palm butler
Fra : keldorff

Dato : 14-03-03 14:36

Er der nogen herinde der har erfaringer med Palm Butler. Jeg er rimelig
imponeret af den demonstration jeg fik i Fona, men hvad med virkeligheden?

René

Fra : Jesper_KA

Dato : 14-03-03 16:12

"keldorff" <keldorff@oncable.dk> wrote in message
> Er der nogen herinde der har erfaringer med Palm Butler. Jeg er
rimelig
> imponeret af den demonstration jeg fik i Fona, men hvad med
virkeligheden?

Jeg købte fornyligt en PalmButler 1500 og er fuldt ud tilfreds
dog måtte jeg en tur forbi butikken og få byttet fjernbetjeningen
da det indbyggede "joystick" ikke virkede helt som det skulle men
det blev byttet på stedet uden problemer. I dne sidste software
opdatering er der kommet mulighed for at scripte hvilket gør det muligt
at afvikle og kontrolere stort set alt på en PC via fjernbetjeningen.

Du kan inde på www.palmbutler.dk hente en demo af softwaren med
en software "fjernbetjening" så du kan prøve systemet af inden du køber.

Du skal være opmærksom på at Palmbutler 3000 ikke umiddlebart er et
godt køb da signalet her overføres til din eksisterende antenne kabling
og den skulle efter sigende ikke være super god hvad kvaliteten angår
i forhold til hvad man er vant til fra direkte TV out på en PC.

Regards

Fra : keldorff

Dato : 14-03-03 19:04

tak, jeg tror sgu jeg smutter ned og køber pb1500 i morgen. Det er jo
billigere end at købe en dvdafspiller.

Rene

Fra : Anders Faber Nielsen

Dato : 14-03-03 19:15

"keldorff" wrote

> tak, jeg tror sgu jeg smutter ned og køber pb1500 i morgen. Det er jo
> billigere end at købe en dvdafspiller.

Vær opmærksom på at Palmbutler kun understøtter composite udgangen - og
altså ikke en evt. s-video udgang på dit grafikkort. Synd og skam.

Vh
Anders

Fra : keldorff

Dato : 14-03-03 19:22

I deres brochure står da følgende:
"Palmbutler kan tilsluttes et composite TV out af typen phono eller
alternativt et tv out af typen S-video. Bemærk at MPEG.videokort ikke kan
bruges."

Så du har da ikke ret, har du?

René

Fra : Anders Faber Nielsen

Dato : 14-03-03 22:32

"keldorff" wrote

> [...]
> "Palmbutler kan tilsluttes et composite TV out af typen phono eller
> alternativt et tv out af typen S-video. Bemærk at MPEG.videokort ikke kan

Jo desværre:

"Palmbutler kan også tilsluttes en S-Video TV out udgang, ved at benytte det
medfølgende adapterkabel, der konverterer til en phono udgang. ".

Venlig hilsen
Anders

Fra : keldorff

Dato : 15-03-03 09:50

ok, du har ret kan jeg se. Jeg havde dog kun tænkt mig at købe
fjernbetjeningen og derved udnytte mit svhs tvout.

Fra : Lars Jensen

Dato : 15-03-03 15:41

On Sat, 15 Mar 2003 09:50:14 +0100, "keldorff" <keldorff@oncable.dk>
wrote:

>ok, du har ret kan jeg se. Jeg havde dog kun tænkt mig at købe
>fjernbetjeningen og derved udnytte mit svhs tvout.

Fjernbetjeningen er ret dyr - du kan få en, der kan det samme for et
par hundredede kroner. Softwaren kan man også stykke sammen selv - men
nok ikke helt så elegant som PalmButler.

Lars

Fra : keldorff

Dato : 16-03-03 10:09

det må du da lige forklare nærmere. Hvad er det for en fjernbetjening der
kan det samme til lavere pris, og hvad er det med software? Forklar
forklar....

Fra : Lars Jensen

Dato : 16-03-03 11:24

On Sun, 16 Mar 2003 10:08:36 +0100, "keldorff" <keldorff@oncable.dk>
wrote:

>det må du da lige forklare nærmere. Hvad er det for en fjernbetjening der
>kan det samme til lavere pris, og hvad er det med software? Forklar
>forklar....

PalmButler har ikke opfundet den dybe tallerken, de har bare gjort den
mere elegant (på software-siden). Fjernebetjeningen er en ganske
almindelig fjernbetjening med en RF-modtager til PCen i pakken.

Hercules (dem med grafikkortene) sælger f.eks. en universal RF remote
til 230-240 kr. beregnet på deres All-IN-Wonder-kort - men det kan
bruges til alt. Packard Bell har også en billig en, men jeg ved ikke
om den fås herhjemme.

Derudover kan man købe IR-modtagere til PC - som kan styres af
hvilken som helst universalremote - i byggesæt i mange
elektronikbutikker, f.eks. Brinck.dk til 98 kroner.
RF er dog at foretrække fremfor IR pga. længere rækkevidde og mindre
risiko for, at signalet bliver fucked up med signalet til TV, video,
stereo osv.

Softwaren kunne være denne:
http://www.girder.nl/

Her er links til andet software:
http://www.vendur.com/download.html

Du kan finde en masse mere via google

Lars

Fra : Lars Blak

Dato : 16-03-03 20:56

Palmbutler fjernbetjeningen er en specialudviklet RF-fjernbetjening, at
sammenligne den med f.eks Hercules fjernbetjeningen vil svare til at
sammenligne en cykel med en bil. Begge dele kan bruges til transport, men
godsmængde og afstand kan hurtigt gøre en cykel til en dårlig investering ;)

Palmbutler fjernbetjeningen har MEGET større rækkevidde og den bruger en
to-vejs kommunikationsprotokol med indbygget fejlkorrektion og så får du
software og gratis software opgraderinger med i købet.

MVH

Lars Blak
Palmbutler

Fra : Lars Jensen

Dato : 17-03-03 16:56

On Sun, 16 Mar 2003 20:56:05 +0100, "Lars Blak" <lblak@image.dk>
wrote:

> [...]
>godsmængde og afstand kan hurtigt gøre en cykel til en dårlig investering ;)

Det må du kunne dokumentere - som det står her virker det bare som en
tom påstand fra en ikke udpræget uvildig person.

>Palmbutler fjernbetjeningen har MEGET større rækkevidde og den bruger en
>to-vejs kommunikationsprotokol med indbygget fejlkorrektion og så får du
>software og gratis software opgraderinger med i købet.

Gratis softwareopdateringer - ja med en pris på 1.000 kr. inkl.
fjernbetjeningen skulle de vist også være betalt.

Lars

Fra : Sebastian Steen

Dato : 17-03-03 17:54

Lars Jensen wrote:

> Det må du kunne dokumentere - som det står her virker det bare som en
> tom påstand fra en ikke udpræget uvildig person.

Har du prøvet en Palmbutler fjernbetjening? Jeg har godt nok ikke prøvet den
du omtaler, men Palmbutlerens fjernbetjening har den bedste rækkevidde jeg
nogensinde har set... Min computer/modtager står på loftet og den virker
fint ligemeget hvor jeg er.

> Gratis softwareopdateringer - ja med en pris på 1.000 kr. inkl.
> fjernbetjeningen skulle de vist også være betalt.

Det er vel ikke så urimeligt at der skal betales for både hardware og
software. Man ser da mange virksomheder som benytter sig af den model Om
det så er dyrt er vel en smagssag, men jeg syntes min PB 3000 er alle
pengene værd!

Sebastian Steen
"supergnu_" = spamfilter!

Fra : Lars Jensen

Dato : 17-03-03 18:36

On Mon, 17 Mar 2003 17:54:27 +0100, "Sebastian Steen"
<supergnu_salg@mail.tele.dk> wrote:

> [...]
>nogensinde har set... Min computer/modtager står på loftet og den virker

Ja - og jeg har også prøvet Hercules. De kunne begge dække hele min
lejlighed, hvorfor der ikke ville være nogen fordel for mig (og mange
andre) med 40 meters rækkevidde (til 750 kroner ekstra) eller hvad PB
nu hævder den kan række.

>Det er vel ikke så urimeligt at der skal betales for både hardware og
>software. Man ser da mange virksomheder som benytter sig af den model

Jeg siger heller ikke noget om, at det er urimeligt, men jeg mener
bare det kan gøres billigere - ligesom jeg opponerer mod påstanden om,
at det skulle være gratis.
Det skulle da være mærkeligt, hvis ikke PalmButler havde indkalkuleret
udgiften til softwareudvikling og eventuelle opdateringer i prisen,
det gør alle andre da.

> Om
>det så er dyrt er vel en smagssag, men jeg syntes min PB 3000 er alle
>pengene værd!

Så er det i hvert fald ikke for dyrt for dig - men derfor kan vi jo
godt være andre, som mener, at prisen er for høj ifht. hvad man ellers
kan få af tilfredsstillende udstyr.

Lars

Fra : Lars Blak

Dato : 18-03-03 10:53

> Det må du kunne dokumentere - som det står her virker det bare som en
> tom påstand fra en ikke udpræget uvildig person.

Jeg erkender at jeg ikke er uvildig og jeg gør også opmærksom på det ved at
skrive hvor jeg kommer fra i min underskrift.

Jeg var med mit indlæg ikke ude på at skabe konflikt, det skal blot ses som
et forsøg på at forklare hvorfor der er en prisforskel. Jeg har lagt et par
links til anmeldelser her:

http://www.tweak.dk/test82.php
http://content.guru3d.com/article.php?&id=13
http://tvtool.info/english/pbreview1_e.htm

Hvis du har tid og lyst, kan jeg låne dig en Palmbutler, så kan du selv
teste den og lave et indlæg her om forskellen ? Hvis du er interreseret, så
ring til mig på 70701717.

Venligst

Lars Blak
Palmbutler

Fra : Lars Jensen

Dato : 18-03-03 22:51

On Tue, 18 Mar 2003 10:53:01 +0100, "Lars Blak" <lblak@image.dk>
wrote:

> [...]

>teste den og lave et indlæg her om forskellen ? Hvis du er interreseret, så

Tak for tilbuddet, men jeg har allerede prøvet en PalmButler (u.
boks), og det var et fint produkt, især softwaren.
Men den afveg bare ikke nok - nærmest slet ikke - fra
Hercules-modellen til at jeg ville give de 750 kr. ekstra for den.
Måske skyldes det, at jeg ikke har 40 meter mellem det fjerneste
hjørne af min lejlighed og modtageren, men det er jeg garanteret ikke
den eneste, der ikke har. Derfor synes jeg, det er rimeligt at
fortælle, at der findes et langt billigere alternativ som overhovedet
ikke er så dårligt som du vil gøre det til.

Lars