[filateli] AskPhil
Fra : amh

Dato : 23-02-03 00:11

Der er sikkert mange her der kender dette udmærkede websted,
hvor man kan finde svar på alskens filatelistiske spørgsmål, samt
vink og vejledning af forskellig slags. http://www.askphil.org/

Er der nogen der ved, om et tilsvarende websted findes på
dansk? Jeg spørger fordi mange af ungerne her på Sjælland
som er begyndt at samle, faktisk mangler et sted hvor de
hurtigt og nemt kan finde rimelige svar på deres spørgsmål.

mvh
Mette
--
Ann Mette Heindorff
DFF # 101155. ATA # 53062-6. CSSG # 477

Fra : Lars Wiberg

Dato : 23-02-03 00:13

On Sun, 23 Feb 2003 00:10:30 +0100, "amh" <amhstamps@adr.dk> wrote:

> [...]
> som er begyndt at samle, faktisk mangler et sted hvor de
> hurtigt og nemt kan finde rimelige svar på deres spørgsmål.

Hvis ikke der er et dansk alternativ allerede, så kan vi lave et i
fællesskab. Jeg kan sagtens lave et system der kan tilfredsstille de
fleste, og med alle de tilstedeværende filatelisters viden, så kan det
blive en rimelig omfattende side der sagtens kan måle sig med AskPhil.

Det kan endda blive til meget mere end det - et samlingspunkt for
danske samlere måske?

jeg er i besiddelse af stampworld.dk domænet der bare skriger på at
blive brugt til noget fornuftigt

--
Lars Wiberg alias Slartibartfast /\ ASCII Ribbon Campaign
http://southend.dk/ \/ No HTML or RTF in mail

Fra : R.K.Jorgensen

Dato : 23-02-03 00:22

Lars Wiberg <lw@#nospam#c.dk> wrote in message

> [...]
> blive en rimelig omfattende side der sagtens kan måle sig med AskPhil.
> jeg er i besiddelse af stampworld.dk domænet der bare skriger på at

Glimrende idé. Et website kunne blive en art FAQ for dk.fritid.filateli når
den oprettes. Jeg skal gerne være behjælpelig (har lidt HTML træning), men
har ikke tid til selv at være primus motor (jeg bliver far om 5 uger

René

Fra : Lars Wiberg

Dato : 23-02-03 00:38

On Sun, 23 Feb 2003 00:21:52 +0100, "R.K.Jorgensen"
<SPAMSPAMSPAMCHICKENANDSPAM_rkj@privat.dk> wrote:

> [...]
> den oprettes. Jeg skal gerne være behjælpelig (har lidt HTML træning), men
> har ikke tid til selv at være primus motor (jeg bliver far om 5 uger

Jeg har arbejdet med webudvikling professionelt de seneste 4 år, så
bare du vil være behjælpelig med dit overflødighedshorn af
filatelistisk viden, så skal jeg nok sørge for at have noget maskineri
kørende der kan servere den akkumulerede viden for resten af den
firmærkesamlende verden.

Fra : R.K.Jorgensen

Dato : 23-02-03 01:14

> Jeg har arbejdet med webudvikling professionelt de seneste 4 år, så
> bare du vil være behjælpelig med dit overflødighedshorn af
> filatelistisk viden,

Altid til tjeneste

> så skal jeg nok sørge for at have noget maskineri
> kørende der kan servere den akkumulerede viden for resten af den
> firmærkesamlende verden.

Glimrende

René

Fra : amh

Dato : 23-02-03 09:24

> [...]
> danske samlere måske?
>
> jeg er i besiddelse af stampworld.dk domænet der bare skriger på at

Glimrende :) Du kan også regne med min hjælp :)

Mette