[dk.fritid.filateli] Ceylon
Fra : S.Waever

Dato : 23-02-03 17:32

Herligt med denne nye gruppe. Håber at den snart "fødes" så det bliver
lettere at finde filateli meddelelserne.
Tillad mig at begynde med et spørgsmål, som ikke vedrører "de danske
tofarvede", som venner ved ellers står mit hjerte nært.

Her i vinterferien - medens resten af familien stod ned ad stejle bakker -
fik jeg kikket på nogle artikler om de ceylonesiske viktorianske
provisorier: et minefelt for den der ikke gerne vil snydes af falske
overtryk. Artiklerne der er skrevet i tyverne af de Worms overbeviste mig
endeligt om at de er samleværdige så det fortsætter jeg med. Men det gælder
om at sætte sig ind i brugen og fremstillingen for ellers risikerer man
virkelig at blive snydt. F.eks. er jeg sikker på at dette overtryk er falsk
(sælger ved det naturligvis godt - se blot prisen)
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=2912928547&category=263
Det spidsfindege ved de falske overtryk er, at de er fremstillet i årene
umiddelbart efter udgivelsen, lokalt. Jeg vil hen ad vejen vise eksempler
fra de tre fire serier på min hjemmeside.
http://mapage.noos.fr/philatelist/welcome.htm

I mine fortsatte studier at disse besværlige mærker ville jeg sætte pris på
at få en diskussionspartner. Nogen af jer der samler på, eller kender en,
der kender en, der samler på dem?

mvh
Svend

Fra : R.K.Jorgensen

Dato : 23-02-03 18:09

S.Waever <philatelist@noos.fr> wrote in message

> Herligt med denne nye gruppe. Håber at den snart "fødes" så det bliver
> lettere at finde filateli meddelelserne.

Hej Svend.. godt at se dig her Det var ærgerligt at du ikke kunne komme
med på det Tofarvede Seminar. Det var knaldgodt .-) Jeg kan desværre ikke
hjælpe dig angående Ceylon. Hvad fik dig til at kaste dig over disse
besynderlige mærker ??

René

Fra : S.Waever

Dato : 23-02-03 19:48

Hej René

Ville meget gerne være kommet til seminaret, men det var ikke rette
tidspunkt at forlade familiehyggen. Kan se på fotos at det har været et par
meget fine dage.

Køb af en samling Ceylon provisorier på Ebay gav vel virkelig stødet. Ellers
har jeg vel som så mange andre været facineret af British Commonwealth.
Buntzen gav i sin tid i KPK et foredrag om type 1 og type 2, og det har jeg
aldrig glemt. British Central Africa samler jeg også i det små.

Svend