[dk.fritid.filateli/posthistorie] Oplysnin~
Fra : Toke Nørby

Dato : 18-02-03 22:57

Kære alle,

Et specielt interesseområde inden for posthistorien er viden om vore
gamle postfolk. Hvis der i din familie har eksisteret personer, der
har været embedsmænd i den gamle postetat - dvs. ansat før
sammenslutningen af P&T i 1927, vil jeg være taknemmelig for
oplysninger.

Mvh
Toke

-----------------------
Toke.Norby@Norbyhus.dk
http://www.norbyhus.dk/
http://www.begtrupvig.dk/
http://www.vestervang1.dk/

Fra : amh

Dato : 19-02-03 00:10

Toke Nørby <Toke.Norby@Norbyhus.dk> wrote in message
> [...]
> har været embedsmænd i den gamle postetat - dvs. ansat før
> sammenslutningen af P&T i 1927, vil jeg være taknemmelig for

Bare der var! Min onkel (1922-1994) blev først ansat langt
senere, efter et han var gået i land fra en maskinmester-
karriere hos ØK. Men jeg fik hans danske frimærkesamling
og nogle interessante samlerobjekter fra hans tid i væsenet :)

Mette
--
Ann Mette Heindorff
DFF # 101155. ATA # 53062-6. CSSG # 477

Fra : Toke Nørby

Dato : 19-02-03 10:30

"amh" <amhstamps@adr.dk> wrote:

(Toke søger oplysninger om embedsmænd i den gamle postetat)

> [...]
>karriere hos ØK. Men jeg fik hans danske frimærkesamling
>og nogle interessante samlerobjekter fra hans tid i væsenet :)

Ja, han er desværre for "ung" til mig, men du må gerne sende hans
gamle posteffekter - sådanne samler jeg også på

Mvh
Toke

-------------------------------
Toke.Norby@Norbyhus.dk
http://www.norbyhus.dk/
http://www.begtrupvig.dk/
http://www.vestervang1.dk/

Fra : amh

Dato : 19-02-03 12:04

> "amh" <amhstamps@adr.dk> wrote:
>
> (Toke søger oplysninger om embedsmænd i den gamle postetat)

> Ja, han er desværre for "ung" til mig, men du må gerne sende hans
> gamle posteffekter - sådanne samler jeg også på

Ja, det kunne jeg forestille mig -- men de bliver her på Sjælland ;)

mvh
Mette

Fra : Toke Nørby

Dato : 19-02-03 11:59

"amh" <amhstamps@adr.dk> wrote:

(Toke vil gerne have Mettes onkels gamle posteffekter til Jylland

>Ja, det kunne jeg forestille mig -- men de bliver her på Sjælland ;)

Man prøver jo

Mvh
Toke

Toke.Norby@Norbyhus.dk