Komprimering af database via ASP
Fra : Andreas Slot-Henriks~

Dato : 30-11-00 12:26

Hej NG...

Jeg har bruge for at få min Access2K database komprimeret og repareret
via ASP... kan det lade sige gøre? Og i så fald... hvordan???

mvh.
Andreas

Fra : Lauritz Jensen

Dato : 30-11-00 17:48

Andreas Slot-Henriksen wrote:

> [...]
>
> Jeg har bruge for at få min Access2K database komprimeret og repareret
> via ASP... kan det lade sige gøre? Og i så fald... hvordan???

Prøv noget ala det her:

<%
Set DBEngine=Server.HtmlEncode("DAO.DBEngine")
DBEngine.RepairDatabase Server.MapPath("MinDatabase.mdb")
DBEngine.CompactDatabase Server.MapPath("MinDatabase.mdb"),
Server.MapPath("MinNyeDatabase.mdb")
Set db=Nothing
%>

--
Lauritz

Fra : N/A

Dato : 01-12-00 21:35

Fra : Hendrik W. Hansen

Dato : 01-12-00 21:35

"Peter Lykkegaard" <polonline@hotmail.com> wrote in message

> Lauritz Jensen <lauritz2@hotmail.com> wrote in message

> Øhh?
> Skulle det ikk' ha' været Set
DBEngine=Server.CreateObject("DAO.DBEngine")?
> Btw så kræver det jo at dao er tilgængelig på serveren
>
> Via ODBC opsætningen så er der adgang til at komprimere/reparere Access
> databaser, måske er der nogle "skjulte" muligheder her?

ADOX kan vist også lave samme trick. Kender ikke lige den præcise version af
MDAC der er påkrævet for dette, men der skal nok findes en af rimelig ny
dato. Prøv evt. at se www.microsoft.com/data.

Mvh. Hendrik

Fra : Lauritz Jensen

Dato : 02-12-00 15:41

Peter Lykkegaard wrote:

> Lauritz Jensen <lauritz2@hotmail.com> wrote in message

> Øhh?
> Skulle det ikk' ha' været Set DBEngine=Server.CreateObject("DAO.DBEngine")?

Jo, naturligvis, læs hvad jeg mener, ikke hvad jeg skriver

> Btw så kræver det jo at dao er tilgængelig på serveren

Ja, men dao og ado kommer vist i samme pakke.

--
Lauritz