[filateli] Slania's Personliggjorte Frimær~
Fra : amh

Dato : 24-02-03 23:18

Alle ved formentlig at Slania i nogle tilfælde har "personliggjort"
nogle af sine frimærker ved at bruge sig selv eller sin mor som
model, eller ved at indgravere navne på sine familiemedlemmer
og venner på steder i gravuren, hvor det faldt naturligt ind i det
samlede billede. Sådanne "personliggørelser" er naturligvis ikke
synlige med det blotte øje, men kan ses under et godt mikroskop.

Jeg har netop uploadet 3 sider med sådanne frimærker. De har
alle været udstillet i Winnipeg i Canada i tiden 6-16 oktober 2002,
og det er med ejerens samtykke at denne "udstilling" nu figurerer
på mit Slania-site som en ufravigelig del af Slania's arbejde.

Der går rygter om flere andre frimærker, hvor Slania skal have
"muntret" sig, men rygterne er usande -- Slania selv vil ikke
kendes ved andre end der er vist på disse sider.

http://slaniastamps.school.dk/frame_AboutSlaniaJoking01.htm

Der er 3 sider i alt. God fornøjelse :)
Mette
--
Ann Mette Heindorff
DFF # 101155. ATA # 53062-6. CSSG # 477

Fra : N/A

Dato : 25-02-03 12:34

Fra : amh

Dato : 25-02-03 12:34

R.K.Jorgensen <SPAMSPAMSPAMCHICKENANDSPAM_rkj@privat.dk> wrote in message

> amh <amhstamps@adr.dk> wrote in message

> Utroligt Der er nogen der har været igang med mikroskopet Sjovt at
> se at gravøren muntrer sig.

Ja, og faktisk er der flere, men de er ikke "officielle", og er
i øvrigt også lavet af nogle af hans svenske kolleger, især
P. Naszarkowsky (stavning?). Man kan læse om disse
"forfalskninger" på de relevante sider i sitet -- men det
kræver selvfølgelig, at man har god tid til at hænge over
Internettet i et par timer ;)

Men een ting er at Slania muntrer sig; noget helt andet
er at nogle af frimærkerne har grove indholdsmæssige
historiske fejl, ikke fra Slania's side, men fra postvæsenet,
som har accepteret sådanne fejl af "dekorative" hensyn!!!
Det er især svenskerne der har været slemme i denne
sammenhæng.

mvh
Mette