for Øland sogn, Ø. Han
herred, Hjørring amt. Det drejer sig om et bryllup i juni 1859 og teksten
findes på

http://home19.inet.tele.dk/sorenh/tydning.htm

På forhånd tak.

Søren

Fra : Arne Feldborg

Dato : 14-03-03 16:14

"Søren" <sorenh@gmx.net> skrev Fri, 14 Mar 2003 15:11:58 +0100

>Jeg søger hjælp til tydning af teksten fra kirkebogen for Øland sogn, Ø. Han
>herred, Hjørring amt. Det drejer sig om et bryllup i juni 1859 og teksten
>findes på

Del 1:
Måske nærmere Hauerslev og Nicolaysen

Del 2:
Indlyst 4 søndag efter Paaske (jeg er lidt i tvivl om den præcise
stavemåde af det sidste ord)

--
mvh, A:\Feldborg

Folketælllinger Hammerum og Bøling herreder, kirkebøger Hammerum herred

Fra : Arne Nielsen

Dato : 14-03-03 16:38

Søren wrote:
> [...]
> herred, Hjørring amt. Det drejer sig om et bryllup i juni 1859 og teksten

Del 2:

Jævnførselsreg.: Han 189-74 Hun 57-66.
Anmærkninger: Indlyst 4 Søndag efter Paaske.

Venlig hilsen
Arne Nielsen

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 14-03-03 20:23

"Søren" <sorenh@gmx.net> skrev i en meddelelse
> [...]
Han
> herred, Hjørring amt. Det drejer sig om et bryllup i juni 1859 og teksten

Ja, undskyld jeg siger det, men jeg kan altså ikke finde
nogen scannet tekst på ovennævnte link. Burde der
ikke være det, eller har jeg misforstået det.

Mvh.Bodil.

Fra : Poul F. Andersen

Dato : 14-03-03 21:10

> Ja, undskyld jeg siger det, men jeg kan altså ikke finde
> nogen scannet tekst på ovennævnte link. Burde der
> ikke være det, eller har jeg misforstået det.

Hej Bodil,

Du skal lige trykke et par gang til
"Del1" og "Del2" på ovennævnte site er nemlig også links....

--
Venligst
Poul F. Andersen

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 15-03-03 16:37

"Poul F. Andersen" <paogba@oncable.dk> skrev i en meddelelse

> Hej Bodil,
>
> Du skal lige trykke et par gang til
> "Del1" og "Del2" på ovennævnte site er nemlig også links....

Mange tak, nu kunne jeg også følge med!

Jeg er helt enig med Arne Feldborg i tydningen,
og det sidste ord er stavet "Paaske".

Mvh. Bodil.

Fra : Jeannie Kristensen [~

Dato : 14-03-03 21:13

"Bodil Grove Christensen" skrev i en meddelelse

> Ja, undskyld jeg siger det, men jeg kan altså ikke finde
> nogen scannet tekst på ovennævnte link. Burde der
> ikke være det, eller har jeg misforstået det.
>
> Mvh.Bodil.

Du skal bare trykke på "Del1" og Del2" oppe over teksten.

Hilsen Jeannie Kristensen
--
Min slægt: http://home1.stofanet.dk/jeannie.kristensen/
(opdateret 5. marts 2003)

Fra : Søren

Dato : 16-03-03 18:33

Tak for jeres hjælp både her i nyheds gruppen og pr. e-mail.

Søren