[dk.fritid.filateli] NF International er å~
Fra : Toke Nørby

Dato : 20-02-03 20:21

Det er forbigået min opmærksomhed, at det åbenbart nu er slut med at
købe frimærker til en værdi af 500.000 kr. (eller hvor meget, det nu
var) for 299 kr. (eller hvor meget, det nu var)! Se bare:

http://www.fs.dk/jura/loveregl/mfl/staev/nfstaev.htm :

Sø- og Handelsrettens dom af 6. marts 2000
Sø- og Handelsrettens afgørelse

Konkursboet er efter konkurslovens § 141, stk. 1, part i sagen, men er
trods lovlig indkaldelse udeblevet fra domsforhandlingen.

Herefter, og idet retten ikke finder grundlag for at afvise
sagsøgerens påstand 1, der efter sin formulering findes egnet til
påkendelse, og da sagsøgerens påstande findes begrundet i
sagsfremstillingen og det i øvrigt fremkomne, tages sagsøgerens
påstande til følge, jf. retsplejelovens 362, I. pkt., jf. 360, stk. 3.

T h i k e n d e s f o r r e t:
Det forbydes sagsøgte, Aktieselskabet af 919 1999 (tidligere
NF-International A/S), nu under konkurs, ved markedsføring overfor
forbrugere af frimærker, som sagsøgte ikke kender den nøjagtige
identitet af, at oplyse summen af katalogværdierne for de enkelte
frimærker.

Det forbydes sagsøgte ved markedsføring af frimærker overfor
forbrugere at give oplysninger om katalogværdier, medmindre det
samtidig oplyses, at katalogværdier på 5 kr. og derunder er at
betragte som mindste noteringer, og at den handelsmæssige værdi af
disse frimærker ofte kun er nogle få øre eller brøkdele heraf.

Det forbydes sagsøgte ved markedsføring overfor forbrugere af
frimærker at oplyse summen af katalogværdierne for de enkelte
frimærker, medmindre det samtidig oplyses, hvor stor en del af summen,
som hidrører fra frimærker med en katalogværdi på 5 kr. eller
derunder.

Sagsøgte skal til sagsøgeren, Forbrugerombudsmanden, betale sagens
omkostninger med 5.000 kr.
Toke

-----------------------
Toke.Norby@Norbyhus.dk
http://www.norbyhus.dk/
http://www.begtrupvig.dk/
http://www.vestervang1.dk/

Fra : Lars Wiberg

Dato : 20-02-03 21:00

On Thu, 20 Feb 2003 20:21:03 +0100, Toke Nørby
<Toke.Norby@Norbyhus.dk> wrote:

> Det er forbigået min opmærksomhed, at det åbenbart nu er slut med at
> købe frimærker til en værdi af 500.000 kr. (eller hvor meget, det nu
> var) for 299 kr. (eller hvor meget, det nu var)! Se bare:

Jeg bor i lokalområdet og har handlet der et par gange. Jeg har hørt
en masse historier om firmaet, men jeg vil godt lige høre her om han
er en fusker eller han bare er lidt for kreativ med sine reklamer?

--
Lars Wiberg alias Slartibartfast /\ ASCII Ribbon Campaign
http://southend.dk/ \/ No HTML or RTF in mail

Fra : Green

Dato : 20-02-03 21:52

Lars Wiberg <lw@#nospam#c.dk> wrote in

> Jeg bor i lokalområdet og har handlet der et par gange. Jeg har hørt
> en masse historier om firmaet, men jeg vil godt lige høre her om han
> er en fusker eller han bare er lidt for kreativ med sine reklamer?

Jeg handlede der for et par år siden.
I ca. et år efter fik jeg reklamer der fra.
I denne uge fik jeg en reklame,der lignede deres,
efter ikke at have hørt fra dem i meget lang tid.
Men den er fra:

Norsk Inter Phila A/S
Postbox 3641
Dalegardsveien 50
N - 3007 Drammen
Norge

Tror I, det er flyttet?

Mvh

Henrik Nielsen

Fra : Lars Wiberg

Dato : 23-02-03 00:48

On 20 Feb 2003 20:52:23 GMT, Green <green@tavern.com> wrote:

> [...]
> I ca. et år efter fik jeg reklamer der fra.
> I denne uge fik jeg en reklame,der lignede deres,
> efter ikke at have hørt fra dem i meget lang tid.

Jeg modtager NF's nyhedsbreve i stride strømme og de kommer fra
forskellige steder, bla. ovenstående. Jeg antager han har flere
selskaber registreret i et antal lande.

Fra : Toke Nørby

Dato : 20-02-03 22:01

> [...]

>en masse historier om firmaet, men jeg vil godt lige høre her om han
>er en fusker eller han bare er lidt for kreativ med sine reklamer?

Der er RIGTIG mange, der har handlet hos firmaet og har været
tilfredse - ellers har det vel ikke kunnet overleve så længe. Der er
dog også mange, der har været utilfredse.

Kun få danskere har vovet at ymte noget imod firmaet, da det
sædvanligvis øjeblikkeligt udløste trusler om retsager og erstatning
for en evt. efterfølgende manglende omsætning (sagde hunden - belært
af egne erfaringer!!!), men hvis du vil, kan du finde indlæg om NF i
rec.collecting.stamps (discuss) her:

http://www.pherber.com/stamps/news/index.php

Pil ned til bunden, hvor NF er opført.

Det ser her ud til, at firmaet videreføres under et under andet navn,
men jeg har intet kendskab til dette nye firma eller deres
salgspolitik.

Har du Dansk Filatelistisk Tidsskrift nr. 5/1994 kan du læse om
hvordan Danmarks Filatelist Forbund i TV-avisen den 1. juli 1989 for
åben skærm analyserede en NF-pakke - og fik omgående en retssag på
halsen. Der faldt aldrig dom i sagen, men Forbundet fik tilkendt
22.000 kr. i erstatning for sagsomkostninger fra NF!

Ak ja.
Mvh
Toke

-----------------------
Toke.Norby@Norbyhus.dk
http://www.norbyhus.dk/
http://www.begtrupvig.dk/
http://www.vestervang1.dk/

Fra : amh

Dato : 20-02-03 21:54

Toke Nørby <Toke.Norby@Norbyhus.dk> wrote in message
> [...]
> derunder.
>
> Sagsøgte skal til sagsøgeren, Forbrugerombudsmanden, betale sagens

For nogen tid siden var der en kortere diskussion på r.c.s.d.
om netop dette. Det var en svensker der følte sig forulempet
af firmaets forretningsmetoder, og han blev ivrigt sekunderet
af andre europæiske samlere, hovedsageligt fra England.

Det er ikke længere siden end sidste lørdag, at jeg fik en
"brun bagerpose" i postkassen med firmaets seneste reklame
af den sædvanlige slags. Den røg lige i papirkurven. Kuverten
var -- så vidt jeg kunne se -- afsendt fra Czechoslovakiet.

Mette
--
Ann Mette Heindorff
DFF # 101155. ATA # 53062-6. CSSG # 477

Fra : R.K.Jorgensen

Dato : 20-02-03 23:35

> [...]

> købe frimærker til en værdi af 500.000 kr. (eller hvor meget, det nu
> var) for 299 kr. (eller hvor meget, det nu var)!

Ja også min, men jeg vil absolut ikke savne dem i det filatelistiske
landskab. Deres annoncer grænsede til bondefangeri efter min mening.

René

Fra : Lars Wiberg

Dato : 23-02-03 00:51

On Thu, 20 Feb 2003 23:35:08 +0100, "R.K.Jorgensen"
<SPAMSPAMSPAMCHICKENANDSPAM_rkj@privat.dk> wrote:

> Ja også min, men jeg vil absolut ikke savne dem i det filatelistiske
> landskab. Deres annoncer grænsede til bondefangeri efter min mening.

NF har tydeligvis nogle troværdighedsproblemer, men der er
formodentlig et større antal danske frimærkehandlere der kan
anbefales. Er der nogen der har nogle anbefalinger?

Fra : ha

Dato : 21-02-03 15:02

> Det er forbigået min opmærksomhed, at det åbenbart nu er slut med at
> købe frimærker til en værdi af 500.000 kr. (eller hvor meget, det nu
> var) for 299 kr. (eller hvor meget, det nu var)! Se bare:
Snip en masse
> [...]
> betragte som mindste noteringer, og at den handelsmæssige værdi af
> disse frimærker ofte kun er nogle få øre eller brøkdele heraf.

Here we go (again) ....
http://www.nf.dk/dk/html/pakker.html

mvh
ha

Fra : Toke Nørby

Dato : 21-02-03 15:46

"ha" <not-me@dot.com> wrote:

>Here we go (again) ....
>http://www.nf.dk/dk/html/pakker.html

<Grin> Ja, da jeg så siden, var det første jeg tænkte: Stakkels
Ombudsmand!

Mvh
Toke

Toke.Norby@Norbyhus.dk