Betal i australske dollars
Fra : Peter Laursen

Dato : 18-02-03 02:04

Hej,

Jeg har været så letsindig at købe nogle frimærker på nettet på
sold.com.au. Jeg plejer at betale med VISA eller PayPal på nettet, men
nu vil manden så gerne have betaling i cash i Australske Dollars
(AUD). Det drejer sig kun om DK 40,- men det bliver måske hulens dyrt
hvis jeg skal på posthuset eller i banken og købe AUD.

Nogen gode ideer til hvordan jeg får betalt rimelig billigt?

Peter Laursen

Fra : R.K.Jorgensen

Dato : 18-02-03 02:14

Peter Laursen <pl@mail1.remove.this.stofanet.dk> wrote in message
> [...]
> hvis jeg skal på posthuset eller i banken og købe AUD.
>
> Nogen gode ideer til hvordan jeg får betalt rimelig billigt?

Der er et vekslings bureau (eller hvad de kaldes) der hedder X-Change. De
findes i hvert fald i Kbh (på hovedbananen og ved Østerport). De har ikke
vekslingsgebyr, og det kan jo nok være en fordel med så små beløb. Om de
fører AUD, ved jeg ikke. Det er nok ikke den "mønt" de sælger/køber mest af.

Ellers kan du jo spørge sælgeren hvad vekslingsgebyret er "down under". Det
kunne eventuelt passe med 50 DKK ??

René

Fra : Toke Nørby

Dato : 18-02-03 11:50

"Peter Laursen" <pl@mail1.remove.this.stofanet.dk> wrote:

>er bange for bankgebyret ved køb af AUD

Hvis du har et VISA-kort skal du mig bekendt ikke betale
vekslingsgebyr i banken. Det gælder i hvert fald når jeg bruget mit
"Danske-Plus" VISA-kort. Spørg i banken. På den måde betaler du kun en
mindre forskel i kurs ved hhv. køb og salg af valuta.

Endelig er der http://www.moneybookers.com/app/
som giver dig en billig mulighed for at betale on-line. Jeg har ikke
prøvet den, men den ser knaldgod og -billig ud. Jeg har diskuteret den
med min bankmand og han siger klart, at den kan han slet ikke
konkurrere med.

Du kan også overføre pengene elektronisk til mandens bankkonto (gælder
i hvert fald via Den Danske Bank). Det koster dog 20 kr. for en alm.
overførsel, HVIS du kender modtagebankens SWIFT-code, ellers koster
det 25 kr. ekstra. Pas dog på de uforudsete bankgebyrer i
modtageenden! Den metode vil jeg ikke anbefale til småbeløb - endnu.

Mvh
Toke

Toke.Norby@Norbyhus.dk
http://www.norbyhus.dk/