[Filateli] Fra luftpostens barndom
Fra : Jensen & Nielsen

Dato : 19-02-03 00:31

Jeg har tidligere nævnt at jeg har nogle gamle udklip.
Et af dem er en lille notits om et reklamefremstød for
luftpost i USA i 1929.
Det lyder:

"Propaganda for Luftposten.
I Løbet af de sidste Par Aar er der bleven gjort en
mægtig Reklame for at skabe Interesse for den store
Luftpostrute fra New York til San Francisco.
Gennem Luften kommer et Brev jo langt hurtigere fra
Hav til Hav, end om det gaar med Pacifik-Ekspressen.
Det nyeste Led i Propagandaen er den her viste Automat.
Putter man et 5-Cent-Stykke i den, faar man baade en
lille morsom Film at se og hører et Musikstykke, og
desuden faar man udleveret en særlig Luftpost-Konvolut
med tilhørende Frimærke. Den Slags Automater er nu
opstillet overalt i Landet, og Benyttelsen af dem er voksende."

Der er vist et foto af to herrer som demonstrerer brugen
af automaten.

Er der ikke visse ligheder med vor tids tv-reklamer
for postvæsnet? Vi får en lille morsom film at se
og hører et musikstykke.

Ann

Fra : R.K.Jorgensen

Dato : 19-02-03 01:33

Jensen & Nielsen <sempernospam@get2net.dk> wrote in message

> [...]
> opstillet overalt i Landet, og Benyttelsen af dem er voksende."
>
> Der er vist et foto af to herrer som demonstrerer brugen

Sjov hístorie. Det må have været ret avanceret med datidens øjne at man
kunne se film og høre musik fra en automat. En tidlig form for juke-box .-)
Det er ikke nærmere beskrevet hvad filmstumpen omhandler?? Eller det skulle
måske øge nysgerrigheden

René

Fra : Jensen & Nielsen

Dato : 19-02-03 01:39

"R.K.Jorgensen" skrev

> [...]
> Det er ikke nærmere beskrevet hvad filmstumpen omhandler?? Eller det skulle

Det ville jeg også gerne vide, men det står der desværre ikke.

Ann