[filateli] oversigt over danske posttakste~
Fra : amh

Dato : 17-02-03 20:03

Er der nogen der ved hvor jeg kan finde en oversigt
over danske posttakster fra ca. 1900 og frem? Det
skal helst være online, da jeg ikke har nok brug for
det til at ville "investere" i det.

Jeg har ledt på Google, men kan ikke finde noget
brugbart. Har jeg mon overset noget ...

mvh
Mette
--
Ann Mette Heindorff
DFF # 101155. ATA # 53062-6. CSSG # 477

Fra : Toke Nørby

Dato : 17-02-03 20:32

"amh" <amhstamps@adr.dk> wrote:

>Er der nogen der ved hvor jeg kan finde en oversigt
>over danske posttakster fra ca. 1900 og frem?

Du skal på biblioteket - igen
Spørg efter Knud Tolbøls takstfortegnelse ISBN 87-7012-233-4,
AFA Special 1981-82 ISBN 87-7012-087-0 eller Danske Breve af Haff og
Gotfredsen ISBN 87-7012-069-2.

Jeg er ikke bekendt med on-line tabeller.

Mvh
Toke

-----------------------
Toke.Norby@Norbyhus.dk
http://www.norbyhus.dk/
http://www.begtrupvig.dk/
http://www.vestervang1.dk/

Fra : amh

Dato : 17-02-03 21:49

Toke Nørby <Toke.Norby@Norbyhus.dk> wrote in message

> Du skal på biblioteket - igen
> Spørg efter Knud Tolbøls takstfortegnelse ISBN 87-7012-233-4,
> AFA Special 1981-82 ISBN 87-7012-087-0 eller Danske Breve af Haff og
> Gotfredsen ISBN 87-7012-069-2.

Jaså -- det må jeg så gøre :(

> Jeg er ikke bekendt med on-line tabeller.

Øv :( Men tak for din hjælp :)

Mette

Fra : R.K.Jorgensen

Dato : 18-02-03 02:07

Toke Nørby <Toke.Norby@Norbyhus.dk> wrote in message
> "amh" <amhstamps@adr.dk> wrote:

> Spørg efter Knud Tolbøls takstfortegnelse

Den kan jeg også godt anbefale, og så koster den ikke alverden (98 kr tror
jeg). Nem og overskuelig at bruge, og den giver samtidig en spændende liste
over "ægte brugsperioder" for frimærker. Pludseligt kan et helt almindeligt
kedeligt brev med en frederik IX 50 øre fra 60´erne blive overordentlig
sjælden .-)

René