[fritid.filateli] Fransk julemærke til min~
Fra : Ann Mette Heindorff

Dato : 13-03-03 20:13

I en udmærket bog som Toke har anbefalet "Bogen om
Julemærkets Posthistorie" er der et billede af et interessant
fransk jubilæumsjulemærke udgivet 1954 til minde om 50-
året for det danske julemærkes oprindelse. Mærket viser
et billede af Holbøll og det danske flag.

http://danish-christmasseals.school.dk/France1954.jpg

Jeg har ikke kunnet finde yderligere oplysninger i bogen
om dette franske mærke -- det er måske ikke så sært,
da det jo drejer sig om danske julemærker -- men jeg
ville nu alligevel spørge om der er nogen der har yderligere
oplysninger om dette mærke?

mvh
Mette
--
Ann Mette Heindorff
DFF # 101155. ATA # 53062-6. CSSG # 477

Fra : Ann Mette Heindorff

Dato : 13-03-03 21:50

En engelsk samler har læst mit tilsvarende spørgsmål på
rcsd, og har sendt mig et scan af en side i en fransk post-
historisk bog. Hvis der er interesse for det, vil jeg poste
svaret her når det er oversat. Under alle omstændigheder
kommer det på mit website om danske julemærker.

Mette

Fra : Toke Nørby

Dato : 13-03-03 23:30

"Ann Mette Heindorff" <amhstamps@adr.dk> wrote:

...snip Mette søger oplysning om et fransk mærke med
>et billede af Holbøll og det danske flag.
>
>http://danish-christmasseals.school.dk/France1954.jpg

Desværre har jeg intet om det på mine hylder, men jeg fandt, at der
også findes et tilsvarende Holbøll-mærke fra Belgien:

http://home1.stofanet.dk/rieck/philadanica.html

og klik på "Christmas".

Men mon ikke julemærkesamlerforeningen kan svare?
Du har kontakt til hende (jeg husker ikke, hvad hun hedder) i Ålborg,
ikk'? Ellers ved Kim Vilhelmsen <kv@danfil.dk> sikkert noget, da han
også er "noget ved julemærkerne".
--
Mvh Toke
http://www.norbyhus.dk/

Fra : Ann Mette Heindorff

Dato : 14-03-03 00:23

Toke Nørby <Toke.Norby@Norbyhus.dk> wrote in message
> [...]
>
> Desværre har jeg intet om det på mine hylder, men jeg fandt, at der
> også findes et tilsvarende Holbøll-mærke fra Belgien:

Fantastisk Toke :) Det er jo et flot "rigtigt" frimærke med
Holbøll på. Ja, jeg har forbindelse med Sarah Petersson
i Ålborg, men man skal vide hvad man spørger hende om!
Ikke noget med at spørge "ud i det blå".
Jeg kender i øvrigt godt Gibraltar-frimærkerne, som også
vises på denne side. De er ganske skægge, synes jeg :)

Men som sagt har jeg også fået svar fra en særdeles vidende
englænder, Michael Meadowcroft, som ofte poster på rcsd.

Jeg er i gang med at opdatere mit julemærkesite i anledning
af det kommende 100-års jubilæum ... ;) En hyggelig syssel
her i foråret og sommeren!

mvh
Mette

Fra : celeborn

Dato : 14-03-03 16:14

> Men som sagt har jeg også fået svar fra en særdeles vidende
> englænder, Michael Meadowcroft, som ofte poster på rcsd.

Forklar lige en uvidende sjæl: Hvad er rcsd?

Bo

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 14-03-03 17:42

"celeborn" == celeborn <bilbo@hotmail.com> writes:

> Forklar lige en uvidende sjæl: Hvad er rcsd?

Vildt gæt:

rec.collecting.stamps.discuss

--
/Wegge <http://outside.bakkelygaard.dk/~wegge/>

Fra : Ann Mette Heindorff

Dato : 14-03-03 18:03

Anders Wegge Jakobsen <wegge@bakkelygaard.dk> wrote in message

> Vildt gæt:
>
> rec.collecting.stamps.discuss

Godt gæt :) Det er lige hvad det er. Min "hurtige
forkortelse er den normalt anvendte på nyhedsgrupper,
for det er alt for langt og besværligt at skrive hele
titlen ud. :)