[filateli] "Frimærkesprog"
Fra : amh

Dato : 17-02-03 23:37

En meget ung samler har idag spurgt mig om "frimærkesprog",
som han havde hørt tale om som noget sødt gammeldags :)
Jeg kunne kun bekræfte at det er rigtigt, og at hvis man f.eks.
satte frimærke på kuverten "på sned" var det skjulte budskab
at "jeg elsker dig".

Jeg ved, at der var andre måder at sende skjulte budskaber på,
men kan ikke huske dem. Jeg mener at have læst en artikel i
"Hængslet" på et tidspunkt, men er ikke sikker. Toke? Kan
nogen hjælpe med yderligere oplysninger? :)

mvh
Mette
--
Ann Mette Heindorff
DFF # 101155. ATA # 53062-6. CSSG # 477

Fra : R.K.Jorgensen

Dato : 18-02-03 00:35

amh <amhstamps@adr.dk> wrote in message
> [...]
> "Hængslet" på et tidspunkt, men er ikke sikker. Toke? Kan
> nogen hjælpe med yderligere oplysninger? :)

Jeg mindes at have set et postkort, der beskrev alle måderne at sætte
frimærket på og hvad det betød, afbildet i et blad eller et auktionskatalog.
Men pokker om jeg kan huske hvor!!

René

Fra : Toke Nørby

Dato : 18-02-03 12:00

"amh" <amhstamps@adr.dk> wrote:

>Mette vil gerne have skjulte budskaber (!)

Jamen, jeg iler, Mette! Jeg kan ikke huske, at vores medlemsblad
"Hængslet" har bragt historien, men det skal nu nok passe.
Museumsposten fra P&T museet har bragt en artikel med det skjulte
sprog, men man kan sørme også finde det berømte postkort til salg hos
Rinfrim i Odense:

http://www.rinfrim.dk/postkortdk.htm

Klik på nr. 7 - foto.

Mvh
Toke

-------------------------------
Toke.Norby@Norbyhus.dk
http://www.norbyhus.dk/
http://www.begtrupvig.dk/
http://www.vestervang1.dk/

Fra : amh

Dato : 18-02-03 12:20

Toke Nørby <Toke.Norby@Norbyhus.dk> wrote in message

> [...]
> Museumsposten fra P&T museet har bragt en artikel med det skjulte
> sprog, men man kan sørme også finde det berømte postkort til salg hos

Det kan godt være at jeg forveksler Hængslet med
MuseumsPosten ... ;) Men det skjulte budskab var
lige hvad jeg behøvede. Tak Toke :)

mvh
Mette

Fra : Ruth Nielsen

Dato : 18-02-03 23:04

"amh" skrev i en meddelelse
> [...]

Iiiiih hvor var det morsomt at se de skjulte budskaber. Der er
åbenbart uanede muligheder ved at skrive hos Jer.

Med venlig hilsen Ruth

---

Fra : amh

Dato : 19-02-03 00:06

Ruth Nielsen <elena@io.dk> wrote in message

> Iiiiih hvor var det morsomt at se de skjulte budskaber. Der er
> åbenbart uanede muligheder ved at skrive hos Jer.

Det kan du tro -- og selv om vi er nørder, er vi aldeles
uden hæmninger :))

mvh
Mette

Fra : Henning

Dato : 19-02-03 03:43

"amh" <amhstamps@adr.dk> skrev i en meddelelse

> Det kan du tro -- og selv om vi er nørder, er vi aldeles
> uden hæmninger :))

Så! Så! Nu er det lige før der skal futtes til DSS *G*

MVH
Henning

Fra : Palle Pil

Dato : 22-02-03 09:18

Jeg har ,da jeg samlede postkort set masser af postkort, med krypteret
skrift i stedet for almindelig skrift, altså en form for kodet skrift,
jeg ved ikke om det er det der tænkes på her, jeg kan ikke erindre årsagen,
om det var pga. porto eller lignende, men jeg ved der er skrevet artikler om
fænomenet..