ARGH! Jeg kan få aDSL!
Fra : GoBo

Dato : 17-03-01 21:02

Hej Gruppe,

Til min store forbavselse har jeg fundet ud af at nu kan jeg lige pludselig
få aDSL, jeg bor ellers helt ude på bøh-landet, og havde ikke regnet med
noget i år, men nu kan jeg se inde på Tele Danmark, at det vil komme omkring
1. april, og at man kan bestille fra 20. marts, hvilket er om meget snart!

Derfor har jeg en masse spørgsmål omkring aDSL:

1) Jeg har i øjeblikket CC som ISDN udbyder, dem vil jeg meget gerne
fortsætte med, med mit aDSL, skulle der være nogle komplikationer ved dette
når jeg har mit ISDN-telefon abonnement hos Tele Danmark?

2) Er der nogen problemer mht. telefoner og lign.? Jeg har kun analoge
telefoner, og de kan vel sagtens fortsætte med aDSL?

3) Den eneste udskriftning af hardware der sker er vel blot at min NT
adapter og ISDN Routeren skal væk, og der så skal et RJ45 fra aDSL'en til
min Hub og så videre til computerne, ikke, eller skal jeg havde noget
specielt grej i hver maskine?

4) Hvordan, rent teknisk, tilsluttes aDSL? Ligesom ISDN, altså NT-boksen ind
i et stik, og så fra NT-en til en router?

5) Er der noget specielt jeg skal være opmærksom på?

6) Kan jeg være sikker på at jeg kan få CC som udbyder, når deres side endnu
ikke skriver noget om aDSL i mit område, hvorimod Tele Danmark gør?

Det var en helt masse spørgsmål, og det kommer måske nogle flere, i
øjeblikket sidder jeg og jubler over at bønderne får aDSL!!! :)

Med venlig hilsen,

Bo Kristensen

Fra : Ivar Madsen

Dato : 17-03-01 21:22

On Sat, 17 Mar 2001 21:01:30 +0100, "GoBo" <gobo@it.dk> wrote: in
<990fn6$11vq$1@news.cybercity.dk>

>6) Kan jeg være sikker på at jeg kan få CC som udbyder, når deres side endnu
>ikke skriver noget om aDSL i mit område, hvorimod Tele Danmark gør?

NEJ det kan du ikke, ADSL er IKKE som alm. telefoni, hvor du ringer op
til en udbydere, det er en fast opkobling til udbyderen, så enten
skifter du til TDC, eller også så venter du til CC måtte tilbyde ADSL
i det område.

--

Med de venligeste hilsner
Ivar Madsen

Fra : GoBo

Dato : 17-03-01 22:00

"Ivar Madsen" <News-24-02-01@nemo.dyndns.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> til en udbydere, det er en fast opkobling til udbyderen, så enten
> skifter du til TDC, eller også så venter du til CC måtte tilbyde ADSL

Jeg har siddet og støvsuget nettet for information om aDSL, og har fundet
lidt mere ud af det. Så nu vælger jeg Pro@ccess fra TDC, sikkert en 512/512,
da jeg i forbindelse med mit arbejde ofte skal uploade store mængder data.
Er der noget jeg skal være opmærksom på mht. Pro@ccess ?

Fra : Christen Stephansen

Dato : 17-03-01 22:28

> Er der noget jeg skal være opmærksom på mht. Pro@ccess ?

Ja. Du får en SpeedStream 5711 router, som er til gratis udlån. Du kan ikke
selv konfigurere den om fra standardkonfigurationen, det skal du have TDC
Internet til at gøre. Det koster 950,- excl. moms.

Pro@ccess er en familie af access-produkter, alle rettede mod
erhvervskunder. Der er masser af tilkøbsservices, og uden dem er det "den rå
kerne" af produktet. Du får altså ikke nogen anden servicegrad end
NetExpres-kunder gør. Med mindre du køber dig til 3-timers service eller
døgnservice.

Oh well, jeg er nu vældig tilfreds med min NetExpres. Den bliver p.t.
leveret med en router, som du selv kan pille ved. Senere bliver det muligt
med fast IP, siger stort set alt og alle. Men hvis du skal bruge en stor
upstream, uden at skulle betale for en stor downstream samtidigt, så er P@
nok det rette valg for dig alligevel.

/Christen Stephansen

Arbejder for TDC Internet i Bredbånd, men repræsenterer kun sig selv på
Usenet.

Fra : GoBo

Dato : 17-03-01 23:15

"Christen Stephansen" <lucifer@jones.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> selv konfigurere den om fra standardkonfigurationen, det skal du have TDC
> Internet til at gøre. Det koster 950,- excl. moms.

Det er desværre også det jeg har konstateret.... :(

> [...]

> med fast IP, siger stort set alt og alle. Men hvis du skal bruge en stor

_Bliver_ NetExpres leveret med en Router???? Skal jeg således ikke have det
der ATM-kort i maskinen? (der er ikke mere plads!) Og kan jeg så bare smide
den på hubben?
I øjeblikket har jeg kun ISDN, så alle forbedringer på uploaden er da godt,
grunden til at jeg ville købe 512/512 var kun at prisforskellen om måneden
kun var 50 kr.

Bo Kristensen

Fra : Ivar Madsen

Dato : 17-03-01 23:34

On Sat, 17 Mar 2001 23:14:34 +0100, "GoBo" <gobo@it.dk> wrote: in
<990ngp$1f82$1@news.cybercity.dk>

>I øjeblikket har jeg kun ISDN, så alle forbedringer på uploaden er da godt,
>grunden til at jeg ville købe 512/512 var kun at prisforskellen om måneden
>kun var 50 kr.

Har du lagt mærke til at P@ er et erhvervsprodukt?
Det er UDEN moms.

--

Med de venligeste hilsner
Ivar Madsen

Fra : GoBo

Dato : 18-03-01 09:19

> On Sat, 17 Mar 2001 23:14:34 +0100, "GoBo" <gobo@it.dk> wrote: in
> <990ngp$1f82$1@news.cybercity.dk>

> Har du lagt mærke til at P@ er et erhvervsprodukt?
> Det er UDEN moms.

Ups... typo... mente 150 kr. (brugte mint.dk, der er alle udregnet med moms)

Bo Kristensen

Fra : Christen Stephansen

Dato : 17-03-01 23:51

> [...]
det
> der ATM-kort i maskinen? (der er ikke mere plads!) Og kan jeg så bare

Ja, nej og ja.

/Christen Stephansen

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 17-03-01 21:45

"GoBo" <gobo@it.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
omkring
> 1. april, og at man kan bestille fra 20. marts, hvilket er om meget snart!

Det samme tænke jeg,, da jeg også troede der gik en rum tid..

Du skal være opmærksom på afstanden til centralen... Det er nok det største
problem der er´

Fra : GoBo

Dato : 17-03-01 22:05

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*spamcop*spamfilter.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Det samme tænke jeg,, da jeg også troede der gik en rum tid..
>
> Du skal være opmærksom på afstanden til centralen... Det er nok det

Ehhh.... hvordan er det et problem??? Der er ca. 200-300 meter til centralen
i fugleflugt, og 400-500 meter via vejen! :)

Med venlig hilsen,

Bo Kristensen

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 17-03-01 22:16

> [...]

centralen
> i fugleflugt, og 400-500 meter via vejen! :)

jamen, så er det vel intet problem...

Du skrev du jo ingenting om..

Fra : Hunch

Dato : 17-03-01 21:34

> [...]
> 1. april, og at man kan bestille fra 20. marts, hvilket er om meget snart!
>
> Derfor har jeg en masse spørgsmål omkring aDSL:

Da du tilsyneladende kan poste i denne gruppe, kan du vel også
læse ? De fleste af dine spørgsmål har været berørt/besvaret den
sidste uge ! Hver eneste der overvejer ADSL spørger til højre og
venstre. Det er nok også ok, men det er lidt træls at se de samme
spørgsmål igen og igen.
Har du læst alt ved CC også.

Fra : GoBo

Dato : 17-03-01 22:04

"Hunch" <not@to.me> skrev i en meddelelse

> [...]
> sidste uge ! Hver eneste der overvejer ADSL spørger til højre og
> venstre. Det er nok også ok, men det er lidt træls at se de samme

Prøv og tænke en 20-30 år tilbage, da du var dreng, op til jul var du
utrolig spændt, og når det endelig blev jul og du fik den racerbilsbane du
havde gået og ønsket dig siden januar, så blev du vil også overlykkelig! Jeg
havde det på samme måde, og beklager hvis mit indlæg har været til stor gene
for dig. Jeg forstår ikke dit sidste spørgsmål "Har du læst alt ved CC
også.", kunne du evt. omformulere det? Således at sætningen skaber mening?

Med venlig hilsen,

Bo Kristensen

Fra : per

Dato : 17-03-01 22:54

On Sat, 17 Mar 2001 21:01:30 +0100, "GoBo" <gobo@it.dk> wrote:

Du skal stadig beholde dit ISDN. som du så benytter til CC, og alt
hvad der ellers er nødvendig.

ADSL bruger du så kun når du kalder op til Teledk.

Men hvorfor beholde CC. har de ikke de samme NG?

Jeg har pt CC get2net worldonline    og nu Teledk fordi jeg netop
også hat bestilt ADSL.

Det er sådan jeg har forstået det.

--
Per