syning af blondeundertøj
Fra : Marlene

Dato : 04-03-03 17:53

Hej.

Jeg er begyndt at sy blondeundertøj, hvilket jeg synes er ret sjovt, hvis
der er andre som også syr, vil jeg gerne høre fra dem, måske vi kan udveksle
erfaringer. Det kan også være der er nogle som før har syet, men ikke har
tid eller lyst mere, men som ligger inde med blonder og stof, så vil jeg
også gerne høre fra dem.

VH.

Marlene

Fra : marian

Dato : 04-03-03 21:18

"Marlene" <marnel@post11.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> tid eller lyst mere, men som ligger inde med blonder og stof, så vil jeg

Jeg har noget sort blonde liggende, måske kender du en der har nogle karter?
jeg syer steiner dukker, og mangler lige 2 håndkarter.jeg maler og bygger
trommer også m.m
det er forresten dejligt med nogle kreative herinde.
jeg tror hvis vi skriver en masse og der kommer flere til, så kunne vi prøve
at søge om en gruppe om håndværk, på et tidspunkt.
Venligst marian

Fra : lisbeth

Dato : 04-03-03 22:43

Hej
Jeg syer også en hel del og jeg har på beklædningshåndværkeruddannelsen,
hvor man lærer at sy osv. Desuden syer jeg tøj for folk, som bestiller det´,
så jeg har en del erfaring.
Jeg synes også det er dejligt med nogle kreative personer herinde og det
kunne være mega lækkert med en gruppe for "håndværkere" da jeg virkelig
synes der mangler et sted hvor man kan finde inspiration og få gode råd.
Desuden må da der være en del mennesker der syer selv så der er et grundlag
for en ny gruppe.
Så hvis i har brug for hjælp med noget eller jeg skal sy noget for jer, så
spørg endelig, da jeg menget gerne vil hjælpe!
VH Lisbeth

Fra : Mette Jensen

Dato : 05-03-03 17:37

lisbeth wrote:

> [...]
> virkelig synes der mangler et sted hvor man kan finde inspiration og
> få gode råd. Desuden må da der være en del mennesker der syer selv så

Ja, jeg er med på vi oprette en ny gruppe... Men der skal være trafik nok
til det!
Så det er bare med at få skrevet nogen indlæg herine - og svarre på nogen!

--
Venlig hilsen Mette

www.Chimera-MaineCoon.dk

Fra : lisbeth

Dato : 05-03-03 20:21

> [...]
> til det!
> Så det er bare med at få skrevet nogen indlæg herine - og svarre på nogen!

Jeps skal nok! *GG*

Nå jeg vil bare lige spørge hvad i ville synes en rimelig pris er for at få
syet en selskabskjole.
Da jeg syer meget tøj for andre har jeg lavet en prisliste, men jeg er lidt
i tvivl om det er realistiske priser og om jeg måske tager for lidt siden
jeg får så mange henvendelser.
Nå men det jeg skal sy nu er altså til en dame som skal til hendes brors
bryllup og hun skal have syet en kjole/nederdel.
Hvad er en rimelig pris hvis vi nu siger det er en kjole med foer, i satin?
Eller hvad med en lang nederdel med en corsagetop i satin, med foer?

VH Lisbeth

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 05-03-03 20:41

"lisbeth" <dsl90223@vip.cybercity.dk> writes:

> Nå jeg vil bare lige spørge hvad i ville synes en rimelig pris er for at få
> syet en selskabskjole.

Det kommer jo meget an på hvad der er af "ekstra-features". Du kan jo
prøve at regne lidt på det. Stoffet skal naturligvis dækkes, og så
skal du finde ud af hvor stor en timeløn du vil have. Det kommer jo
også an på om du syer "orange".

Alternativt kan du tage på en by-tur, og finde ud af hvad andre tager
for det tilsvarende produkt.

Mvh Trine

http://www.usenet.dk
http://www.biersted.com, billig overnatning i Nordjylland

Fra : lisbeth

Dato : 05-03-03 21:26

> [...]
> prøve at regne lidt på det. Stoffet skal naturligvis dækkes, og så
> skal du finde ud af hvor stor en timeløn du vil have. Det kommer jo

Jeg har lavet det sådan at folk selv skal skaffe materialer, men jeg til
byder at tage med og hjælpe dem med at vælge stof og rådgive om stil, form
og farver! Dog er tråd og mønsterpapir gratis.

> Alternativt kan du tage på en by-tur, og finde ud af hvad andre tager
> for det tilsvarende produkt.

Jo det var en god ide!
Mange tak!

VH Lisbeth

Fra : marian

Dato : 05-03-03 00:42

"lisbeth" <dsl90223@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Så hvis i har brug for hjælp med noget eller jeg skal sy noget for jer, så
> spørg endelig, da jeg menget gerne vil hjælpe!
Det kan jeg godt finde på at spørge dig om, på et tidspunkt.
I december får jeg brug for en lang kjole eller sådan noget, til en galla
middag, og det milionær er jeg ikke endnu...*s*
Måske du er til byttehandler?
venligst marian

Fra : lisbeth

Dato : 06-03-03 22:42

> [...]
> I december får jeg brug for en lang kjole eller sådan noget, til en galla
> middag, og det milionær er jeg ikke endnu...*s*

Hej marian
Tja det kommer jo an på hvad du kan tilbyde, men jeg tager ikke så meget for
at sy en kjole. Men det kommer jo an på hvor mange detaljer der skal være på
den og hvilket stof den skal syes i og om der skal foer i. Det er de
vigtigste ting der er med til at bestemme prisen.
vh L

Fra : Marlene

Dato : 07-03-03 07:57

Jeg vil helt sikkert også synes det ville være lækkert med en gruppe for
kreative. Foruden undertøj syr jeg alm. tøj, laver sølv smykker, dekopage
osv.

Marlene

Fra : Gitte Sørensen

Dato : 07-03-03 08:13

Fri, 7 Mar 2003 07:56:56 +0100, skrev "Marlene"
<marnel@post11.tele.dk> :

>Jeg vil helt sikkert også synes det ville være lækkert med en gruppe for
>kreative.

Enig !!
Så lad os endelig kaste nogle relevante debatter på banen, hvis vi har
noget på hjerte.

I øvrigt så dyrker jeg selv tegning og maling (her kan gruppen
dk.kultur.billedkunst bruges !!), kort-fremstilling, smykke-
fremstilling, sæbestøbning, porcelænsmaling, decoupage, syning og alt
muligt andet.....

--
Gitte Sørensen
Hjemmeside med bl.a. Galleri: http://home.tiscali.dk/cgsorens

Fra : Mette Jensen

Dato : 07-03-03 16:12

Tænkte på..... Til jer der syr undertøj.... kender i dette sted:
www.stofogblonder.dk ?
--
Venlig hilsen Mette

www.Chimera-MaineCoon.dk

Fra : lisbeth

Dato : 07-03-03 16:43

> Tænkte på..... Til jer der syr undertøj.... kender i dette sted:
> www.stofogblonder.dk ?
> --
> Venlig hilsen Mette

Jo ham kender jeg godt, han er også kendt under navnet Blonde-Bent i århus.
Han kom og solgte på den skole jeg gik på! Det er meget billigt og af god
kvalitet, Kan anbefales!
VH Lisbeth

Fra : Marlene

Dato : 08-03-03 14:19

Hans blonder er ok, men han har ikke stof, strop, osv, der er så godt.

Solbjerg stofservice har det hele og af meget god kvalitet.

Fra : Gitte Nielsen

Dato : 01-05-03 10:59

On Fri, 7 Mar 2003 07:56:56 +0100, "Marlene" <marnel@post11.tele.dk>
wrote:

> [...]
>kreative. Foruden undertøj syr jeg alm. tøj, laver sølv smykker, dekopage

hej Marlene
er det dyrt at lave smykker af sølv ved du hvordan man støber knapper

Gitte

Med Venlig Hilsen
Gitte Nielsen

Fra : Marianne M. Nielsen

Dato : 06-05-03 10:51

Jeg kan kun tilslutte mig ideen, med en nyhedsgruppe for alle os kreative.
Er der nogen der ved hvordan man får sådan en oprette.

Med venlig hilsen

Marianne

Fra : Marlene

Dato : 06-05-03 13:46

"Gitte Nielsen" <lyborg@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> hej Marlene
> er det dyrt at lave smykker af sølv ved du hvordan man støber knapper

Det er svært at sige, for alt håndarbejde koster. Jeg har ikke prøvet at
støbe knapper, men man kan jo gøre det med rester fra andet sølvarbejde. Så
det vil være billigt, men et stort arbejde, hvad skal du bruge knapperne
til??

Ved venlig hilsen

Marlene

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 06-05-03 11:10

"Marianne M. Nielsen" <mmn@ventilationsgruppen.dk> writes:

> Jeg kan kun tilslutte mig ideen, med en nyhedsgruppe for alle os kreative.
> Er der nogen der ved hvordan man får sådan en oprette.

Den nyhedsgruppe er her allerede, den hedder dk.fritid. Når der engang
er en masse kreativ trafik, kan der blive tale om at oprette en
seperat gruppe til kreativ snak.

Den sidste uge har der været 14 tråde, heraf 6 on-topic.

Tag lige et kik på http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html

Mvh Trine

http://www.triane.dk, billig overnatning i Nordjylland
http://www.bierstedjuletraeshandel.dk, æresporte og gran

Fra : Marlene

Dato : 08-03-03 14:24

Det betyder meget hvilken barm man har hvilken materialer man kan bruge.

Blonde Bent's blonder er godt og ok, men han har ikke stof, og den smule han
har er der slet ikke hold nok i.

Jeg synes det er lidt af en videnskab hvad der er bedst, har efter hånden
fundet ud af hvad jeg skal gå efter med en BH str. på 85D, men er man kun en
A skål og hele bh'en skal laves i blonder og mest bare være til pynt, er det
noget nemmere, til gengæld mener jeg ikke Blonde Bent har fyld, hvis man vil
sy med det.

Jeg kender kun Blonde Bent og Solbjerg Stofservice, men hvis i kender andre
vil jeg meget gerne høre om det.

Marlene