[Filateli] Værdi af færøske årsmapper?
Fra : Svend Erik Bertelsen

Dato : 22-02-03 15:39

Jeg to færøske årsmapper (1985 + 1986).

En bekendt ønsker at købe disse to mapper. Han tilbyder den
samlede pålydende pris af frimærkerne. Er prisen i orden? - eller
findes der en anden udregningsmåde?

--
Venlig hilsen
Svend Erik

Fra : R.K.Jorgensen

Dato : 22-02-03 20:36

Svend Erik Bertelsen <nospamtoseb@private.dk> wrote in message
> Jeg to færøske årsmapper (1985 + 1986).
>
> En bekendt ønsker at købe disse to mapper. Han tilbyder den
> samlede pålydende pris af frimærkerne. Er prisen i orden? - eller
> findes der en anden udregningsmåde?

Mit AFA katalog 2003 angiver en pris på hhv 290,- og 300,- kroner. Jeg ved
ikke hvad handelspriserne er på disse.

René

Fra : amh

Dato : 22-02-03 21:37

R.K.Jorgensen <SPAMSPAMSPAMCHICKENANDSPAM_rkj@privat.dk> wrote in message

> Svend Erik Bertelsen <nospamtoseb@private.dk> wrote in message

> Mit AFA katalog 2003 angiver en pris på hhv 290,- og 300,- kroner. Jeg ved
> ikke hvad handelspriserne er på disse.

De priser AFA kataloget angiver er de priser en frimærkehandler
forlanger når han sælger. Hvis mapperne skulle sælges på auktion,
f.eks. eBay, kunne man næppe få mere end 50% af pålydende.
Hvis det var mig ville jeg acceptere din bekendts tilbud.

Mette
--
Ann Mette Heindorff
DFF # 101155. ATA # 53062-6. CSSG # 477

Fra : Svend Erik Bertelsen

Dato : 23-02-03 10:27

amh skrev:

> De priser AFA kataloget angiver er de priser en frimærkehandler
> forlanger når han sælger. Hvis mapperne skulle sælges på auktion,
> f.eks. eBay, kunne man næppe få mere end 50% af pålydende.

Der er noget der tyder på, at det er bedre at være frimærkehandler
end -samler

> Hvis det var mig ville jeg acceptere din bekendts tilbud.

Han får hermed mapperne til pålydende.

Tak for svaret!

--
Venlig hilsen