(Filateli) Svar på indlægge
Fra : kunstsmed@image.dk

Dato : 05-03-03 00:03

Først vil jeg sige, at jeg er træt af at blive beskyldt for en masse
motiver som ikke er rigtige.
Jeg startede Fitalistisk Mødested for over et år siden, da jeg fandt
ud af af der ikke rigtigt var nogle danske fora om filateli. Jeg havde
på daværende tidspunkt besøgt en del udenlandske bl.a. Ebay's stamp
chat board og tænkte så at det var brand ærgeligt, at vi ikke have
noget lignende på dansk. Derfor lavede jeg Filatelistisk Mødested, som
jeg håbede kunne blive et samlingspunkt for danske samlere. Jeg har
brugt en masse af min fritid på at vedligeholde dette og det sårer mig
inderligt gang på gang at blive skudt en masse ureelle motiver i
skoene.
Helt ærligt, så var og er det mit mål at få samlet en masse god snak
og god viden i et forum som er blivende.

Nå nu til besvarelserne.

> amh skriver: "Helt så "firkantet" tror jeg ikke Rene har ment det."

Jeg ved ikke hvad Rene har ment men det var det han skrev.

> "Det er godt, at også børnene har et mødested hos dig. Det vil
> jeg videregive til de unger jeg selv holder ungdomsklub med her
> på Sjælland; de har manglet et sted hvor de kan snakke om
> deres samlinger."

Tak for det - jeg håber de får glæde af det.

> Jensen & Nielsen skriver: "Hvad med alle os andre?"

Der er ikke mere i det end at det var Rene som startede indlægget her.

> "Fedte, fedte."

Der er kun det i det at jeg så jeres problemer med at få et eget forum
og ville så forslå et alternativ.

> "Ifølge flere af de faste skribenter i dk.admin kræver det intelligens
> at bruge usenet, så det er et af mine argumenter for at blive her."

Dette argument er under lavmålet og sårer mig en del.

> Toke Nørby skriver: "Du behøver ikke at kunne lide nyhedsgrupperne, men det
> støder mig at du prøver at tale René fra at oprette en dk.fritid.filateli ved
> at lokke med en "moderatorplads" på "Filatelistisk Mødested". Det virker helt helt forkert på mig."

Kære Toke, du burde efterhånden kende mig så godt, at du vidste, at
jeg aldeles ikke ville drømme om at tale nogen fra at oprette en
nyhedsgruppe, om hvilke jeg ikke har det fjerneste imod. Jeg mener
bare at hvis det ville, for jer, være en god løsning at flytte til
Mødestedet, så var det en løsning at Rene eller hvem som helst blev
moderator, så i kunne styre det selv. Jeg har ikke så stor interesse i
at styre hele mødestedet. Jeg ville være mere end lykkelig hvis stedet
blev styret af en masse entusiastiske moderatorer som f.eks. Børne
Frimærke klubben som har sine egne moderatorer. Så hus forbi.

Til sidst, har i tænkt over at alle disse udmærkede indlæg kun har en
begrænset levetid her (21 dage?) mens de i Mødestedet vil være der, så
længe Mødestedet eksisterer.
Kald så det at fedte eller have mangel på intelligens.

Med venlig hilsen
Knud-Erik

Fra : Jensen & Nielsen

Dato : 05-03-03 00:41

<kunstsmed@image.dk> skrev

> Dette argument er under lavmålet og sårer mig en del.

Bare rolig. Det var ikke møntet på dig, men var et hib til folkene i
dk.admin som trådte ved siden af ved at komme med den påstand.
Så du ikke min smiley?

Ann

Fra : Toke Nørby

Dato : 05-03-03 12:38

kunstsmed@image.dk wrote:

>Først vil jeg sige, at jeg er træt af at blive beskyldt for en masse
>motiver som ikke er rigtige.

Nå. (Jeg går herefter ud fra, at du tager fat på "beskyldningerne"
efterfølgende)

> [...]
>noget lignende på dansk. Derfor lavede jeg Filatelistisk Mødested, som
>jeg håbede kunne blive et samlingspunkt for danske samlere.

Efter min opfattelse bliver du med at sige, at "Filatelistisk
Mødested" er det bedste forum "for danske frimærkesamlere". Det syntes
jeg ikke. Dit "initiv" er al ære værd, men jeg vil ikke acceptere, at
jeg hele tiden skal skubbes over i et bestemt forum. At "du har brugt
en masse fritid" på dette er for mig ligegyldigt. René har også brugt
en masse fritid på det, han er i gang med. Han prøver ikke "at hverve
kunder", men giver nogle nøgterne oplysninger om dk.fritid.filateli
(whatever). Som jeg læser din tekst, giver du klart udtryk for, at du
ikke ønsker andre fora og heri er jeg meget uenig - jeg er glad for,
at der er alternativer.

>Jeg har brugt en masse af min fritid på at vedligeholde dette og det sårer mig
>inderligt gang på gang at blive skudt en masse ureelle motiver i
>skoene.

Jeg har en masse sider, som jeg har brugt en masse fritid på, men jeg
har haft det skideskægt og det er så det for mig. Hvis andre kan
bruge, hvad jeg laver, er det bestemt fint, men jeg har primært brugt
tid på det for min egen fornøjelses skyld - det har aldrig været en
pligt.

Jeg har virkelig svært at tolke dit "moderator-tilbud" til René som
andet end gedigent "fedteri", som Ann skrev.

Jeg vil også selv have lov til at vælge. Jeg har i "Filatelistisk
Forum" gjort opmærksom på et alternativt www-forum, nemlig Leif
Ørndorfs og Kaj Ullerups glimrende hjemmeside:

http://www.filatelisten.dk/debat1_frm.htm

og jeg kan ikke se, at man ikke lige så godt kunne vælge dette frem
for "Filatelistisk Mødested".

Dit første "Filatelistiske Mødested" var/er fyldt med reklamer om
bl.a. gratis kondomer (og så er det kun amerikanske statsborgere, der
kan nyde godt af dem - ikke underligt, at Danmark er ved at blive
ovverbefolket - jeg kunne ikke dy mig

Dit andet "Filatelistiske Mødested" er helt uoverskueligt og det
kræver en lang række klik for at komme ned til noget, man ikke på
forhånd ved hvad er.

Når man så endelig finder noget, bliver man forstyrret af hoppende
frøer (eller hvad det nu skal forestille) og en masse andre underlige
smileys, så ens opmærksomhed rettes mod disse og ikke mod det
essentielle.

Hvis du syntes, at det er fint, er det godt og jeg skal gerne være
glad på dine vegne. Jeg syntes ikke, at det er godt, men er glad for
at jeg har flere valgmuligheder i cyberspace.

>Helt ærligt, så var og er det mit mål at få samlet en masse god snak
>og god viden i et forum som er blivende.

Helt ærligt, så var og er det Renés mål at få samlet en masse god snak
og god viden i et forum som er blivende (læs mere om det "blivende"
senere).

>Nå nu til besvarelserne.
....snip

Ann (Jensen & Nielsen) skrev:

>Der er kun det i det at jeg så jeres problemer med at få et eget forum
>og ville så forslå et alternativ.

Du har foreslået det nogle gange, men jeg kan ikke se vores
"problemer":

For at oprette en nyhedsgruppe på usenet, skal der foretages en lang
række ting og det tager tid at få disse ting gjort.

For at oprette et forum på www skal der foretages en lang række ting

Ann (Jensen & Nielsen) skrev:

>Dette argument er under lavmålet og sårer mig en del.

Ann citerer blot fra indlæg i dk.admin og spinder en sjov ende om sig
selv på det, synes jeg.

>Kære Toke, du burde efterhånden kende mig så godt, at du vidste, at
>jeg aldeles ikke ville drømme om at tale nogen fra at oprette en
>nyhedsgruppe, om hvilke jeg ikke har det fjerneste imod.

Nej, jeg kender dig bestemt ikke "så godt". Jeg ved, hvordan du ser ud
og har mødt dig en to-tre gange. Hvis du mødte frem på Posthistorisk
Selskabs århusmøder, kunne jeg måske have lært dig og dine meninger
bedre at kende. Jeg kan altså ikke lægge andet i dit "moderatortilbud"
til René. Ann (Jensen & Nielsen) udtrykte efter min opfattelse samme
mening ved blot at skrive: "Fedte, fedte".

> [...]
>blev styret af en masse entusiastiske moderatorer som f.eks. Børne
>Frimærke klubben som har sine egne moderatorer. Så hus forbi.

Som du kan se af Renés forslag til OTD er den gruppe, der er ved at
blive etableret, ikke modereret.

>Til sidst, har i tænkt over at alle disse udmærkede indlæg kun har en
>begrænset levetid her (21 dage?) mens de i Mødestedet vil være der, så
>længe Mødestedet eksisterer.

?? Hvad er det for noget sludder. Der er flere ting i dette. WWW er
dynamisk og sider kommer og går. Den dag din server får et gedigent
crash, er alt hos dig væk. Du har selvfølgelig backup og kan retablere
sitet igen, men den dag du går til de evige byttemarkeder og der ingen
er til at betale for webhotellet, forsvinder informationerne, som du
også skriver (du brugte i øvrigt ordet "blivende" ovenfor).

Vil man se ALLE indlæg i dk.fritid kan man fx bruge denne URL:

http://groups.google.com/groups?hl=da&lr=&ie=UTF-8&group=dk.fritid

Det giver en opremsning af ca. 9120 indlæg, hvoraf "et par stykker" er
mere end dine 21 dage gamle. Altså er der faktisk ingen "begrænset
levetid" for indlæggene. Det er der jo for "Filatelistisk Mødested".

Når jeg kigger i newsgrupperne, henter jeg indlæg, jeg gerne vil gemme
på min HD. Jeg tager regelmæssigt back-up og jeg har ikke mistet en
fil siden 1985 pga. HD crash, selv om jeg har haft et par stykker. Jeg
har stadig en masse gode indlæg indlæg fra den gamle
rec.collecting.stamps fra 1988 og frem. Jeg har også ALLE indlæg fra
[dk.fritid.filateli] liggende på min HD og såmænd også på en CD, så
jeg behøver ikke at gå on-line for at lære om Renés tofarvede
frimærker.

>Kald så det at fedte eller have mangel på intelligens.

Hvad med: "Ukendskab til de faktiske forhold"? Det er der jo ikke
noget odiøst i.

--
Mvh Toke
http://www.norbyhus.dk/

Fra : Knud-Erik Andersen.

Dato : 06-03-03 00:51

Hej Toke

Jeg ved ikke rigtigt hvad jeg skal svare på dit indlæg men vil prøve på et svar.
1. Jeg er ked af at der var noget jeg misforstod - det var ikke min hensigt at gøre det.
2. Jeg var virkeligt i den tro at i havde problemer med at få oprette en filatelistisk gruppe her og ville så bare tilbyde jer "husly" i mødestedet. Der var helt ærligt ikke noget fordækt eller underforstået idet.
3. Hvis i så var intereseret, så tænkte jeg at det måske ville være en ide at Rene blev moderator, så i selv kunne styre dette forum. Mere var det ikke i det. Jeg var ikke ude på hverken at fedte eller lokke.
4. Min bekymring for viden om dansk filateli er helt ægte og jeg synes det er utroligt ærgeligt at det bliver spredt rundt omkring.
5. Jeg har ikke på noget tidspunkt sagt at Mødestedet er det eneste rigtige, jeg har bare nævnt hvorfor jeg oprettede det. For min skyld kunne det være hvilket som helst andet sted, bare det blev et samlingspunkt for god snak og udveksling af synspunkter.
6. Jeg forstår ikke helt din kritik af Mødestedet, da det ikke lige er det du har givet udtryk for, de gange du har besøgt det.
Tilsidst vil undskylde mine misforståelser og vil lade det blive ved det - det var rent faktisk i en rigtig god mening jeg "blandede" mig.
Held og lykke med fremtiden for jeres filatelistiske nyhedsgruppe.

Med venlig hilsen
Knud-Erik.

Fra : Toke Nørby

Dato : 06-03-03 09:06

"Knud-Erik Andersen." <kunstsmed@image.dk> wrote:

>Hej Toke

Hej Knud-Erik,
Kan du ikke indstille din news-reader til en svarlinielængde på ca. 70
karakterer? Så undgår man at skulle ombryde dit indlæg.

>Jeg ved ikke rigtigt hvad jeg skal svare på dit indlæg men vil
>prøve på et svar.

>1. Jeg er ked af at der var noget jeg misforstod - det var ikke min hensigt at gøre det.

OK.

>2. Jeg var virkeligt i den tro at i havde problemer med at få oprette
>en filatelistisk gruppe her og ville så bare tilbyde jer "husly" i mødestedet.
>Der var helt ærligt ikke noget fordækt eller underforstået idet.

Det var svært at se for mig, men OK.

>3. Hvis i så var intereseret, så tænkte jeg at det måske ville være en
>ide at Rene blev moderator, så i selv kunne styre dette forum. Mere var
>det ikke i det. Jeg var ikke ude på hverken at fedte eller lokke.

Det var hulens svært at se! Forøvrigt kan jeg ikke se, at indlæggene
modereres i dit "Filatelistisk Mødested". De fiser lige igennem uden
nogen form for kontrol. Jeg opfatter "Moderering" sådan, at alle
meddelelser skal godkendes før de bliver bragt.

>4. Min bekymring for viden om dansk filateli er helt ægte og jeg synes
> det er utroligt ærgeligt at det bliver spredt rundt omkring.

Her er vi grundlæggende uenige - hvem siger, at det eneste
saliggørende forum er "Filatelistisk Mødested"? Jeg HAR tidligere
påpeget for dig, at jeg sætter pris på flere fora, der hver har sin
charme.

Jeg er tilhænger af konkurrencemomentet - ellers ville vi ikke få en
udvikling til glæde for forbrugerne. Når jeg leder efter litteratur på
nettet benytter jeg mig af en lang række on-line tjenester, der hver
har deres "tilbud". Ligeså med auktionsmaskinerne, såsom eBay (com,
uk, de etc.), Tradera, QXL og hvad de nu hedder.

> [...]
>kunne det være hvilket som helst andet sted, bare det blev et
>samlingspunkt for god snak og udveksling af synspunkter.

Du har muligvis ikke brugt den formulering - jeg orker ikke at
kontrollere - men sådan læser jeg det. Det er fint, at du gør
opmærksom på eksistensen af "Filatelistisk Mødested" ligesom jeg o.a.
gør opmærksom på andre fora. Folk skal have lov til at vælge og til at
finde det forum eller de fora, der passer dem bedst.

Men lad det blive ved en lejlighedsvis "annonceren" og ikke indlæg,
der ikke hører hjemme i en debat om andres tiltag (min mening).

>6. Jeg forstår ikke helt din kritik af Mødestedet,

Det er altså min mening om "Filatelistisk Mødested". Jeg vil kæmpe for
din ret til at have en anden mening, men det ændrer ikke min.

>da det ikke lige er det du har givet udtryk for, de gange du har
>besøgt det.

Korrekt. I begyndelsen syntes jeg, at det så godt ud. Jeg påpegede en
række småting, som jeg syntes burde ændres, men der skete vist intet.
Efter gentagne brug kan jeg konstatere, at det er svært at overse,
hvad der sker. (Hvad skal også de tåbelige animerede smileys til for?
De virker forstyrrende på MIG - jeg taler for mig selv. En smiley ser
fx sådan ud: og behøver ikke at blive erstattet af en hoppende
"frø" eller en animeret viking med solbriller - de giver ikke et
indlæg yderligere mening).

Forøvrigt er jeg jo ikke den eneste, der har givet udtryk for at siden
er svær at overse, kan jeg se.

>Tilsidst vil undskylde mine misforståelser og vil lade det blive ved det
> - det var rent faktisk i en rigtig god mening jeg "blandede" mig.

Jeg godtager din undskyldning.

>Held og lykke med fremtiden for jeres filatelistiske nyhedsgruppe.

Mange tak. I lige måde med "Filatelistisk Mødested".

--
Mvh Toke
http://www.norbyhus.dk/