Kan ASP sense IIS versionen
Fra : Nielsen

Dato : 14-03-03 13:59

Jeg har en fejl.asp side jeg ønsker skal reagere på en bestemt måde alt
efter hvilken iis version scriptet bliver kørt på.

noget med......
if IIS3 then response.redirect("iss3_setup")
if IIS4 then response.redirect("iis4_setup")
if IIS5 then response.redirect("iis5_setup")

Nu ved jeg ikke hvor mange versioner der er - men i min verden.
IIS3 = NT4.0 uden Option Pack 4
IIS4 = NT4.9 med Option Pack 4
IIS5 = Windows 2000

/Johnny

Fra : Jakob Andersen

Dato : 14-03-03 14:03

Nielsen skrev:
> Jeg har en fejl.asp side jeg ønsker skal reagere på en bestemt måde alt
> efter hvilken iis version scriptet bliver kørt på.

Er du sikker på at det er IIS versionen du er ude efter og ikke versionen
af VBScript eller lignende, der er ikke mange ting der er forskellige i
ASP implementationen.

> noget med......
> if IIS3 then response.redirect("iss3_setup")
> if IIS4 then response.redirect("iis4_setup")
> if IIS5 then response.redirect("iis5_setup")

Prøv at kigge lidt på servervariablen SERVER_SOFTWARE

--
Jakob Andersen

Fra : Nielsen

Dato : 14-03-03 15:26

"Jakob Andersen" <jakob@effectus.dk> skrev i en meddelelse
> Er du sikker på at det er IIS versionen du er ude efter og ikke versionen
> af VBScript eller lignende, der er ikke mange ting der er forskellige i
> ASP implementationen.

Jeg vil hjælpe brugerne ved at vise dem screendumps der viser hvordan man
sætter websites op som mine scripts forventer.
Anonymous skal slås fra, Challange Response slås til. Directory browsing
skal tillades under et bestemt bibliotek. Rettigheder skal sættes på en
Access fil/mappe. Skærmbillederne er lidt forskellige fra NT til Windows.

> Prøv at kigge lidt på servervariablen SERVER_SOFTWARE

Det gør jeg

> Jakob Andersen

Tak for hjælpen.

Fra : Jakob Andersen

Dato : 14-03-03 15:35

Nielsen skrev:
> [...]
> skal tillades under et bestemt bibliotek. Rettigheder skal sættes på en
> Access fil/mappe. Skærmbillederne er lidt forskellige fra NT til Windows.

Nu håber jeg ikke jeg blander mig for meget i dit projekt, men ovenstående
operationer lyder som noget man sagtens kan automatisere ved noget simpelt
scripting der benytter noget ADSI og IIS Admin objekt.

Hvis jeg var dig ville jeg bruge tiden på at lave dette, således at kunderne
blot skal klikke på en VBS fil og herefter bliver spurgt om sti hvor scripts
skal lægge og herefter bliver IIS konfigureret automatisk. Så vil jeg også
tro at du slipper for misforståelser og brug af din tid til support.

Spørg evt. igen hvis du skal have noget hjælp til at strikke VBS filen
sammen.

PS: Du må ikke lige hænge mig op på at Windows Script Host er preinstalleret
når der ikke er NT Option Pack på en NT.

--
Jakob Andersen

Fra : Nielsen

Dato : 16-03-03 21:15

> [...]
> skal lægge og herefter bliver IIS konfigureret automatisk. Så vil jeg også
> tro at du slipper for misforståelser og brug af din tid til support.

VBS. Det lyder interessant, jeg har scannet min disk og fundet
mkw3site.vbs - det ligner noget.
Men der er jo kun en god start. Jeg tror ADSI 2.5 skal installeres på NT før
det virker. Men til 2000
installationer burde det virke.

> Spørg evt. igen hvis du skal have noget hjælp til at strikke VBS filen
> sammen.

Tak - Det vil jeg nok - men nu vil jeg lige få et overblik over dit VBS
forslag.

Tak for hjælpen.