[Filateli] Transfer duty
Fra : Jensen & Nielsen

Dato : 17-02-03 22:18

Hvad kan et mærke med påskriften "Transfer duty"
og årstal have været brugt til i England i 1893?
Var et told- eller afgiftsgebyr?

Det er på 2 shillings, som må have været et pænt beløb
på det tidspunkt, hvor almindelige frimærkers værdi
var fra ½ penny til 1 shilling.

Har nogen af jer hørt om det?

Ann

Fra : Toke Nørby

Dato : 17-02-03 22:36

"Jensen & Nielsen" <sempernospam@get2net.dk> wrote:

>Hvad kan et mærke med påskriften "Transfer duty"
>og årstal have været brugt til i England i 1893?
>Var et told- eller afgiftsgebyr?
...snip

Ja. Det er simpelthen stempelmærker eller på engelsk: Revenues.
Der er en smuk side med eksempler på disse afgiftsmærker her:

http://www.useless.connectfree.co.uk/revenue/transfer/transfer.htm

Mvh
Toke

-----------------------
Toke.Norby@Norbyhus.dk
http://www.norbyhus.dk/
http://www.begtrupvig.dk/
http://www.vestervang1.dk/

Fra : Jensen & Nielsen

Dato : 17-02-03 23:33

"Toke Nørby" <Toke.Norby@Norbyhus.dk> skrev

> Ja. Det er simpelthen stempelmærker eller på engelsk: Revenues.
> Der er en smuk side med eksempler på disse afgiftsmærker her:
>
> http://www.useless.connectfree.co.uk/revenue/transfer/transfer.htm

Tak, det var lige præcis sådan et.
Problem løst. Så mangler jeg kun at stille 981 spørgsmål.

Ann

Fra : R.K.Jorgensen

Dato : 18-02-03 13:40

Jensen & Nielsen <sempernospam@get2net.dk> wrote in message
> "Toke Nørby" <Toke.Norby@Norbyhus.dk> skrev

....snip
> Så mangler jeg kun at stille 981 spørgsmål.

Jamen.. du fyrer bare løs

René

Fra : Jensen & Nielsen

Dato : 19-02-03 00:30

"R.K.Jorgensen" skrev

> Jamen.. du fyrer bare løs

Joh, men desværre er de øverste på listen off topic

i denne gruppe, men ville formodentlig være o.k. at

stille i en filateligruppe.

Jeg må være lidt tålmodig.

Ann

Fra : R.K.Jorgensen

Dato : 19-02-03 00:47

> "R.K.Jorgensen" skrev

> Joh, men desværre er de øverste på listen off topic
>
> i denne gruppe, men ville formodentlig være o.k. at
>
> stille i en filateligruppe.

Det forstår jeg ikke??? Hvis det omhandler frimærker (eller for den sags
skyld andre emner der ikke er dækket af en separat gruppe) er det alt andet
end off topic her i dk.fritid. Det er jo ikke frimærkesamlernes skyld at der
ikke er en separat gruppe. Skriv evt. en e-mail til mig, hvis du vil have en
second openion angående om dine evt. indlæg er off-topic

René

Fra : Henning

Dato : 19-02-03 03:53

"R.K.Jorgensen" <SPAMSPAMSPAMCHICKENANDSPAM_rkj@privat.dk> skrev i en