Henter kun fornavn
Fra : Carsten

Dato : 29-11-00 22:43

Når jeg læser et felt i en access-database, får jeg kun fat i den første del
af navnet. Eksempel :

I Access i et tekstfelt står : Jens Ole

Når jeg læser det, får jeg : Jens

Hvorfor dropper den Ole ?
Koden ser sådan ud :

<INPUT value=<% Response.Write dbObj("navn") %> name="navn" TYPE="TEXT"
SIZE="40">

Hvis jeg læser samme felt, men ikke til et inputfelt, går det fint nok.

Håber der er en der kan gennemskue mit problem. På forhånd tak.
Carsten

Fra : Lauritz Jensen

Dato : 29-11-00 22:46

Carsten wrote:

> [...]
>
> Hvis jeg læser samme felt, men ikke til et inputfelt, går det fint nok.
>
> Håber der er en der kan gennemskue mit problem. På forhånd tak.

Det er fordi du ikke skriver ordentlig html (bemærk "'erne og
server.htmlencode):

<INPUT value="<%=Server.HtmlEncode("" & dbObj("navn"))%>" name="navn"
TYPE="TEXT" SIZE="40">

--
Lauritz

Fra : Carsten

Dato : 29-11-00 22:55

Det var godt nok et hurtigt svar.
Også så virker det Du er simpelt hen dagens mand - tusind tak.

Carsten