Køb af gps i udlandet
Fra : Stig Eldov

Dato : 12-03-03 22:19

I år vil jeg flotte mig med en gps. Den jeg har spottet mig ud (garmin
gpsmap 76s) kan man få fra 2.800 dkr på postordre i USA eller 6.600 dkr i
Danmark.

Så er det, jeg spørger mig selv: hvorfor er det nu lige, at jeg ikke køber
den på postordre i USA? Er der noget, jeg har overset her?

Med sejlerhilsen,
Stig

Fra : Ukendt

Dato : 12-03-03 22:37

"Stig Eldov" <eldata@post.tele.dk> wrote in message
> [...]
>
> Så er det, jeg spørger mig selv: hvorfor er det nu lige, at jeg ikke køber
> den på postordre i USA? Er der noget, jeg har overset her?

Ja muligvis told og moms, jeg kender desværre ikke taxterne..
Steen

Fra : co

Dato : 12-03-03 23:06

"Stig Eldov" <eldata@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Så er det, jeg spørger mig selv: hvorfor er det nu lige, at jeg ikke køber
> den på postordre i USA? Er der noget, jeg har overset her?

Først skal du tillægge forsendelsomkostninger.
dernæst ca. 7% i told af hele beløbet ( inkl. fragt, forsendelse m.m. )
og sidst men ikke mindst 25% i moms af hele beløbet !

Hvorfor jeg anslår at den kommer til at stå dig i ca. D.kr. 4.500,-

Hvor i mod at hvis du handler i et EU land skal du ikke betale moms eller
told !!
så prøv at søge i tyskland eller england !!

mvh
Claus

Fra : Hans-Henrik Andresen

Dato : 13-03-03 08:03

Hvor har du set den pris ?

Har du en webadresse

/HHA

Fra : Per

Dato : 13-03-03 09:05

Bemærk også : I USA får du et basekort over USA og ikke Europa, og det kan
normalt heller ikke bestilles som indbygget kort.

Jeg vil også anbefale Tyskland, England eller andet EU land

_/) Per

Til Hans-Henrik
her er webadresse : www.gps4fun.com har diverse GPS'er

Fra : jan

Dato : 13-03-03 12:28

http://www.gpsw.co.uk/acatalog/GPS_Categories___Garmin___77.html
Prøv her hvor den koster 4000 men hvor skat og moms er betalt da det er i
England

Fra : Flemming

Dato : 13-03-03 19:29

Har oplevet ublu forsendelsespriser fra USA.
Flemming

Fra : Morten Nielsen

Dato : 14-03-03 14:20

"Flemming" <vikingis@hotmail.com> wrote in message news:<3e70cdde$0$42652$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...
> Har oplevet ublu forsendelsespriser fra USA.
> Flemming
>
> "jan" <rorbo@tele.mail.dk> skrev i en meddelelse

Ja, der har jeg også købt med stor tilfredshed, men kig lige på en
Magellan Meridian Marine, som kan isættes ekstra SD-kort op til 128
Mb, f.eks. til Navionics søkort el. MapSend kort, jeg er meget glad
for min, har haft den 4 mdr. Den understøtter både det amerikanske
WAAS og det europæiske EGNOS, som giver større nøjagtighed. Prisen er
lavere end Garmin gpsmap 76, så man kunne overveje Magellan Meridian
Color, som har en lækker skærm. Den ville jeg have købt idag.
Se på http://www.gpsw.co.uk/acatalog/GPS_Categories___Magellan___90.html

hilsen Morten Nielsen

Fra : steen

Dato : 15-03-03 20:51

On Thu, 13 Mar 2003 18:28:53 UTC, "Flemming" <vikingis@hotmail.com>
wrote:

> Har oplevet ublu forsendelsespriser fra USA.

Man skal sikre sig de sender det som 'surface mail' - altså ikke noget
med hurtigst muligt.
--
steen
---

Fra : Stig Eldov

Dato : 17-03-03 09:24

Tak for de mange gode råd. Jeg lyttede og bestilte GPS'en i England. Jeg
skal nok vende tilbage med mine erfaringer, når jeg har modtaget den.

Fra : Stig Eldov

Dato : 21-03-03 10:44

Og nu har jeg modtaget den. Jeg købte hos www.navcity.co.uk . I nedenstående
ordrebekræftelse skal ?-tegnene erstattes med euro-tegn. Måske lidt dyrere
end i USA, men meget billigere end i DK. Nu skal der leges !!!!

Med sejlerhilsen,
Stig

Date Ordered: Thursday 13 March, 2003
Products
1 x Cigarette Lighter Adapter (GARMIN-010-10085-00) = ?26.61
1 x GPSMap 76S (GARMIN-010-00271-01) = ?569.55
1 x Carry Case (Nylon with Zip) (GARMIN-010-10117-01) = ?14.19
Sub-Total: ?610.35
Shipping to DK: ?15.10
Total (incl VAT): ?625.45
VAT Included (17.5%): ?93.15