Installation af ruter og firewall på RH80
Fra : alm@thesoft.dk

Dato : 14-03-03 09:09

Hejsa (igen) Dejligt med et sted man kan få hjælp. (Det var roser til
alle)

Jeg har et problem, jeg er ved at sætte en RH 8 maskine op, men to
netkort.

eth0 har en fast public ip adresse til internet.

eth1 her på køre en dhcpd server der tildeler numre i området
192.168.1.X

Hvis jeg sider og er logget ind på concolen kan jeg pinge localhost,
samt det ip nr der er bundet til eth0

men jeg kan ikke pinge ud i verden.

Via control panelet har jeg skrevet gw ind, mask og ip nr.

men jeg kan ikke pinge ud i verden eller browse.

Jeg har fuldt den beskrivelse der er på www.gnuskole.dk/router/
Dog har jeg slået firewallen fra pt.

Nogle der kan hjælpe mig

Fra : Lars Bonde

Dato : 14-03-03 22:44

<alm@thesoft.dk> skrev i en meddelelse

Hvilken opkonbling bruger du ?

Fra : alm@thesoft.dk

Dato : 15-03-03 07:56

On Fri, 14 Mar 2003 22:44:14 +0100, "Lars Bonde"
<xxxhejlachris@mail.tele.dk> wrote:

><alm@thesoft.dk> skrev i en meddelelse
>

>Hvilken opkonbling bruger du ?

Jeg har en fastopkobling via arrornet, ethernet, fast ip nr sat efter
mac adresse på netkortet.

Fra : Lars Bonde

Dato : 15-03-03 23:37

> Jeg har en fastopkobling via arrornet, ethernet, fast ip nr sat efter
> mac adresse på netkortet.

Jeg kan ikke finde noget om arrornet men hvis de bruger mac adressen skal du
så ikke sætte netkortet til at modtage ip auto. Du vil så modtage den samme
ip hver gang ?

lars