Valg af symaskine
Fra : Gitte Sørensen

Dato : 07-03-03 08:13

Hej alle

Jeg går og overvejer at investere i en ny symaskine inden for nærmeste
fremtid. Før i tiden syede jeg en del tøj selv, men min nuværende
symaskine (en Major - købt på tilbud for efterhånden 15 år siden) er
helt håbløs. Den syr simpelthen så ujævnt, tråden hopper af, den laver
knuder i undertråden osv. Og det er ligegyldigt hvordan så ellers
forsøger at indsstille den. Det er enormt deprimerende at skulle
sprætte hver anden søm op og sy den om, fordi den er blevet grim.

Men det er jo en jungle, at finde ud af symaskinemarkedet.
Både mht. til mærker og modeller.

Den skal egentlig kun kunne alle de almindelige ting (lige-ud, zigzag,
knaphuller, et par pyntesømme osv. - behøver ikke at kunne brodere
og alt det der). Til gengæld skal den være absolut driftsstikker, nem
at bruge og lave et pænt sykke arbejde.

Hvad er jeres erfaringer med de forskellige mærker / modeller ??
Jeg har hørt godt om Husqvarna fra et par bekendte.

Jeg forventer egentlig at skulle bruge max. 3.000 - 4.000 kr. Kan man
få en ordentlig maskine for de penge ?? Eller vil det være bedre at
købe en god brugt ??

Alternativt kan I måske anbefale en god forhandler i Nordsjælland /
København, hvor man kan få en god vejledning ??

--
Gitte Sørensen
Hjemmeside med bl.a. Galleri: http://home.tiscali.dk/cgsorens

Fra : Marlene

Dato : 07-03-03 13:38

Hej Gitte.

Jeg har selv en Husqvarna, og er super glad for den. Min veninde havde købt
en billig symaskine, men var meget træt af den, undertråd sad fast osv. lidt
som du selv beskriver, hun bad mig hjælpe hende, da hun ikke har syet så
længe, og vi fandt en brugt Husqvarna, som hun er meget glad for. Jeg ville
selv heller købe en god men brugt som at købe en af supermarkederne udbyder.
Det er lidt lige som om man køber Skoda/Lada i gamle dagen eller en anden
bil, Ford, Opel osv.

Hvor i landet bor du?? Jeg selv bor i Odense, og vi gik ud til Stof 2000
hvor vi fik en rigtig god behandling. Inden for et år kan hun bytte den til
en anden og få det samme for den som hun gav, det synes jeg også er ret
flot, bliver man helt vild med at sy og vil ofre mere, jamen så er
muligheden der.

Du kan sagtens få en god brugt maskine for 3000-4000 kr. men en ny bliver
det svært.

Marlene

Fra : lisbeth

Dato : 07-03-03 15:33

> [...]
> Hvad er jeres erfaringer med de forskellige mærker / modeller ??
> Jeg har hørt godt om Husqvarna fra et par bekendte.

Jeg vil bare sige. For alt i verden lad være med at købe noget fra
supermarkeder, heller ikke bilka og kvickly. De er dårlige til at sy og en
jeg kender havde købt en i bilka der simpelthen brød sammen fordi den blev
for varm!
VH Lisbeth

Fra : Mette Jensen

Dato : 08-03-03 00:01

Gitte Sørensen wrote:
> [...]
> forsøger at indsstille den. Det er enormt deprimerende at skulle
> sprætte hver anden søm op og sy den om, fordi den er blevet grim.

Hej!

Min gamle Phaff maskine gjorde nøjagtig det samme!
Jeg ofret et eftersyn - med smøring og indstilling - og nu
syr den bare derud af! Kunne måske være en ide?
Min maskine er over 20 år!

--
Venlig hilsen Mette