Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Girokonto
Fra : Camilla Kamper Holst

Dato : 13-03-03 23:06

Jeg skal til at oprette en forening og vil gerne vide hvordan man opretter
en girokonto, så vi kan sende girokort ud til medlemmerne.

På forhånd tak

Fra : Frederiksen

Dato : 13-03-03 23:13

> Jeg skal til at oprette en forening og vil gerne vide hvordan man opretter
> en girokonto, så vi kan sende girokort ud til medlemmerne.

Snak med din bank eller posthuset.

Mvh Maria

Fra : Nicolai Lang

Dato : 13-03-03 23:26

On Thu, 13 Mar 2003 23:06:09 +0100, "Camilla Kamper Holst"
<c.kamper@mail.dk> wrote:

>Jeg skal til at oprette en forening og vil gerne vide hvordan man opretter
>en girokonto, så vi kan sende girokort ud til medlemmerne.

Du tager et referat fra den stiftende generalforsamling, sammen med de
vedtagne vedtægter, og begiver dig til nærmeste BG Bank repræsentation
(posthuset?). Her udfylder du en blanket, og voila - et stk girokonto
til dig.

Hvis tegningsreglerne siger at andre end dig tegner foreningen skal de
underskrive på et underskriftsblad.

Mvh
Nicolai

--
http://nicolai.hjorth.com

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 14-03-03 00:12

Camilla Kamper Holst wrote:

> Jeg skal til at oprette en forening og vil gerne vide hvordan man opretter
> en girokonto, så vi kan sende girokort ud til medlemmerne.

Ethvert pengeinstitut kan lave de indbetalingskort, der tidligere
var forbeholdt postens girobank.

Så kontakt det pengeinstitut, foreningen vil bruge, og få det
antal indbetalingskort du skal bruge.
Du laver så selv en liste over nr på de fortrykte kort du sender
ud, så du kan tjekke indbetalingerne.

--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen
Rådgiver for flere danske svinebønder.

Fra : Knud Berggreen

Dato : 14-03-03 21:28

On Fri, 14 Mar 2003 00:12:03 +0100, "Erik G. Christensen"
<egc@FJERNpost1.tele.dk> wrote:

>Ethvert pengeinstitut kan lave de indbetalingskort, der tidligere
>var forbeholdt postens girobank.

Og så er bankerne som oftest meget billigere end hvis det er
en girokonto - nogle steder endda gratis hvis det er små
mængder.
I bankerne får man ikke en girokonto men et kreditonummer
der knyttes op til ens bankkonto. Hvis man senere skifter
bank kan man få flyttet denne tilknytning til den nye konto
og der sparer man så også at få trykt nye kort.

/Knud