Filateli - Re: BERLIN - censur
Fra : Jon Iversen

Dato : 20-02-03 08:01

hej Palle

har nu ikke noget Berlin at tilbyde men samler selv nogle områder af
feltpost (Finland / især WW1 ) og lidt dansk censur - hvorfor jeg
var forbi din hjemmeside, hvor jeg især kiggede på Sønderborg censur
- må jeg foreslå at du også viser bagsiderne af de breve som har
banderolen sidende der ?

samler du (eller andre) WW2 feltpost fra Finland så har jeg en fuld
skotøjsæske stående hjemme på skabet

mvh Jon
http://www.jiv.dk

Fra : Toke Nørby

Dato : 20-02-03 12:07

iversenstruer@get2net.dk (Jon Iversen) wrote:

>at han interesserer sig for Sønderborg under WW2.

Hej Jon

Interesserer du dig også for Sønderborg under 1864-krigen?
(Jeg søger nogle oplysninger om nogle postfolk derfra).

Jeg kiggede lige på din hjemmeside og kommer i tanke om, at jeg har et
(måske flere) 4sk krone-scepter-sværd brev med struerstempler (224 -
ikke feltpoststemplet . Vil du se det/dem?

Send mig en privat e-mail med din adresse, så kan du få det/dem til
gennemsyn. (Jeg kan se, at jeg ikke har din adresse fra vor tidligere
korrespondance i 2001).

Mvh
Toke

-------------------------------
Toke.Norby@Norbyhus.dk
http://www.norbyhus.dk/
http://www.begtrupvig.dk/
http://www.vestervang1.dk/

Fra : R.K.Jorgensen

Dato : 20-02-03 12:51

Toke Nørby <Toke.Norby@Norbyhus.dk> wrote in message

.... snip
> 4sk krone-scepter-sværd brev med struerstempler (224 -
> ikke feltpoststemplet . Vil du se det/dem?

Jeg interesserer mig også for 1864 udgaven. Hvor sjældne er breve med
feltpoststempler (hvad er de værd)?

René

Fra : Toke Nørby

Dato : 20-02-03 13:22

"R.K.Jorgensen" <SPAMSPAMSPAMCHICKENANDSPAM_rkj@privat.dk> wrote:

>Jeg interesserer mig også for 1864 udgaven. Hvor sjældne er breve med
>feltpoststempler (hvad er de værd)?

Det kommer an på hvilke stempler, der er tale om og hvornår, de er
anvendt. 1864 krigens breve er meget populære og så får priserne et
gok opad (hvis "gok" også kan bruges i den retning).

Jeg kan give dig navn og e-mail på en ekspert, hvis du skriver privat
til mig.

Mvh
Toke

-------------------------------
Toke.Norby@Norbyhus.dk
http://www.norbyhus.dk/
http://www.begtrupvig.dk/
http://www.vestervang1.dk/

Fra : jiv

Dato : 21-02-03 10:41

> Interesserer du dig også for Sønderborg under 1864-krigen?
> (Jeg søger nogle oplysninger om nogle postfolk derfra).

nej toke ... sønderborg 1864 lyder vist alt for avanceret til mig endnu

kigger lidt på dk ww2 censur - meget på finland ww1 censur
og så struer post historie i almindelighed

mail er sendt

mvh Jon
http://jiv.dk

Fra : Palle Pil

Dato : 24-02-03 15:25

Tusind tak pakken er modtaget og med stor tilfredshed,
bukker og skraber

--
MVH.
Palle Pil.