[Filateli] Grønlandske mærker og BMW motor~
Fra : Aragorn

Dato : 03-03-03 18:19

Hejsa der.

Jeg vil gerne have lidt styr på min samling af grønlandske frimærker, og
søger derfor oplysninger om priser på førstedagskuverter, julemærkeark og
lignende.
Oplysninger om hvor jeg kan købe grønlandske førstedagskuverter og frimærker
vil jeg osse blive glad for. Jeg bor i Storkøbenhavnsområdet.

Så hvis nogen ligger inde med oplysninger om, hvor på internettet jeg kan
finde noget om grønlandske frimærker, vil jeg blive glad for en postet url
eller to...

Ligeledes vil jeg blive glad hvis nogen kan oplyse mig, om BMW-motorcykler
nogen sinde har optrådt på et frimærke? I så fald, hvilket
land/årgang/mærkeværdi?
Det samme er jeg interesseret i hvad angår dansk politi.

På forhånd mange tak for hjælpen.

Mvh Aragorn_DK

Fra : Toke Nørby

Dato : 04-03-03 00:19

"Aragorn" <Aragorn@NOSPAMwelles.dk> wrote:

[vil gerne have lidt styr på sin samling af grønlandske frimærker
etc.]

Jeg har lige sendt dig en privat mail med nogle oplysninger.

>Ligeledes vil jeg blive glad hvis nogen kan oplyse mig, om BMW-motorcykler
>nogen sinde har optrådt på et frimærke? I så fald, hvilket
>land/årgang/mærkeværdi?

Det er straks værre. Jeg mindes ikke et sådant frimærke, men
motivsamlerne kan måske hjælpe?

>Det samme er jeg interesseret i hvad angår dansk politi.

Jeg kan kun komme i tanke om et enkelt dansk frimærke: 50-øres brun
"Trafiksikkerhed" fra 1970, hvor man ser en færdselsbetjent (eller er
det en person fra en såkaldt skolepatrulje?) foran en
fodgængerovergang.

--
Mvh Toke
http://www.norbyhus.dk/

Fra : amh

Dato : 04-03-03 00:46

Toke Nørby <Toke.Norby@Norbyhus.dk> wrote in message
> [...]
BMW-motorcykler

> Det er straks værre. Jeg mindes ikke et sådant frimærke, men

Sverige udsendte i oktober sidste år et miniark med 8
forskellige motorcykler -- eller rettere sagt motorcyklister;
der var tale om en serie med motocross. Om det lige er
BMW'er, ved jeg dog ikke. Jeg er ikke gået særlig højt
op i dette ark, for jeg samler ikke på motorcykler, men
et af mærkerne var graveret af Slania, og det har jeg
selvfølgelig ;) Jeg sender dig gerne et scan hvis du
ønsker det.

Mette
--
Ann Mette Heindorff
DFF # 101155. ATA # 53062-6. CSSG # 477

Fra : Toke Nørby

Dato : 05-03-03 23:03

"Aragorn" <Aragorn@NOSPAMwelles.dk> wrote:

...snip
>Ligeledes vil jeg blive glad hvis nogen kan oplyse mig, om BMW-motorcykler
>nogen sinde har optrådt på et frimærke? I så fald, hvilket
>land/årgang/mærkeværdi?

Det usandsynlige er sket! Jeg, der ellers ikke er specielt
velbevandret udi den tematiske filateli, har fundet hele to frimærker
med BMW-motorcykler!

Det ene er det fjerde mærke i en serie fra Deutsche Bundesrepublik
(Vesttyskland) 1983 (AFA 2117) og viser en BMW verdensrekord"kværn"
fra 1936. Mærkeværdi 120 + 60 pf. Der er 4 værdier i den serie og de
øvrige viser tre andre motorcylker.

Det andet er fra Guine Bissau (det er vist lidt syd for Skanderborg!)
og viser en alm. BMW. Mærket er fra 1985. Mærkeværdi 30 p.

Giv mig en mail med din private adresse, hvis du er interesseret.

Fra : R.K.Jorgensen

Dato : 06-03-03 00:44

Toke Nørby <Toke.Norby@Norbyhus.dk> wrote in message

.... snip
> Det andet er fra Guine Bissau (det er vist lidt syd for Skanderborg!)

Ja.. og så lige under viadukten og til venstre og så 5360 km mod syd

René