Balihaj i 160L.
Fra : Shsj

Dato : 14-03-03 10:10

Hej haj (phhrmm....fnis).

Jeg er fascineret af balihajen, spørgsmålet er blot om jeg kan ha' én i mit
160 liters akvarium? I forvejen går der 5 Labidochromis Caeruleus (Andet
navn: Electric Yellow, Golden Special).

Hvad siger i er baljen for lille?
VH.
Shsj

Fra : Mette og René

Dato : 14-03-03 16:44

hvor stor bliver sådan en egentlig?

Fra : Cyberbar

Dato : 14-03-03 16:47

Kig på denne side http://www.akvariesiden.dk/fisk/vis_fisk.php3?id=19

Fra : Shsj

Dato : 16-03-03 12:36

"Shsj" <Shsj@(FJERN)streamweb.dk> wrote in message
> [...]
mit
> 160 liters akvarium? I forvejen går der 5 Labidochromis Caeruleus (Andet

....Hvad siger i til det?

Shsj

Fra : Carsten Gall

Dato : 16-03-03 14:59

Shsj <Shsj@(FJERN)streamweb.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:WkZca.37$2Z.26@news.get2net.dk...

> "Shsj" <Shsj@(FJERN)streamweb.dk> wrote in message

> mit

> ...Hvad siger i til det?

At det er en utrolig dårlig blanding af fisk!!
Det er ikke smart at blande fisk fra Malawisøen og så fisk fra
floder/søer i Asien.
Samtidig vil jeg mene at akvariet er en del for lille til Balihajer, det
er trods alt en fisk
som fylder en del, og har en meget hurtig svømme måde.
Bali hajer som på latin hedder Balantiocheilos melanopterus bliver op til
35 cm!!

Carsten

Fra : Shsj

Dato : 16-03-03 20:48

"Carsten Gall" <cgall@vip.cybercity.dk> wrote in message

> [...]
> som fylder en del, og har en meget hurtig svømme måde.
> Bali hajer som på latin hedder Balantiocheilos melanopterus bliver op

Ok.
Jeg vil droppe idéen med balihajer (i hvert fald indtil jeg får en større
balje)

Tak for svar.

Shsj

Fra : Madsen

Dato : 16-03-03 22:37

Carsten Gall skrev:

> Når man hos exportørene kan få dem i flere forskellige
> størrelser, er de
> nok ikke så truede
> som bøgerne skriver, mange af de lidt vanskeligere fisk sættes
> i leg ved
> hjælp af homoner.

Nå ok. Det var jeg så ikke klar over at man kunne.
Som sagt så er det også en gammel bog jeg har læst det i. Meget kan
være sket siden da.

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 16-03-03 20:59

Shsj skrev:

> Jeg vil droppe idéen med balihajer (i hvert fald indtil jeg får en
> større balje)

En ældre bog som jeg sidder med fortæller at Balantiocheilos
melanopterus er truet og at man derfor bør undgå at købe dem, da
det vist endnu ikke er lykkedes at få dem til at yngle i fangenskab.
Om der er noget om den snak ved jeg ikke. Det er en bog fra 1991 så
den er efterhånden ved at have nogle år på bagen. Jeg ved ikke hvordan
situationen ser ud i dag, men hvis du vælger at købe dem og de stadig
er truet, så pas godt på dem.

Madsen.

Fra : Carsten Gall

Dato : 16-03-03 22:28

Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:Xns9340D56A07BE9.thomas@madsen.tdcadsl.dk...

> [...]

nok ikke så truede
som bøgerne skriver, mange af de lidt vanskeligere fisk sættes i leg ved
http://www.fishbase.org står der godt nok også at den er truet, men
det er de vilde bestande.

Carsten

Fra : N/A