[filateli] eBay, missede jeg en god handel~
Fra : Peter Laursen

Dato : 26-02-03 01:09

Hej,

Jeg sad og surfede lidt på eBay and faldt over dette lille lot danske
fra 1919-1943:
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=2912866699&category
=3497
Jeg kunne ikke forstå hvorfor den blev budt så højt op. Det ligner da
en samling ret almindelige mærker, ikke? Så fik jeg øje på det
allerførste mærke. Det er da vist et Færøe provisorie, tilsyneladende
stemplet i Th(orshavn)? Det er da mærkværdigt at sådan et kostbart
mærke sælges sammen med 65 almindelige mærker, uden at sælgeren nævner
andet end at han har 66 danske mærker 1919-1943 til salg! Nå, den ryg
op i $76, så jeg turde ikke byde højere.

Hvad er sådan et mærke værd? Hvor meget betyder det om man kan se at
det er brugt i perioden?

Jeg faldt også over Island Tjenestemærke 8 sk lilla (afa 2) solgt til
$9.50!
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=2912866695&category
=3497
Gik jeg glip af en god handel der?

Hvad er i øvrigt jeres erfaringer med at handle på eBay?

/Peter

Fra : Anita

Dato : 26-02-03 09:37

"Peter Laursen" <pl@mail1.remove.this.stofanet.dk> skrev

> Hvad er i øvrigt jeres erfaringer med at handle på eBay?

Mine erfaringer er rigtig gode. Jeg foretrækker at anvende paypal som
betaling, det er nemt og hurtigt. Også salg via ebay fungerer fint efter min
erfaring.

Venligst Anita

Fra : Toke Nørby

Dato : 26-02-03 09:45

"Anita" <anita@*slet*stofanet.dk> wrote:

om eBay
>Mine erfaringer er rigtig gode. Jeg foretrækker at anvende paypal som
>betaling, det er nemt og hurtigt. Også salg via ebay fungerer fint efter min
>erfaring.

Jeg tilslutter mig Anitas ord! Jeg har aldrig haft problemer.

--
Mvh Toke
http://www.norbyhus.dk/

Fra : Toke Nørby

Dato : 26-02-03 10:02

"Peter Laursen" <pl@mail1.remove.this.stofanet.dk> wrote:

> [...]
>mærke sælges sammen med 65 almindelige mærker, uden at sælgeren nævner
>andet end at han har 66 danske mærker 1919-1943 til salg!

Det var vist appetitvækkeren, der blev placeret som nr. 1. Sælgeren er
helt klar over det. Der er en række mellemgode mærker i lottet, så han
er faktisk sikker på, at prisen ryger op. Kvaliteten? Den ved vi ikke
noget om, men må håbe, at den er i top. Den, der fik lottet, _ville_
åbenbaret have det for han satte et "snipers bid" ind ca. 20 sekunder
før auktionen sluttede, kan jeg se og du ved ikke om hans faktisk bud
var fx. $150.

>Hvad er sådan et mærke værd? Hvor meget betyder det om man kan se at
>det er brugt i perioden?

Det varierer. Katalogprisen er høj (vistnok 2500 kr.) og med det lille
stempelfragment ville jeg få det prøvet hos en prøver for at se, om
stemplet er det rigtige Thorhavnsstempel brugt i januar 1919. For mig
at se gjorde køber en ganske god handel her.

>Jeg faldt også over Island Tjenestemærke 8 sk lilla (afa 2) solgt til
>$9.50!
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=2912866695
>Gik jeg glip af en god handel der?

Ikke efter min opfattelse. Selv om det er et sjældent mærke, er det en
"spacefiller", som de kalder det på den anden side af "dammen" (dvs.
et mærke, man kun køber for at få et hul dækket i sit album - ikke et
mærke til evig glæde - heller ikke for arvingerne!). Det er ikke kønt,
og prisen er jo også derefter.

--
Mvh Toke
http://www.norbyhus.dk/